melvin2t
New Member
Goedendag,
Ik heb paar weken geleden een Piaggio Zip 2takt uit 2009 gekocht. En heb een paar dagen geleden een Dr70 gemonteerd. Volgensmij is het een snorscooter geweest en omgekeurd naar brom, want ik moest de (snor)carter begrenzingen uitfrezen (Toen gleed de Dr70 er zo op). Er zat eerst een airsal 70cc op en toen ging die rond de 70/80 denk ik (teller deed/doet het niet).
Mijn vraag was: Wat is de goede sproeiermaat voor inrijden van mijn cilinder? En hoeveel kilometer moet ik de cilinder precies inrijden? De ene zegt 500 kilometer de andere weer 100 kilometer. En heeft iemand nog enig idee wat een goede afstelling kan zijn (voor wheelies en goeie topsnelheid).
Setup:
- Orginele krukas
- Dr70 (gietijzer)
- Dellorto 17,5mm carburateur met sproeier 76
- Standaard vario met 6,1 gr rollen
- Malossi Gele trekveren
- Malossi Witte drukveer
- Sito plus lang model ontgrenst
- Standaard luchtfilter met snorkel eruit
Ik heb paar weken geleden een Piaggio Zip 2takt uit 2009 gekocht. En heb een paar dagen geleden een Dr70 gemonteerd. Volgensmij is het een snorscooter geweest en omgekeurd naar brom, want ik moest de (snor)carter begrenzingen uitfrezen (Toen gleed de Dr70 er zo op). Er zat eerst een airsal 70cc op en toen ging die rond de 70/80 denk ik (teller deed/doet het niet).
Mijn vraag was: Wat is de goede sproeiermaat voor inrijden van mijn cilinder? En hoeveel kilometer moet ik de cilinder precies inrijden? De ene zegt 500 kilometer de andere weer 100 kilometer. En heeft iemand nog enig idee wat een goede afstelling kan zijn (voor wheelies en goeie topsnelheid).
Setup:
- Orginele krukas
- Dr70 (gietijzer)
- Dellorto 17,5mm carburateur met sproeier 76
- Standaard vario met 6,1 gr rollen
- Malossi Gele trekveren
- Malossi Witte drukveer
- Sito plus lang model ontgrenst
- Standaard luchtfilter met snorkel eruit