piaggio zip behaalt top snelheid nauwelijks

Maxim

Member
Beste lezer,

Heb zojuist een nieuwe opknap scooter gekocht... Alleen start hij niet. Kickstart daar reageert hij helemaal niet op, ik heb al de carterkap er af gehaald, alles gereinigd en goed terug gezet. Ook heb ik de luchtfilter schoongemaakt, heb gekeken of er überhaupt wel benzine komt bij de carburateur, er komt benzine bij uit het slangetje als ik aan de andere 'de zwarte' zuig.

Heb ook al de carburateur gereinigd, alles is na behoren. Alleen weet ik niet of de vlotterbak vol zit, omdat ik hem niet kan openen.

Nu heb ik de accu opgeladen, en komt er een soort sissend geluid ergens achter de carterkap, bij de cdi of ergens anders...
Heb een nieuwe bougie besteld, die komt binnenkort binnen en dan zal ik kijken of die wat gaat veranderen!

Ik heb geen flauw idee wat ik nog meer kan nalopen...
Bedankt voor het lezen, hoop dat je me kan helpen!

Groet Maxim
 
Advertisement - register to remove this

Kijk eerst eens naar de kleur van je bougie voor je van alles gaat proberen wat er hier weer word geroepen. Dan weet je namelijk al een beetje waar je probleem zit. Krijg je te weinig benzine dan zul je niet snel vaan ook. Zo simpel is het
 
Je hebt een opknapscooter gekocht dus er kan van alles mis mee zijn. Probeer bij de basis te beginnen en goed opletten bij het nalopen van je inlaat. Een carburateur is een onderdeel waar je nauwkeurig & schoon mee moet kunnen werken.

Als er veel brandstof uit je carburateur loopt (luchtfilter zijde) dan klopt je afstelling voor geen meter. Het kan ook zijn dat je met het schoonmaken van je carburateur iets niet hebt goed gedaan. Zorg eerst dat je inlaattraject in orde komt voordat je nog een meter gaat rijden..

Stel hem daarna netjes de sproeier af indien nodig.
Er loopt geen brandstof uit de luchtfilter zijde. Erloopt zeg maar geen brandstof zo zeer uit de carburateur. Ik bedoel meer dat er te veel brandstof door de carburateur gaat, en denk dus te weinig lucht…

maar als nog gaat hij niet harder dan 20 kan dat daar ook van komen of is dat een heel ander probleem
Post automatically merged:

Kijk eerst eens naar de kleur van je bougie voor je van alles gaat proberen wat er hier weer word geroepen. Dan weet je namelijk al een beetje waar je probleem zit. Krijg je te weinig benzine dan zul je niet snel vaan ook. Zo simpel is het
De kleur van de bougie toen hij eruit kwam was zwart bruin ik zal later een foto er van sturen!
 
Als je het idee hebt dat hij 'verzuipt' dan kun je zoals Bartj al aangeeft je bougie eruit draaien. Dan kun je daaraan zien of je vermoeden klopt.

Ik zou je nog niet druk maken om de snelheid en eerst kijken waarom hij zo beroerd loopt.
 
Als je het idee hebt dat hij 'verzuipt' dan kun je zoals Bartj al aangeeft je bougie eruit draaien. Dan kun je daaraan zien of je vermoeden klopt.

Ik zou je nog niet druk maken om de snelheid en eerst kijken waarom hij zo beroerd loopt.
Wil je dat ik een foto van de bougie pas opstuur als ik er ook een rondje mee heb gereden? Of hoeft dat niet?
 
Je kunt ook nog kijken of hij het beter doet zonder luchtfilter slang aangesloten op de carburateur.
even getest net, en hij rijdt veel flotter zonder luchtfilter slang, reageert meteen op mn gas en hapert minder. In de bocht wilde hij weleens uit gaan maar tijdens deze rit niet gebeurt en pakt meteen na de bocht weer op....
nadat de luchtfilterslang weer was aangesloten, startte hij niet, denk dat hij verzopen was

zoals je ziet in de filmpjes hier beneden zie je dat er heel veel brandstof uit dat ene buisje komt....
ook ging er een beetje vloeistof naar de luchtfilterslang.

deze zonder luchtfilterslag aangesloten


Kijk eerst eens naar de kleur van je bougie voor je van alles gaat proberen wat er hier weer word geroepen. Dan weet je namelijk al een beetje waar je probleem zit. Krijg je te weinig benzine dan zul je niet snel vaan ook. Zo simpel is het
de bougie is zwart, heb m hierna weer even schoongemaakt...
de bougie was zeker vochting!
hoe kunnen we dit oplossen?

Welke sproeier heb je erin. Geef je luchtschroef eens een slag extra

ik weet niet welke sproeier er normaal in zit.... ik ga er vanuit dat het nog steeds de originele is.
Gezien dat meisje er weinig aan deed
EDIT: de sproeier is 78
 

Attachments

  • IMG_2651.jpg
    IMG_2651.jpg
    180.5 KB · Views: 20
  • IMG_2650.jpg
    IMG_2650.jpg
    164.9 KB · Views: 17
  • vlotter2.png
    vlotter2.png
    1.5 MB · Views: 22
Last edited:
Hier foto's van mijn carburateur:

de vlotterbaknaald was bij openen niet vast aan de vlotterbak, dat verklaart waarschijnlijk waarom hij steeds verzuipt.
vlotterbak was ook niet lek :)


Hier een filmpje: zouden jullie kunnen kijken of dit wel naar behoren werkt?
heb je wat op te merken zeg het meteen! als jullie aangegeven dat alles goed is zet ik de carburateur weer op zn plaats en gaan we zien wat er gebeurt.

