Piaggio Zip 4t 2v - Advies gevraagd voor beste afstelling voor mijn setup

Kan iemand met verstand van afstellen mij vertellen wat voor sproeier / luchtfilter / rollen / drukveer / trekveren ik het beste kan gebruiken bij de volgende setup?

DR 80 cc cilinder
Naraku nokkenas
Originele krukas
Keihin CVK 21 carburateur met 80 sproeier momenteel
Naraku racing vario
Malossi secundaire vertanding (15-47)
Malossi v-snaar
Originele poulies
Originele koppeling
Ontgrensde CDI (ducati grijs)

Alvast dank!
 
Advertisement - register to remove this

sproeier 84-86. 80 is te klein
luchtfilter mooi houden zoals het is
6,1 gr rollen
witte malossi drukveer. Beg
Gewoon een Multivar kopen en dan heb je de helft al.
 
sproeier 84-86. 80 is te klein
luchtfilter mooi houden zoals het is
6,1 gr rollen
witte malossi drukveer. Beg
Gewoon een Multivar kopen en dan heb je de helft al.
De luchtfilter is gewoon de originele. Zelfs het element in die plastic kap is gewoon origineel luchtfiltertje. Ook die niet vervangen voor een malossi sponsje dat meer lucht doorlaat ofzo?

Witte drukveer dacht ik ook aan. Is echter een verschil tussen een veer die een tientje kost en een volledige multivar set van €80, terwijl ik nu al een naraku vario erin heb. Is die extra €70 uitgeven om Malossi ipv Naraku erin te zetten echt de moeite waard? Of is het beetje weggegooid geld omdat een naraku vario ook prima werk levert? Ik ben niet bekend met het kwaliteitsverschil. Weet dat Malossi goed materiaal heeft maar weet niet hoe Naraku zich verhoudt daartoe. Nokkenassen van Naraku schijnen immers ook prima te zijn. Hoor het graag van jullie.

Sproeierset zal ik bestellen en beginnen met 86 te testen. Thanks ;)
 
De luchtfilter is gewoon de originele. Zelfs het element in die plastic kap is gewoon origineel luchtfiltertje. Ook die niet vervangen voor een malossi sponsje dat meer lucht doorlaat ofzo?

Witte drukveer dacht ik ook aan. Is echter een verschil tussen een veer die een tientje kost en een volledige multivar set van €80, terwijl ik nu al een naraku vario erin heb. Is die extra €70 uitgeven om Malossi ipv Naraku erin te zetten echt de moeite waard? Of is het beetje weggegooid geld omdat een naraku vario ook prima werk levert? Ik ben niet bekend met het kwaliteitsverschil. Weet dat Malossi goed materiaal heeft maar weet niet hoe Naraku zich verhoudt daartoe. Nokkenassen van Naraku schijnen immers ook prima te zijn. Hoor het graag van jullie.

Sproeierset zal ik bestellen en beginnen met 86 te testen. Thanks ;)

Ik hoor wel eens dingen voorbij komen dat hij idd meer lucht door laat of dat waar is weet ik niet..

Geen ervaring met de Naraku vario. Wat was de reden dat je voor Naraku koos als ik vragen mag? Nu nog een multivar kopen is het inderdaad niet waard. Ik heb nog nooit een naraku onderdeel gemonteerd, dus qua kwaliteitsverschil weet ik het ook niet. Weet wel dat Malossi over het algemeen hoog aan de ladder staat als het om kwaliteit draait. Ondanks dat je voor de naam betaald.
 
Ik hoor wel eens dingen voorbij komen dat hij idd meer lucht door laat of dat waar is weet ik niet..

Geen ervaring met de Naraku vario. Wat was de reden dat je voor Naraku koos als ik vragen mag? Nu nog een multivar kopen is het inderdaad niet waard. Ik heb nog nooit een naraku onderdeel gemonteerd, dus qua kwaliteitsverschil weet ik het ook niet. Weet wel dat Malossi over het algemeen hoog aan de ladder staat als het om kwaliteit draait. Ondanks dat je voor de naam betaald.
Die naraku vario zat er al in toen ik hem 45e hands kocht via marktplaats, maar ziet er nog goed uit (niet versleten) dus wilde ik nog gewoon mee laten gaan tenzij het echt beduidend kwaliteitsverschil is.. Maar aangezien dat zo'n zeldzame vario is kan niemand me dat vertellen, ook het internet niet echt :sweatsmile: heb gezocht maar niks gevonden.
Ga het gewoon proberen met die vario en als het uiteindelijk echt niet wilt werken ofzo dan koop ik alsnog wel een multivar. Thanks
 
is de slang van het luchtfiter naar de Carb al aangepast > vergroot ?
je geeft helaas niet aan welk type je heb .
Btw ,,, Ducati geel inzagen , is sneller dan Ducati grijs
 

Nop niks mbt de luchtfilter is aangepast. Gewoon de originele luchtfilter in die originele dikke zwarte plastic blok op de carter (waar de luchtfilter in zit) en de originele slang naar carb.

Type van wat wil.je graag weten?
Carb? CVK Keihin 21
Scooter? Piaggio zip 4t 2v uit 2008

Ducati geel ingezaagd sneller dan grijs, die standaard al onbegrensd is??? Hoe is dat in gods naam mogelijk :sweatsmile: is onbegrensd niet gewoon onbegrensd? Kan het nog sneller dan onbegrensd? Hoe?
 
Ik lees in een andere thread dat de standaard trekveren van de piaggio 4t scooters erg zwak zijn en dus beter andere erin kunnen worden gezet. Is dat zo en zo ja, welke trekveertjes zal ik in de (standaard) koppeling zetten?
 
Ik lees in een andere thread dat de standaard trekveren van de piaggio 4t scooters erg zwak zijn en dus beter andere erin kunnen worden gezet. Is dat zo en zo ja, welke trekveertjes zal ik in de (standaard) koppeling zetten?
beste

zou niet beginnen met het malossi luchtfilter element heel kut om af te stellen en weinig tot geen winst (spreek uit ervaring)

verder zou ik malossi geel qua trekveren steken werken altijd wel goed.

veel succes
 
Back
Top