Piaggio zip 50cc 4takt sneller laten optrekken

Finn2002

New Member
Ik heb recent een piaggio zip 50cc 4takt gekocht uit het naar 2014. De scooter loopt 55/60 maar hij trekt hee langzaam op. De vorige eigenaar zei dat er niks aan gedaan is toch loopt hij 55/60 geen idee waarom. Zou het afstellen van de rollen en een witte malossi drukveer hem sneller laten optrekken?
 
Advertisement - register to remove this

ik zou 6,5 gram Malossi rollen er in zetten , en Malossi witte drukveer.

Kijk eens op You-Tube .. volgas met Joey , die stelt vaak Piaggo scooters af .
 
Ik heb recent een piaggio zip 50cc 4takt gekocht uit het naar 2014. De scooter loopt 55/60 maar hij trekt hee langzaam op. De vorige eigenaar zei dat er niks aan gedaan is toch loopt hij 55/60 geen idee waarom. Zou het afstellen van de rollen en een witte malossi drukveer hem sneller laten optrekken?

Ben nog geen enkele piaggio scooter tegen gekomen die standaard zo hard gaat..

Meestal zijn deze piaggios dik geknepen als je ze nieuw koopt.. Zelfs nog langzamer dan je werkelijk zou mogen.

Zo ging mijn Piaggio zip 2takt van 2011 niet harder dan 40km/u op de teller.. Liep net zo snel als een snor model (was een brom model)

Mijn piaggio new fly 4t 2valve die ik momenteel heb ging ook niet harder dan 43km per uur op de teller.. Je hebt zoveel marge dat je de vario ring er net zo goed eruit kan laten.



De standaard trekveren zijn overigens niet zo best op het 4takt model.. Deze laten amper toeren toe en daardoor zal je altijd een slome start hebben. Die veren zijn zo slap dat bij direct volgas geven de koppeling al begint de bonken in de motor omdat deze op een veelste laag toerental aangrijpen.

Een sport vario is eigenlijk wel een must op deze 4takt scooters. Aangezien het vermogen verdeling veel beter word.
Met de standaard vario kan je niet eens een vrij steile heuvel in z-limburg op komen zonder je scooter zelf omhoog te moeten drukken.
De sport vario zou meer toeren moeten toelaten en daardoor heeft hij net dat vermogen dat hij de heuvel veel makkelijker erop komt.

Het 2-valve moterblok van piaggio is niet echt bepaald snel ding (erg sloom standaard)
 
Last edited:
Wat noem je heel langzaam?
30 seconde misschien langer zelfs
Post automatically merged:

Ben nog geen enkele piaggio scooter tegen gekomen die standaard zo hard gaat..

Meestal zijn deze piaggios dik geknepen als je ze nieuw koopt.. Zelfs nog langzamer dan je werkelijk zou mogen.

Zo ging mijn Piaggio zip 2takt van 2011 niet harder dan 40km/u op de teller.. Liep net zo snel als een snor model (was een brom model)

Mijn piaggio new fly 4t 2valve die ik momenteel heb ging ook niet harder dan 43km per uur op de teller.. Je hebt zoveel marge dat je de vario ring er net zo goed eruit kan laten.



De standaard trekveren zijn overigens niet zo best op het 4takt model.. Deze laten amper toeren toe en daardoor zal je altijd een slome start hebben. Die veren zijn zo slap dat bij direct volgas geven de koppeling al begint de bonken in de motor omdat deze op een veelste laag toerental aangrijpen.

Een sport vario is eigenlijk wel een must op deze 4takt scooters. Aangezien het vermogen verdeling veel beter word.
Met de standaard vario kan je niet eens een vrij steile heuvel in z-limburg op komen zonder je scooter zelf omhoog te moeten drukken.
De sport vario zou meer toeren moeten toelaten en daardoor heeft hij net dat vermogen dat hij de heuvel veel makkelijker erop komt.

Het 2-valve moterblok van piaggio is niet echt bepaald snel ding (erg sloom standaard)
Ik ga maar eens kijken of der er als uit is
 
Ben nog geen enkele piaggio scooter tegen gekomen die standaard zo hard gaat..

Meestal zijn deze piaggios dik geknepen als je ze nieuw koopt.. Zelfs nog langzamer dan je werkelijk zou mogen.

Zo ging mijn Piaggio zip 2takt van 2011 niet harder dan 40km/u op de teller.. Liep net zo snel als een snor model (was een brom model)

Mijn piaggio new fly 4t 2valve die ik momenteel heb ging ook niet harder dan 43km per uur op de teller.. Je hebt zoveel marge dat je de vario ring er net zo goed eruit kan laten.



De standaard trekveren zijn overigens niet zo best op het 4takt model.. Deze laten amper toeren toe en daardoor zal je altijd een slome start hebben. Die veren zijn zo slap dat bij direct volgas geven de koppeling al begint de bonken in de motor omdat deze op een veelste laag toerental aangrijpen.

Een sport vario is eigenlijk wel een must op deze 4takt scooters. Aangezien het vermogen verdeling veel beter word.
Met de standaard vario kan je niet eens een vrij steile heuvel in z-limburg op komen zonder je scooter zelf omhoog te moeten drukken.
De sport vario zou meer toeren moeten toelaten en daardoor heeft hij net dat vermogen dat hij de heuvel veel makkelijker erop komt.

Het 2-valve moterblok van piaggio is niet echt bepaald snel ding (erg sloom standaard)

Ik heb ook dat probleem dat ie heel langzaam optrekt.

Wat voor sport vario zou het beste zijn voor een 4t brom 2010

En wat voor trekveren moet ik dan pakken?.
 
Welke sport vario het beste is voor een 4t brom kan ik je niet zeggen. Ik hou er niet van om zomaar kwakkeloos iets over te nemen wat een ander gezegd heeft zonder dit zelf getest te hebben..

Kan je wel zeggen de de multivar 2000 wel best een prijzige vario is. (rond de 70 euro) Zeker als een goedkoper exemplaar precies hetzelfde zou doen.

Trekveren heb ik zelf wel liggen wat ik wil gaan uit proberen.. Maar ben op dit moment met andere dingen bezig.

(schuur in orde maken om verder te kunnen sleutelen)
(moet ook nog een andere vivacity sito plus uitlaat op knappen)
En de kisbee moet ook nog rijdend worden gemaakt, even als mijn tomos quadro 2015.
 
Back
Top