Piaggio zip Iget met powercommander komt niet op toeren als ik gas loslaat

MaikelB

Reageert niet op PM's
Even ter info:

80cc 2 klepper op een 3 klepper met vol injectie systeem is natuurlijk een beetje raar.
Ook zit er geen sproeier in maar is er een brandstofinjector geplaatst i.c.m. een gasklephuis.
Ja, had er overheen gelezen. Kan wel is gebeuren. Intentie was goed. Daar gaat het om.
 

Nvbalmelo

New Member
Ik rijd inmiddels alweer een paar maanden met de 7.5 grams rollen. En t bevalt me zo prima. Trekkracht is redelijk goed voor een iget 4t motor en het toerental verloop zit ook wel goed ! Enige minpuntje vd begrenzer blijft wel dat je bij gas los hem wel even onder een bepaald toerental moet laten zakken voor je weer optrekt anders blijft ie rond de 50km/h hangen en duurt t vrij lang voor die hem weer door trekt richting de 60.
Wat ik hiermee bedoel is dat als je 60 rijd en je laat m in een bocht terug zakken naar 45/50 dat je dan niet meteen weer in vol gas naar de 60 terug kan trekken. Laat m dan weer even iets terug zakken in toeren (kwestie van een paar seconden langer t gas los laten) en je trekt m weer makkelijk richting de 55/60.
Verder raad ik aan om bij iedere 1000 km of ieder jaar wel even je kleppen te laten stellen en m gewoon even een service beurtje te geven. Heb toch t idee dat door t hogere toerental vd motor dat je de kleppen iets vaker moet laten afstellen. Bij mij loopt ie na t beurtje weer een stuk mooier!

Voor de liefhebbers ook even een paar fotootjes bij gevoegd hoe mijn scooter er uit ziet !20200704_124904.jpg20200711_162440.jpg20200704_125003.jpg20200704_125056.jpg
 

DWTH

New Member
Ik rijd inmiddels alweer een paar maanden met de 7.5 grams rollen. En t bevalt me zo prima. Trekkracht is redelijk goed voor een iget 4t motor en het toerental verloop zit ook wel goed ! Enige minpuntje vd begrenzer blijft wel dat je bij gas los hem wel even onder een bepaald toerental moet laten zakken voor je weer optrekt anders blijft ie rond de 50km/h hangen en duurt t vrij lang voor die hem weer door trekt richting de 60.
Wat ik hiermee bedoel is dat als je 60 rijd en je laat m in een bocht terug zakken naar 45/50 dat je dan niet meteen weer in vol gas naar de 60 terug kan trekken. Laat m dan weer even iets terug zakken in toeren (kwestie van een paar seconden langer t gas los laten) en je trekt m weer makkelijk richting de 55/60.
Verder raad ik aan om bij iedere 1000 km of ieder jaar wel even je kleppen te laten stellen en m gewoon even een service beurtje te geven. Heb toch t idee dat door t hogere toerental vd motor dat je de kleppen iets vaker moet laten afstellen. Bij mij loopt ie na t beurtje weer een stuk mooier!

Voor de liefhebbers ook even een paar fotootjes bij gevoegd hoe mijn scooter er uit ziet !View attachment 57152View attachment 57153View attachment 57154View attachment 57155
Ziet er echt sick uit man :eek:

ik krijg waarschijnlijk volgende week mijn zip iget (snor) met matgrijs SP en led achter+voor en heb de power commander en malossi vario al in huis (en 7,5gr rollen.) Maat van me heeft ook een iget met power commander maar dan zonder malossi vario, ga eens vergelijken of dat een (groot) verschil geeft. Ben benieuwd :)
 

Nvbalmelo

New Member
Ziet er echt sick uit man :eek:

ik krijg waarschijnlijk volgende week mijn zip iget (snor) met matgrijs SP en led achter+voor en heb de power commander en malossi vario al in huis (en 7,5gr rollen.) Maat van me heeft ook een iget met power commander maar dan zonder malossi vario, ga eens vergelijken of dat een (groot) verschil geeft. Ben benieuwd :)
Tnx man ! Ga er binnenkort alleen nog ff een klapdrager achterop zetten en dan is ie voor mij wel helemaal af !

En jij alvast veel plezier gewenst met je nieuwe scooter straks en laat maar ff weten of je nog verschil merkt tussen de standaard vario en de multivar !
 

DWTH

New Member
Tnx man ! Ga er binnenkort alleen nog ff een klapdrager achterop zetten en dan is ie voor mij wel helemaal af !