 

Attachments

  • IMG_2657.jpg
    IMG_2657.jpg
    164.8 KB · Views: 17
  • IMG_2656.jpg
    IMG_2656.jpg
    183.3 KB · Views: 14
  • IMG_2655.jpg
    IMG_2655.jpg
    156.2 KB · Views: 15
  • IMG_2653.jpg
    IMG_2653.jpg
    148.6 KB · Views: 15
  • IMG_2654.jpg
    IMG_2654.jpg
    180.6 KB · Views: 21
Zit waarschijnlijk echt ergens in je carburateur. Je kan nog proberen je choke af te koppelen, maar kijk eerst dit filmpje is.

Maak eens een zij aanzicht foto van je vlotter. Het is belangrijk dat je hem iets naar beneden kan duwen en hij weer omhoog komt.
 
Welke sproeier heb je erin. Geef je luchtschroef eens een slag extra
Welke sproeier adviseer je? Er zit nu een 78 in.

ik heb er rolletjes in van 9,6 gram

(of zal ik er lichtere rolletjes in doen? Scooter winkel zei dat je dat niet merkt bij een blauw kenteken)

Nieuwe v snaar origineel piaggio
Trekveertjes van dmp kleur wit.
Koppelingsdrukveer van mallosi kleur geel.

ik wil dat ie straks rond de 35 a 40 kmu gaat.
 
Last edited:
Carburateur in elkaar zetten zoals t moet.

Luchtschroef 1.5 slag uitdraaien.

Sproeier eerst afstellen.

Daarna eventueel een halve slag de luchtschroef uit of indraaien. Waar die t meeste toeren stationair draait laat je hem staan.

Dan stationair schroef afstellen op een mooi rustig toerental.

Daarna rijden en dan ga je je pas druk maken om je overbrenging! Die schroef is de aftap schroef van je vlotterbak. Die moet vast blijven zitten.
 
Carburateur in elkaar zetten zoals t moet.

Luchtschroef 1.5 slag uitdraaien.

Sproeier eerst afstellen.

Daarna eventueel een halve slag de luchtschroef uit of indraaien. Waar die t meeste toeren stationair draait laat je hem staan.

Dan stationair schroef afstellen op een mooi rustig toerental.

Daarna rijden en dan ga je je pas druk maken om je overbrenging! Die schroef is de aftap schroef van je vlotterbak. Die moet vast blijven zitten.
Ik heb het gedaan, heb alleen erg weinig kennis of iets stationair loopt en of hij hoog in zn toeren zit….

hij trekt nu snel op, reageert op mijn gas. Alleen wilt hij niet sneller dan 20kmu
Hij blijft op 20kmu hangen
Zal ik er evt lichtere rolletjes indoen die ik heb liggen, en kijken wat er gebeurt?
En welk gewicht adviseer je? Heb nu 9,6 gram
Welicht een andere cdi plaatsen, omdat mn setup meer vermogen nodig heeft?
Nu weet ik dat het zwarte bakje bij de gasschuif, die schroefjes zijn doorgedraaid en weet dat hij is geopend maar waarschijnlijk dat het verkeerd is gegaan. Dat hij nu valse lucht krijgt via de gasschuif ‘bakje’

edit ik heb de dop opengekregen

hij heeft trouwens afgelopen maandag wel 30 gereden…. Met de oude setup

Post automatically merged:
 

Attachments

  • C0BD3306-4E85-4D8A-A3D5-EF9294D1B072.jpeg
    C0BD3306-4E85-4D8A-A3D5-EF9294D1B072.jpeg
    187.3 KB · Views: 19
  • image.jpg
    image.jpg
    173.5 KB · Views: 12
Last edited:
Maxim, het probleem zit hem in je veel te sterke drukveer. Hierdoor kan de koppeling zijn werk niet doen (dus 20+). Doe ook gelijk die trekveren naar omega goud zoals door mij aangegeven. Rollen even zo laten, je kunt het best stap voor stap werken. Gewoon standaard drukveer erin dus.
Afstellen doe je op een warme motor (even 10 min rijden). Als dit een warme motor is klinkt hij oke en zakt hij mooi terug in zijn stationair.
 
Last edited:
Maxim, het probleem zit hem in je veel te sterke drukveer. Hierdoor kan de koppeling zijn werk niet doen (dus 20+). Doe ook gelijk die trekveren naar omega goud zoals door mij aangegeven. Rollen even zo laten, je kunt het best stap voor stap werken. Gewoon standaard drukveer erin dus.
Simsa moeten het perse omega goud zijn of mag t ook van malossi zijn? En welke dan?
Hier in de buurt verkopen ze geen omega goud…
 
Back
Top