Piaggio zip angle eye doet het alleen met groot licht aan

Goedemorgen allemaal, om te beginnen ik heb een piaggio zip en er zit een angle eye in de scooter. Hij werkte altijd perfect totdat ik een ander achterlicht gemonteerd had. Na een tijdje met een goed werkend achterlicht en goed werkende angle eye te rijden begon de angle eye soms te knipperen. Nu is het zo dat als ik mijn scooter start de angle eye het niet doet (heel soms gaat hij eventjes aan maar na 4 seconden gaat hij weer uit en dan blijft hij ook uit) Als de scooter loopt dan blijft hij ook uit. Alleen als ik groot licht aan zet gaat de angle eye aan met groot licht erbij. Als ik hem van groot licht af haal dan doet hij het weer helemaal niet.

Ik dacht shit dit is niet goed, dus ik had weer de oude achterlicht terug gemonteerd op de hoop dat de angle eye weer normaal zou werken. Alleen dat is niet het geval, weet iemand wat er mis is gegaan en hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

piaggio zip iget euro 4?

kan zijn dat je accu wat zwakjes is, mijn iGet ging toen ook raar doen. anders misschien een laad probleem of iets met de spanningsregelaar.
 
ik heb een carburateur uit 2014, ik heb gekeken of de spanningsregaar defect is maar toen ik de multimeter erop zetten stond er keurig 14. Dus de spanningsregelaar is het volgens mij niet.
 
ik heb een carburateur uit 2014, ik heb gekeken of de spanningsregaar defect is maar toen ik de multimeter erop zetten stond er keurig 14. Dus de spanningsregelaar is het volgens mij ni
Hoe is de angel eye aangesloten?

op een constante bron of een wisselende bron?
origineel zitten die koplampen op een wisselende, wanneer je gas geeft brand hij harder.
alleen vind LED verlichting dit niet leuk, deze moet op een constante 12V zitten.
bijvoorbeeld op je contactslot.
 
heeft dat er niks mee te maken?
In principe niet , de angel eye gaat toch aan als je het contact aanzet ? dan zit deze op de plus van het contactslot .
Zit deze op het licht aangesloten zou je eventueel ook een massa probleem kunnen hebben , waardoor de stroom de weg van de minste weerstand zoekt en zo het hele systeem door de war gooit.
 
ik heb ook grill ledjes die op het contact aangesloten zijn. Misschien heeft dat er iets mee te maken? ik zeg maar wat. Misschien vragen de knipperlichten + grill ledjes teveel waardoor de angle eye niet goed zijn werk kan doen
 
De stroom die ledjes gebruiken kun je makkelijk ophoesten , dat moet geen probleem zijn. De ledjes in de grill doen het wel goed , ook als het dim / grootlicht wel of niet aanstaat?
 
ja die doen het altijd perfect, wel heb ik heel soms bij de linkerknipperlicht dat alleen linksachter het doet en linksvoor niet, waardoor het lampje op de dashboard heel snel knippert. Na een paar seconden is dat wel weer over en doen de knipperlichten linksvoor en linksachter het allebei. bij de rechterknipperlichten heb ik nergens last van.
 
het kan ook zijn dat de angel eye kapot is, niet dat ik weet hoe je hier achter komt.

Naar mijn mening vind ik alle ledverlichting op de markt voor zip allemaal zeer lage kwaliteit, zelf power one in mijn zip gehad en deze 2x moeten vervangen omdat ze doorgebrand waren.
 
Ik hoop dat het scotch blokje het dit keer wel langer vol houdt
Dat hoop ik ook want deze scotchblokjes heb je in verschillende maten qua draaddiameter, neem je een te grote dan zit je met losse contacten, neem je een te kleine dan snij je de draad waarvan je een aftakking maakt gedeelttelijk over.

Ik had me de moeite gedaan en het fatsoenlijk opgelost door het te solderen en te voorzien van een krimpkous zodat vocht en trilling geen kans heeft.
 
Ga helemaal met Spary mee aangaande de scotch blokjes , na diverse malen problemen te hebben ondervonden met die dingen , soldeer ik sindsdien ook alles , krimpkous erover en waterdicht. Ook zijn er tegenwoordig verbinders , waar je de draden in kan doen , en dan met een aansteker eronder , in de huls zit soldeer ,dit vloeit uit en soldeert de draden en tegelijk krimpt de huls waterdicht erom heen .
 
Ga helemaal met Spary mee aangaande de scotch blokjes , na diverse malen problemen te hebben ondervonden met die dingen , soldeer ik sindsdien ook alles , krimpkous erover en waterdicht. Ook zijn er tegenwoordig verbinders , waar je de draden in kan doen , en dan met een aansteker eronder , in de huls zit soldeer ,dit vloeit uit en soldeert de draden en tegelijk krimpt de huls waterdicht erom heen .
Mooie alles in een oplossing.
Wist het bestaan van dit soort niet.
Zelf gebruik ik nog steeds de "oude" krimpkousjes... :)
 
Wist het bestaan van dit soort niet
Ik ook niet zag het toevallig voorbij komen , gebruik ook steeds gewone krimpkous . Ik vindt het als je erg veel gebruikt ook wel prijzig worden .
Ik bestel een assortiment krimpkousjes bij ali voor een paar euro verschillende maten in een doos . Ben ik er bijna doorheen bestel ik weer nieuw.
 
Ik ook niet zag het toevallig voorbij komen , gebruik ook steeds gewone krimpkous . Ik vindt het als je erg veel gebruikt ook wel prijzig worden .
Ik bestel een assortiment krimpkousjes bij ali voor een paar euro verschillende maten in een doos . Ben ik er bijna doorheen bestel ik weer nieuw.
4 stuks voor € 5,29 (exclusief € 3,95 verzendkosten) is inderdaad fors aan de prijs.
Ik blijf lekker de standaard kousjes gebruiken...
 
Back
Top