En jij alvast veel plezier gewenst met je nieuwe scooter straks en laat maar ff weten of je nog verschil merkt tussen de standaard vario en de multivar !
Hij heeft alleen niet zo’n last van het ‘gas loslaten’ probleem voor zo ver ik gemerkt heb, alleen je kan het soms wel merken. Hij heeft er wel 8(?) gram rollen inzitten.

Ik laat het zeker wel even weten, gelukkig was de zip bij de winkel waar ik m gekocht heb nog op voorraad, veel winkels in Rotterdam en omgeving hebben geen voorraad meer en wachten nog op levering, dus heb wel geluk daarmee. Maarja het wachten nu is wel kut ;p
 

Nvbalmelo

New Member
Okee, misschien dat t met 8 gram dan toch wat beter is idd aangezien ie dan wat later op zn top komt kwa toeren. Al ben ik wel bang dat je dan wel vrij weinig trekkracht hebt. Heb zelf voor de 7.5 gram gekozen mede omdat joeyschaar(van het YouTube kanaal vol gas met joey) het ook op altijd met de 7.5 gram monteert en hij aangeeft dat dit het beste is als je de multivar er in hebt zitten.

En gelukkig hoef je dan niet zo lang te wachten , er is niets zo vervelend als je graag je scooter wil hebben en rijden en je dan lang moet wachten haha !
 

DWTH

New Member
Okee, misschien dat t met 8 gram dan toch wat beter is idd aangezien ie dan wat later op zn top komt kwa toeren. Al ben ik wel bang dat je dan wel vrij weinig trekkracht hebt. Heb zelf voor de 7.5 gram gekozen mede omdat joeyschaar(van het YouTube kanaal vol gas met joey) het ook op altijd met de 7.5 gram monteert en hij aangeeft dat dit het beste is als je de multivar er in hebt zitten.

En gelukkig hoef je dan niet zo lang te wachten , er is niets zo vervelend als je graag je scooter wil hebben en rijden en je dan lang moet wachten haha !
Hm maar zijn top is ook maar ~55, dus 7,5gr is stukken chiller (ga ik ook in m’n eigen zip doen), ik heb die multivar ook bij Joey besteld :p

Mij maakt de top niet gek veel uit, als ie maar snel genoeg optrekt en de 50+ haalt :)

edit : heb inmiddels Joey z’n setje binnen en t klopt dat er bij de malossi multivar standaard 7,5gr bij komen. Nu nog foking lang wachten op mijn scooter
 

Attachments

Last edited:

DWTH

New Member
Alright,
Hier is het resultaat.
Met windje mee haalt ie 63km/u op de GPS... Echt insane voor een nieuwe scooter met 50km op de teller.

Zie de video:

Ik heb mijn ZIP iGET vergeleken met een ZIP iGET zonder Malossi Multivar en met Power Commander.
(Op de teller gemeten) Ik heb het gevoel dat mijn ZIP tot 40/45 per uur iets sneller optrekt (maar zeker geen wereld van verschil), en daarna pas bij de 50/55 per uur de ZIP zonder multivar inhaalt (die gaat maar 56/57 op de teller maximaal)

Het is dus een vooruitgang met de Malossi Multivar, zonder gaat een ZIP iGET namelijk maar 52 op de GPS, met gaat ie 62 op de GPS.
 

SebZip

New Member
Alright,
Hier is het resultaat.
Met windje mee haalt ie 63km/u op de GPS... Echt insane voor een nieuwe scooter met 50km op de teller.

Zie de video:

Ik heb mijn ZIP iGET vergeleken met een ZIP iGET zonder Malossi Multivar en met Power Commander.
(Op de teller gemeten) Ik heb het gevoel dat mijn ZIP tot 40/45 per uur iets sneller optrekt (maar zeker geen wereld van verschil), en daarna pas bij de 50/55 per uur de ZIP zonder multivar inhaalt (die gaat maar 56/57 op de teller maximaal)

Het is dus een vooruitgang met de Malossi Multivar, zonder gaat een ZIP iGET namelijk maar 52 op de GPS, met gaat ie 62 op de GPS.
Wacht ff, die zonder multivar heeft hoeveel gram rollen? En jij hebt geen andere ecu erin? Heb je dan niet dat ie soms naar begrensde aantal km/h gaat (heb ik vaak gehoord bij gas los laten).
 

