piaggio zip behaalt top snelheid nauwelijks

Maxim

Member
Beste lezer,

Heb zojuist een nieuwe opknap scooter gekocht... Alleen start hij niet. Kickstart daar reageert hij helemaal niet op, ik heb al de carterkap er af gehaald, alles gereinigd en goed terug gezet. Ook heb ik de luchtfilter schoongemaakt, heb gekeken of er überhaupt wel benzine komt bij de carburateur, er komt benzine bij uit het slangetje als ik aan de andere 'de zwarte' zuig.

Heb ook al de carburateur gereinigd, alles is na behoren. Alleen weet ik niet of de vlotterbak vol zit, omdat ik hem niet kan openen.

Nu heb ik de accu opgeladen, en komt er een soort sissend geluid ergens achter de carterkap, bij de cdi of ergens anders...
Heb een nieuwe bougie besteld, die komt binnenkort binnen en dan zal ik kijken of die wat gaat veranderen!

Ik heb geen flauw idee wat ik nog meer kan nalopen...
Bedankt voor het lezen, hoop dat je me kan helpen!

Groet Maxim
 
Advertisement - register to remove this

Wat voor zip is het? 2takt of 4takt? Is je bougie nat na een paar keer kicken? Anders wat remmenreiniger in je bougiegat spuiten bougie erin en kicken. Als je gelukt hebt blijft de scooter lopen. Sissend geluid zou een krukaskeering kunnen zijn. Wat ik net opnoem werkt vooral.bij 2takt.
 
Wat voor zip is het? 2takt of 4takt? Is je bougie nat na een paar keer kicken? Anders wat remmenreiniger in je bougiegat spuiten bougie erin en kicken. Als je gelukt hebt blijft de scooter lopen. Sissend geluid zou een krukaskeering kunnen zijn. Wat ik net opnoem werkt vooral.bij 2takt.
Bedankt voor snel reageren! Het is een 4 takt uit het jaar 2012, ik heb geen passende bougiesleutel dus koop morgen een verlengstuk, en dan kan ik kijken of hij nat wordt.
 
Beste lezers,

ik heb zojuist mijn zip aangekregen, bougie vervangen en het werkt. Het enige wat apart is dat er heel veel benzine uit dit kraantje komt.

Weet iemand hoe dit komt en of het erg is?

hier een filmpje:
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    233.1 KB · Views: 11
Last edited:
Beste lezers,

ik heb zojuist mijn zip aangekregen, bougie vervangen en het werkt. Het enige wat apart is dat er heel veel benzine uit dit kraantje komt.

Weet iemand hoe dit komt en of het erg is?

hier een filmpje:
Dat is de overloop van je vlotterbak, ik denk dat je je vlotter moet gaan afstellen. Je kan vast wel vinden op dit forum hoe dat moet. Het kan ook zijn dat je vlottenaald niet meer goed werkt.
 
ik heb er een aantal km mee gereden, en hij lekt niet meer…
Ook krijg ik de scooter met de elektrische start nog steeds niet aan. Heb accu aan de oplader gedaan, deze is gewoon vol.
en via de kickstart gaat het erg lastig… na 20 keer kicken en goed gas geven gaat hij aan.

ook duurt het heel land voordat de scooter zn top punt bereikt, iemand misschien een idee hoe ik hem sneller kan laten optrekken

Zojuist mijn luchtfilter weer geopend, kwam een bruine derrie uit…
Het vervelende is ook dat wanneer ik de carburateur aan het afstellen ben, maakt het niet uit ver ik de schroef draai…

hij gaat uiteindelijk toch binnen 20sec uit als ik geen gas extra geef
 
Last edited:
Lezers,

Alvast bedankt voor het reageren!
Mijn scooter start in 1 kick op, hij reageert meteen nadat ik de transmissie olie heb vervangen!

Enig probleem wat ik nog steeds ervaar is dat optrekken heel langzaam gaat, en ook echt heel langzaam.
duurt ongeveer 100 a 200 meter om 20kmu te gaan.
En als ik te veel gas geef in het begin gaat hij zelfs uit.
30 kmu haalt hij niet eens meer

het lijkt wel alsof de motor bijna geen benzine of te weinig zuurstof krijgt.

 
Er lijken scheuren in het spruitstuk te zitten.

Heb je de klepspeling, motorolie en overbrenging al nagekeken?

Er zitten inderdaad kleine scheurtjes in het spruitstuk... ik zal die morgen vervangen.
Lijkt het jouw handig om ook even de via de luchtschroef af te stellen? Heb nu alleen maar de stationairs schroef gedaan.

Klepspeling nog niet gecontroleerd, heb daar geen materiaal van. Motor olie al gereinigd en bijgevuld.
Wat bedoel je met overbrenging? De kopeling? De veertjes?
 
Met de overbrenging bedoel ik alles achter de carterkap. Rollen, geleiders, v-snaar, vario, koppeling en druk- en trekveren.

Als het een opknapscooter uit 2012 is zou ik er maar van uit gaan dat hij niet goed onderhouden is.

Zijn de banden trouwens nog goed op spanning?
 
Met de overbrenging bedoel ik alles achter de carterkap. Rollen, geleiders, v-snaar, vario, koppeling en druk- en trekveren.

Als het een opknapscooter uit 2012 is zou ik er maar van uit gaan dat hij niet goed onderhouden is.

Zijn de banden trouwens nog goed op spanning?
Ik ga morgen de rollen, geleiders, druk en trekveren vervangen. De v snaar is nog goed.
En de banden zijn vanochtend bijgevuld tot 2.3 bar :)
 
Heb zojuist de rollen, snaar en de leggers vervangen… ook heb ik luchventil 1,5 slag open gedraait.

en ervaar nog steeds hetzelfde, het lijkt wel alsof de motor te weinig brandstof krijgt.

iemand die weet hoe ik dit kan testen?
 
Zojuist scooter uitgevallen, mijn monteur (zelf weinig verstand van scooters) geeft aan dat de motor te veel benzine krijgt, waardoor hij snel verzuipt….

als ik nu aan het rijden ben gaat hij tot en met de 20 kmu sneller wil die en kan die niet, hij houd m erg in bij de 20kmu maar sowieso gaat hij nog steeds langzaam.

denken jullie dat het handig is om een andere sproeier erop te zetten? Ik heb namelijk bijna alles al vervangen en werkt nog steeds niet….

al vrrvangen:
-vsnaar
-rolletjes
-koppelingveertjes
-koppelingsdrukveer
-driehoekjes bij rolletjes
-spruitstuk
-Bougie
-luchtschroef staat 1,5 slag open
 
Je hebt een opknapscooter gekocht dus er kan van alles mis mee zijn. Probeer bij de basis te beginnen en goed opletten bij het nalopen van je inlaat. Een carburateur is een onderdeel waar je nauwkeurig & schoon mee moet kunnen werken.

Als er veel brandstof uit je carburateur loopt (luchtfilter zijde) dan klopt je afstelling voor geen meter. Het kan ook zijn dat je met het schoonmaken van je carburateur iets niet hebt goed gedaan. Zorg eerst dat je inlaattraject in orde komt voordat je nog een meter gaat rijden..

Stel hem daarna netjes de sproeier af indien nodig.
 
Back
Top