piaggio zip behaalt top snelheid nauwelijks

Maxim

Member
Beste lezer,

Heb zojuist een nieuwe opknap scooter gekocht... Alleen start hij niet. Kickstart daar reageert hij helemaal niet op, ik heb al de carterkap er af gehaald, alles gereinigd en goed terug gezet. Ook heb ik de luchtfilter schoongemaakt, heb gekeken of er überhaupt wel benzine komt bij de carburateur, er komt benzine bij uit het slangetje als ik aan de andere 'de zwarte' zuig.

Heb ook al de carburateur gereinigd, alles is na behoren. Alleen weet ik niet of de vlotterbak vol zit, omdat ik hem niet kan openen.

Nu heb ik de accu opgeladen, en komt er een soort sissend geluid ergens achter de carterkap, bij de cdi of ergens anders...
Heb een nieuwe bougie besteld, die komt binnenkort binnen en dan zal ik kijken of die wat gaat veranderen!

Ik heb geen flauw idee wat ik nog meer kan nalopen...
Bedankt voor het lezen, hoop dat je me kan helpen!

Groet Maxim
 
Advertisement - register to remove this

Wat voor zip is het? 2takt of 4takt? Is je bougie nat na een paar keer kicken? Anders wat remmenreiniger in je bougiegat spuiten bougie erin en kicken. Als je gelukt hebt blijft de scooter lopen. Sissend geluid zou een krukaskeering kunnen zijn. Wat ik net opnoem werkt vooral.bij 2takt.
Klopt maar met 2 takt zonder automatische smering moet je wel opletten en niet te vaak proberen want dan krijgt je cillinder geen smeering en dan loopt aĺles naar de te....
 
Maxim, het probleem zit hem in je veel te sterke drukveer. Hierdoor kan de koppeling zijn werk niet doen (dus 20+). Doe ook gelijk die trekveren naar omega goud zoals door mij aangegeven. Rollen even zo laten, je kunt het best stap voor stap werken. Gewoon standaard drukveer erin dus.
Afstellen doe je op een warme motor (even 10 min rijden). Als dit een warme motor is klinkt hij oke en zakt hij mooi terug in zijn stationair.
Onderweg naar de garage merk ik dat hij met de wind nauwelijks vooruit komt, alsof hij niet de kracht heeft

je hoort van me
 
Hoe zag de motorolie er trouwens uit? Misschien was een van de vorige eigenaren te lui om die te vervangen en is daardoor alles veel sneller gaan slijten. Met een compressiemeter kan je ook wel redelijk zien of je zuiger etc nog in goede staat zijn
 
Hoe zag de motorolie er trouwens uit? Misschien was een van de vorige eigenaren te lui om die te vervangen en is daardoor alles veel sneller gaan slijten. Met een compressiemeter kan je ook wel redelijk zien of je zuiger etc nog in goede staat zijn
Motorolie zelf vervangen!! Nu kijken naar de kwaliteit van de zuiger. Hoeveel compressie moet je zuiger zijn?
 
Last edited:
Bougie is pikzwart…
Kan je alleen maar branstof aanpassen via de stationairsschrpef?
of is er ook een brandstof toevoer in de carburateur
Post automatically merged:

Hoe zag de oude motorolie eruit? Als die "glitters" erin had zou ik alvast een nieuw cilindersetje bestellen. Pikzwart kan nog wel
Weet ik niet meer… heb t al weg gegooid
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    177.6 KB · Views: 10
Ben er achtergekomen wat het probleem is.
Luchtfilter helemaal onder benzine en water. Dus een nieuwe filter er in.

en ik ga er lichtere rollen in doen want de acceleratie is nog slomer dan een scootmobiel.

evt een 45kmu cdi erin en dan afstellen met varioring. Wat zeggen jullie hiervan?
 
Jongens bedankt!

Het probleem was de cdi, en met een nieuwe carb doet hij het perfect!

Enig gaf mijn monteur aan dat de kettingen versleten waren… moet ik deze meteen vervangen of kan dit ook over 2000km

en wat is de schade als de kettinf breekt?
 
Fijn dat je hem goed op weg hebt. Gebroken ketting kan de kleppendeksel krom slaan/cilinder beschadigen.
ah oke, heb zojuist alles besteld!

weet jij of je meteen na het vervangen van die kettingen verplicht nog iets moet afstellen ofs? of hoeft dat inprencipe niet?

Ik dacht zelf om de oude ketting te verbinden aan de nieuwe zodat ik niet alles open hoef te maken, en dan weer de nieuwe aan elkaar verbinden!

dit wordt de video die ik ga bekijken
 
Zou ik even instructies van kijken als ik jou was of het door een handige Harry laten doen. Belangrijk dat je hem op tijd zet met het tandwiel te zien aan een streepje op het stator.
 
En als je de nokkenas demonteert , de kleppen stellen. Als je klaar bent draai dan eerst met de hand het vliegwiel een paar slagen rond ,voor de zekerheid.
Morgen naar de monteur! En wordt het gedaan! Wil het zelf niet doen ben namelijk bang dat als ik het doe het helemaal verkeerd doe..

nu een vraag: mijn scooter heeft een 45kmu cdi,
Geen varioring
9,6gram rollen
En hij gaat rond de 40 45. Ik wil graag dat hij max 33 35 gaat, wat raden jullie aan om aan te passen zodat hij deze snelheid haalt?

en 25 kmu cdi?
 
Onderweg naar de garage merk ik dat hij met de wind nauwelijks vooruit komt, alsof hij niet de kracht heeft

je hoort van me

Heb je hele topic niet door gelezen, maar dit kan ook een symptoom zijn als je er een iets te grote sproeier erin hebt zitten. Dan komt de motor ook niet erg op gang.
 
Heb je hele topic niet door gelezen, maar dit kan ook een symptoom zijn als je er een iets te grote sproeier erin hebt zitten. Dan komt de motor ook niet erg op gang.
De originele sproeier zit er gewoon in, 78.
ik denk dat het probleem is dat het luchtfilter helemaal vol zat met drerri. Die heb ik vervangen, carburateur vervangen, en een nieuwe cdi en hij rijdt als een zonnetje
 
Zit waarschijnlijk echt ergens in je carburateur. Je kan nog proberen je choke af te koppelen, maar kijk eerst dit filmpje is.

Maak eens een zij aanzicht foto van je vlotter. Het is belangrijk dat je hem iets naar beneden kan duwen en hij weer omhoog komt.
Ik heb dat niet. Mijn vlotterbak staat op zn laagste punt zonder dat ik hem weerstand geef? Is dat erg? Hij zit wel vast met de naald. Maar hangt gewoon losjes.
 
Back
Top