DWTH

New Member
Wacht ff, die zonder multivar heeft hoeveel gram rollen? En jij hebt geen andere ecu erin? Heb je dan niet dat ie soms naar begrensde aantal km/h gaat (heb ik vaak gehoord bij gas los laten).
Geen idee precies, rond de 8 gram geloof ik zonder multivar.

ik heb zelf een power commander, malossi multivar, 7,5gr en witte drukveer gemonteerd. Merk wel dat je tussen de 40-50 km/h het gas volledig moet loslaten als je weer gas wilt geven
 

SebZip

New Member
Geen idee precies, rond de 8 gram geloof ik zonder multivar.

ik heb zelf een power commander, malossi multivar, 7,5gr en witte drukveer gemonteerd. Merk wel dat je tussen de 40-50 km/h het gas volledig moet loslaten als je weer gas wilt geven
Ah, daar valt mee te leven. Vraag mij af hoeveel de multivar zin heeft eigenlijk als je 7,5 gram rollen neemt. Die witte drukveer kan je bijv. ook los kopen
 

DWTH

New Member
Ah, daar valt mee te leven. Vraag mij af hoeveel de multivar zin heeft eigenlijk als je 7,5 gram rollen neemt. Die witte drukveer kan je bijv. ook los kopen
Met welke rollen zou de malossi multivar wel zin hebben?
 

SebZip

New Member
Met welke rollen zou de malossi multivar wel zin hebben?
Geen idee maar ik bedoel met lichtere, 6,5 of 7 gram rollen vraag ik mij af wat de multivar zin heeft als je een losse wittedrukveer momenteert en bijv. andere trekveertjes. Volgens mij is de multivar beetje een scam.
 

Nvbalmelo

New Member
Geen idee maar ik bedoel met lichtere, 6,5 of 7 gram rollen vraag ik mij af wat de multivar zin heeft als je een losse wittedrukveer momenteert en bijv. andere trekveertjes. Volgens mij is de multivar beetje een scam.
De multivar is lichter in gewicht en de manier waarop de v-snaar klimt op de vario is anders. De multivar doet dus wel degelijk iets. Je moet alleen niet verwachten dat ie met een multivar ineens gaat trekken als een 80cc .
 

DWTH

New Member
1FD64E5D-032A-4689-BC8D-02F64661FFAC.pngHeb er door Joey een mooie akrapovic onder laten zetten (deze is eigenlijk bedoelt voor 125/150cc) met custom voorbocht.

Alleen heb ik nu wel een vraag: hij gaat niet harder dan 56, daar waar hij eerst 61 op de teller liep.

mijn setup is voor de rest hetzelfde gebleven:
Power commander (incl originele snor ecu)
7,5gr malossi en malossi multivar en witte drukveer

Iemand die een verklaring heeft waarom hij tot de 55 begrenst wordt ipv de 61 met originele uitlaat?

Moet ik nog iets veranderen qua setup of??
 

Nvbalmelo

New Member
Volgens mij heeft dit er gewoon mee te maken dat de voorbocht vd uitlaat minder tegendruk levert als bij de originele uitlaat . Bij de jm-Turing uitlaten wordt de voorbocht ook veranderd voor de 50cc zodat ze meer tegendruk hebben. Anders verlies je vermogen. Dit kan je dus met rolletjes of iets dergelijks ook niet veranderen!
 

DWTH

New Member
Volgens mij heeft dit er gewoon mee te maken dat de voorbocht vd uitlaat minder tegendruk levert als bij de originele uitlaat . Bij de jm-Turing uitlaten wordt de voorbocht ook veranderd voor de 50cc zodat ze meer tegendruk hebben. Anders verlies je vermogen. Dit kan je dus met rolletjes of iets dergelijks ook niet veranderen!
0FC251E6-92EB-4A68-9179-3414F642DE7D.png
 

4slaf4life

Active Member
vaag verhaal. Ik blijf het ook maar raar vinden dat open uitlaten zo'n groot negatief effect hebben. Heb er eigenlijk ook nog nooit een duidelijk verhaal gelezen hoe het nou precies zit met die tegendruk
 

DWTH

New Member
vaag verhaal. Ik blijf het ook maar raar vinden dat open uitlaten zo'n groot negatief effect hebben. Heb er eigenlijk ook nog nooit een duidelijk verhaal gelezen hoe het nou precies zit met die tegendruk
Inderdaad vrij vaag, ken t ook wel van jamarcol of polini uitlaten waardoor een scooter 5km zachter loopt gemiddeld..
Wss omdat dit ook een custom oplossing is, werkt t zeker niet perfect
 
Advertisement - register to remove this

Similar threads

Top