Beste is om gewoon weer terug te gaan naar je standaard variateur en lichtere variorollen monteren. Dit omdat de malossi variateur zelf anders is en vrijwel lichter is, vandaar ook de hogere grammage in rollen. 700km op je standaard variateur is vrijwel niks. En je variateur is dan ook goed ingereden/ingesleten. Als je dit gedaan hebt, geloof ik bijna wel zeker dat je scooter gewoon weer lekker loopt en je vrijwel niets zal inleveren op snelheid. Die kits zijn allemaal leuk en aardig, maar Piaggio heeft dit zelf al uitgezocht voor zijn motoren én getest in de regel. Normaal blijft het dan ook vrijwel vaak bij A: ontgrenzen, B: iets lichtere variorollen en C: iets grotere sproeier.
trekveren zijn nog orgineel, hoe zou ik op 7,8 komen? welke grammage zou ik moeten mengen met elkaar, zit een sproeier 84 in, 86 a 88 lijkt mij te grootIn mijn ogen bij 80cc 2v; iets sterkere trekveren, drukveer lekker standaard houden en rond 7.8gram variorollen. En natuurlijk sproeier 86 of 88. En waarom je vanuit stilstand bijna niet vooruit komt omdat je trekveren te slap of te strak zijn.
Maar even afwachten dan of andere nog advies geven. Jij in ieder geval heel erg bedankt voor je snelle en duidelijke reacties!7.5 grams zijn en blijven in mijn ogen te zwaar. Als je je scooter elektronisch ontgrenst hebt, moet je lager in je rollen gaan anders duurt het een eeuwigheid voordat je op je top bent. Maar wie weet heb ik het in dit geval wel bij het verkeerde eind, kijken wat anderen suggereren.
trekveren zijn nog orgineel, hoe zou ik op 7,8 komen? welke grammage zou ik moeten mengen met elkaar, zit een sproeier 84 in, 86 a 88 lijkt mij te groot
10 gram is overduidelijk te zwaar? beste zou tussen de 7,5 en 8,4 zijn? ik ga er malossi witte trekveertjes in doen, die zijn net een standje sterkerOmdat jij een 80cc hebt, dus meer vermogen, dus je kan hoger in je variorollen gaan. Sproeier 84 of 86 maakt niet heel veel uit. Dit valt onder fijnafstelling. Dit moet je voelen tijdens het rijden, en vooral op ze top of die nog smoort of te arm loopt.
Een drukveer van piaggio moet je never nooit vervangen voor een ander merk piaggio levert de sterkste drukveren al standaard op alle piaggio scooters ik rijd al sinds 1996 op piaggio en heb er veel te veel in en uit elkaar gebouwd
7.5 grams zijn en blijven in mijn ogen te zwaar. Als je je scooter elektronisch ontgrenst hebt, moet je lager in je rollen gaan anders duurt het een eeuwigheid voordat je op je top bent. Maar wie weet heb ik het in dit geval wel bij het verkeerde eind, kijken wat anderen suggereren.
Nou ik heb de boel net ff los gehaald en toch de 7.5 grams rollen er even ingezet en ff een rondje gereden om het te testen.
Het lijkt nu allemaal iets beter te lopen.
Ik heb geen last meer van de dip als ik het gas heb los gelaten en hij pakt nu weer beter op en blijft niet hangen op de 40 als ik t gas heb los gelaten maar trekt hem gewoon weer geleidelijk door naar hogere snelheden.
Wel heb ik met de 7.5 grams rollen een stukje trekkracht ingeleverd. Maar ik heb wel het idee dat het toerental verloop nu mooier is en de motor niet meteen op hoge toeren wordt gejaagd.(bij de 6.5 grams rollen had ik toch het idee dat de motor al vanaf de 40 heel erg veel toeren maakt als die doortrekt naar de 55. Nu heb ik het idee dat dat laatste stapje toch iets geleidelijker is en de toeren iets meer worden opgebouwd richting zn top)
Ik heb hem nog niet op zn top getest v.w.b. De snelheid want daar heb ik hier in de wijk gewoon iets te weinig rechte weg voor,(heb hem tot max 52 gereden voor ik weer moest remmen) maar dat zal ik vd week nog wel ff testen op de lange weg langs het kanaal hier in de buurt.
