Er loopt geen brandstof uit de luchtfilter zijde. Erloopt zeg maar geen brandstof zo zeer uit de carburateur. Ik bedoel meer dat er te veel brandstof door de carburateur gaat, en denk dus te weinig lucht…Je hebt een opknapscooter gekocht dus er kan van alles mis mee zijn. Probeer bij de basis te beginnen en goed opletten bij het nalopen van je inlaat. Een carburateur is een onderdeel waar je nauwkeurig & schoon mee moet kunnen werken.
Als er veel brandstof uit je carburateur loopt (luchtfilter zijde) dan klopt je afstelling voor geen meter. Het kan ook zijn dat je met het schoonmaken van je carburateur iets niet hebt goed gedaan. Zorg eerst dat je inlaattraject in orde komt voordat je nog een meter gaat rijden..
Stel hem daarna netjes de sproeier af indien nodig.
De kleur van de bougie toen hij eruit kwam was zwart bruin ik zal later een foto er van sturen!Kijk eerst eens naar de kleur van je bougie voor je van alles gaat proberen wat er hier weer word geroepen. Dan weet je namelijk al een beetje waar je probleem zit. Krijg je te weinig benzine dan zul je niet snel vaan ook. Zo simpel is het
Wil je dat ik een foto van de bougie pas opstuur als ik er ook een rondje mee heb gereden? Of hoeft dat niet?Als je het idee hebt dat hij 'verzuipt' dan kun je zoals Bartj al aangeeft je bougie eruit draaien. Dan kun je daaraan zien of je vermoeden klopt.
Ik zou je nog niet druk maken om de snelheid en eerst kijken waarom hij zo beroerd loopt.
even getest net, en hij rijdt veel flotter zonder luchtfilter slang, reageert meteen op mn gas en hapert minder. In de bocht wilde hij weleens uit gaan maar tijdens deze rit niet gebeurt en pakt meteen na de bocht weer op....Je kunt ook nog kijken of hij het beter doet zonder luchtfilter slang aangesloten op de carburateur.
de bougie is zwart, heb m hierna weer even schoongemaakt...Kijk eerst eens naar de kleur van je bougie voor je van alles gaat proberen wat er hier weer word geroepen. Dan weet je namelijk al een beetje waar je probleem zit. Krijg je te weinig benzine dan zul je niet snel vaan ook. Zo simpel is het
Welke sproeier heb je erin. Geef je luchtschroef eens een slag extra
Heb je me post van net helemaal gelezen? ben er net achtergekomen dat mn vlotternaald niet goed was aangesloten...Zit waarschijnlijk echt ergens in je carburateur. Je kan nog proberen je choke af te koppelen, maar kijk eerst dit filmpje is.
Ahjaa lees het nu goed inderdaad. Ziet er verder prima uit, ook je bougie.Heb je me post van net helemaal gelezen? ben er net achtergekomen dat mn vlotternaald niet goed was aangesloten...
Heb dat nu wel gedaan
alleen dat natte is niet goed? of is mn boegie top en zal ik de carburateur aansluiten en kijken wat er gebeurt?Ahjaa lees het nu goed inderdaad. Ziet er verder prima uit, ook je bougie.
Welke sproeier adviseer je? Er zit nu een 78 in.Welke sproeier heb je erin. Geef je luchtschroef eens een slag extra
Ik heb het gedaan, heb alleen erg weinig kennis of iets stationair loopt en of hij hoog in zn toeren zit….Carburateur in elkaar zetten zoals t moet.
Luchtschroef 1.5 slag uitdraaien.
Sproeier eerst afstellen.
Daarna eventueel een halve slag de luchtschroef uit of indraaien. Waar die t meeste toeren stationair draait laat je hem staan.
Dan stationair schroef afstellen op een mooi rustig toerental.
Daarna rijden en dan ga je je pas druk maken om je overbrenging! Die schroef is de aftap schroef van je vlotterbak. Die moet vast blijven zitten.
Simsa moeten het perse omega goud zijn of mag t ook van malossi zijn? En welke dan?Maxim, het probleem zit hem in je veel te sterke drukveer. Hierdoor kan de koppeling zijn werk niet doen (dus 20+). Doe ook gelijk die trekveren naar omega goud zoals door mij aangegeven. Rollen even zo laten, je kunt het best stap voor stap werken. Gewoon standaard drukveer erin dus.
Malossi wit kan ook.Simsa moeten het perse omega goud zijn of mag t ook van malossi zijn? En welke dan?
Hier in de buurt verkopen ze geen omega goud…