Piaggio zip 70cc

melvin2t

New Member
Goedendag,

Ik heb paar weken geleden een Piaggio Zip 2takt uit 2009 gekocht. En heb een paar dagen geleden een Dr70 gemonteerd. Volgensmij is het een snorscooter geweest en omgekeurd naar brom, want ik moest de (snor)carter begrenzingen uitfrezen (Toen gleed de Dr70 er zo op). Er zat eerst een airsal 70cc op en toen ging die rond de 70/80 denk ik (teller deed/doet het niet).

Mijn vraag was: Wat is de goede sproeiermaat voor inrijden van mijn cilinder? En hoeveel kilometer moet ik de cilinder precies inrijden? De ene zegt 500 kilometer de andere weer 100 kilometer. En heeft iemand nog enig idee wat een goede afstelling kan zijn (voor wheelies en goeie topsnelheid).

Setup:
- Orginele krukas
- Dr70 (gietijzer)
- Dellorto 17,5mm carburateur met sproeier 76
- Standaard vario met 6,1 gr rollen
- Malossi Gele trekveren
- Malossi Witte drukveer
- Sito plus lang model ontgrenst
- Standaard luchtfilter met snorkel eruit
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat je al aardig in de goede richting zit met je afstelling, misschien je sproeier ietswat groter maar kijk even naar de kleur van je bougie.

Voor het inrijden zijn veel verschillende verhalen. Feit is dat je niet gelijk vols gas moet rijden zeker de eerste 200km niet.
Altijd goed warmrijden en op verschillende snelheden rijden. En gebruik goede olie! Gooi ook een dopje olie bij elke benzinetank omdat je cilinder groter is. Of stel de oliepomp iets rijker af.

Je zegt dat je het blok uit hebt moeten uitfrezen, heb je het blok hiervoor gesplitst? Anders zou er slijpsel achter kunnen blijven onderin het carter.
En verwacht geen auto wheelie monster, ook al is je scooter licht met deze cilinder en uitlaat heb je een leuk koppel maar niks speciaals
 
Ik heb niet mijn blok gesplitst. Ik heb elk deel dat ik wegfreeste grotendeels weggezogen met de stofzuiger, en er zaten 3 lagen keukenrol in gepropt met daaroverheen nog ductape. Verder bij het uithalen heb ik het deel dat ik weg had gefreest rustig het papier eruitgehaald en gekeken of er bij bijv. de 2e laag nog slijpsel zat en dat zat er niet. Ook onderin mn carter kon ik niks zien. Heb sind die cilinder erop zit nog geen problemen gehad.

Verder heb ik dus nu rond de 100+ km gereden met deze cilinder en ook veel wheelies tussendoor enzo. Altijd warm gereden en met 1:50 mengsmering gereden. Nu als de motor warm is doe ik af en toe een beetje meer gas bij geven zodat die de hogere toeren ook kan inslijten. Is dat goed?

Ik hoorde dat ik Omega Zilveren trekveren erin moet zetten zodat die toch nog wat beter optrekt zou dat goed zijn?
 
Ik heb niet mijn blok gesplitst. Ik heb elk deel dat ik wegfreeste grotendeels weggezogen met de stofzuiger, en er zaten 3 lagen keukenrol in gepropt met daaroverheen nog ductape. Verder bij het uithalen heb ik het deel dat ik weg had gefreest rustig het papier eruitgehaald en gekeken of er bij bijv. de 2e laag nog slijpsel zat en dat zat er niet. Ook onderin mn carter kon ik niks zien. Heb sind die cilinder erop zit nog geen problemen gehad.

Verder heb ik dus nu rond de 100+ km gereden met deze cilinder en ook veel wheelies tussendoor enzo. Altijd warm gereden en met 1:50 mengsmering gereden. Nu als de motor warm is doe ik af en toe een beetje meer gas bij geven zodat die de hogere toeren ook kan inslijten. Is dat goed?

Ik hoorde dat ik Omega Zilveren trekveren erin moet zetten zodat die toch nog wat beter optrekt zou dat goed zijn?
Als je af en toe je scooter even open trekt dan kan dat geen kwaad, ik rij mijn cilinders altijd 400 km in dan is die wel redelijk ingesleten.
 
Goedendag,

Ik heb paar weken geleden een Piaggio Zip 2takt uit 2009 gekocht. En heb een paar dagen geleden een Dr70 gemonteerd. Volgensmij is het een snorscooter geweest en omgekeurd naar brom, want ik moest de (snor)carter begrenzingen uitfrezen (Toen gleed de Dr70 er zo op). Er zat eerst een airsal 70cc op en toen ging die rond de 70/80 denk ik (teller deed/doet het niet).

Mijn vraag was: Wat is de goede sproeiermaat voor inrijden van mijn cilinder? En hoeveel kilometer moet ik de cilinder precies inrijden? De ene zegt 500 kilometer de andere weer 100 kilometer. En heeft iemand nog enig idee wat een goede afstelling kan zijn (voor wheelies en goeie topsnelheid).

Setup:
- Orginele krukas
- Dr70 (gietijzer)
- Dellorto 17,5mm carburateur met sproeier 76
- Standaard vario met 6,1 gr rollen
- Malossi Gele trekveren
- Malossi Witte drukveer
- Sito plus lang model ontgrenst
- Standaard luchtfilter met snorkel eruit
Hallo Melvin,
Ik heb hier ook een zip 2t brom alleen ik heb hem zelf van snor naar brom gekeurd. Ik wilde laatst een dr 70 monteren maar dat past dus niet. Wat zijn nou prc die snor begrenzingen in het carter?
 
Hallo Melvin,
Ik heb hier ook een zip 2t brom alleen ik heb hem zelf van snor naar brom gekeurd. Ik wilde laatst een dr 70 monteren maar dat past dus niet. Wat zijn nou prc die snor begrenzingen in het carter?
Dat zijn die dunne “blokjes” in je carter als je je cilinder eraf haalt ze zitten zegmaar op her carter waar je cilinder overheen schuift je carter in. Als je dan probeert bijv een dr70 erop te schuiven dan blokkeert hij het zegmaar.Onderin zit 1 hele lange en bovenin de hoekjes 2 kleine begrenzingen. Je moet ze dan vlak maken bijv. Met een dremel. Zodat ze even vlak zijn als het carter daarachter de begrenzing. Veel succes!
 
Dat zijn die dunne “blokjes” in je carter als je je cilinder eraf haalt ze zitten zegmaar op her carter waar je cilinder overheen schuift je carter in. Als je dan probeert bijv een dr70 erop te schuiven dan blokkeert hij het zegmaar.Onderin zit 1 hele lange en bovenin de hoekjes 2 kleine begrenzingen. Je moet ze dan vlak maken bijv. Met een dremel. Zodat ze even vlak zijn als het carter daarachter de begrenzing. Veel succes!
heb je insta waar ik je op kan bereiken wil namelijk een vraag stellen.

Niet hier want dan zijn ze niet zo blij met me
 
Back
Top