Misschien dat ik toch nog 1 klein stapje om laag kan in de rollen naar 7.2 gram om zo nog iets te winnen aan trekkracht. Maar ik denk dat dat niet heel veel zal gaan uitmaken.
Voorlopig laat ik mooi even zo en test ik de boel eerst is even een km of 20 hoe t allemaal reageert als de motor warm is en mocht ik ik nog wat veranderen dan laat ik het hier nog wel ff weten !
Ben zelf van plan een iGET zipje te kopen (blauwe plaat) en heb de power commander al in huis.Nou ik heb de boel net ff los gehaald en toch de 7.5 grams rollen er even ingezet en ff een rondje gereden om het te testen.
Het lijkt nu allemaal iets beter te lopen.
Ik heb geen last meer van de dip als ik het gas heb los gelaten en hij pakt nu weer beter op en blijft niet hangen op de 40 als ik t gas heb los gelaten maar trekt hem gewoon weer geleidelijk door naar hogere snelheden.
Wel heb ik met de 7.5 grams rollen een stukje trekkracht ingeleverd. Maar ik heb wel het idee dat het toerental verloop nu mooier is en de motor niet meteen op hoge toeren wordt gejaagd.(bij de 6.5 grams rollen had ik toch het idee dat de motor al vanaf de 40 heel erg veel toeren maakt als die doortrekt naar de 55. Nu heb ik het idee dat dat laatste stapje toch iets geleidelijker is en de toeren iets meer worden opgebouwd richting zn top)
Ik heb hem nog niet op zn top getest v.w.b. De snelheid want daar heb ik hier in de wijk gewoon iets te weinig rechte weg voor,(heb hem tot max 52 gereden voor ik weer moest remmen) maar dat zal ik vd week nog wel ff testen op de lange weg langs het kanaal hier in de buurt.
Misschien dat ik toch nog 1 klein stapje om laag kan in de rollen naar 7.2 gram om zo nog iets te winnen aan trekkracht. Maar ik denk dat dat niet heel veel zal gaan uitmaken.
Voorlopig laat ik mooi even zo en test ik de boel eerst is even een km of 20 hoe t allemaal reageert als de motor warm is en mocht ik ik nog wat veranderen dan laat ik het hier nog wel ff weten !
Nou ik heb de boel net ff los gehaald en toch de 7.5 grams rollen er even ingezet en ff een rondje gereden om het te testen.
Het lijkt nu allemaal iets beter te lopen.
Ik heb geen last meer van de dip als ik het gas heb los gelaten en hij pakt nu weer beter op en blijft niet hangen op de 40 als ik t gas heb los gelaten maar trekt hem gewoon weer geleidelijk door naar hogere snelheden.
Wel heb ik met de 7.5 grams rollen een stukje trekkracht ingeleverd. Maar ik heb wel het idee dat het toerental verloop nu mooier is en de motor niet meteen op hoge toeren wordt gejaagd.(bij de 6.5 grams rollen had ik toch het idee dat de motor al vanaf de 40 heel erg veel toeren maakt als die doortrekt naar de 55. Nu heb ik het idee dat dat laatste stapje toch iets geleidelijker is en de toeren iets meer worden opgebouwd richting zn top)
Ik heb hem nog niet op zn top getest v.w.b. De snelheid want daar heb ik hier in de wijk gewoon iets te weinig rechte weg voor,(heb hem tot max 52 gereden voor ik weer moest remmen) maar dat zal ik vd week nog wel ff testen op de lange weg langs het kanaal hier in de buurt.
Misschien dat ik toch nog 1 klein stapje om laag kan in de rollen naar 7.2 gram om zo nog iets te winnen aan trekkracht. Maar ik denk dat dat niet heel veel zal gaan uitmaken.
Voorlopig laat ik mooi even zo en test ik de boel eerst is even een km of 20 hoe t allemaal reageert als de motor warm is en mocht ik ik nog wat veranderen dan laat ik het hier nog wel ff weten !
In mijn ogen bij 80cc 2v; iets sterkere trekveren, drukveer lekker standaard houden en rond 7.8gram variorollen. En natuurlijk sproeier 86 of 88. En waarom je vanuit stilstand bijna niet vooruit komt omdat je trekveren te slap of te strak zijn.