Afstelling piaggio zip 80cc 4v 24mm

CasSchwagermann

New Member
ik heb sinds een tijdje het een en ander op mijn zip gezet maar weet niet wat nou een fijne afstelling zou kunnen zijn. nou is een afstelling voor iedere scooter anders maar ik zou graag een begin afstelling willen hebben waarmee ik nodige dingen kan aanpassen. iemand die mij kan vertellen wat het beste zou kunnen zijn om mee te beginnen?

mijn setup nu van mijn piaggio zip 4t 2008:

polini 80cc 2v/3v/4v
malossi nokkenas
4v cilinderkop
24mm carburateur met 2 slagen en sproeier 90
malossi multivar met 6,5gr rollen
malossi deltaclutch koppeling met witte veren
malossi witte drukveer
malossi primaire vertanding
malossi secundaire vertanding
malossi vertandingsdeksel
malossi luchtfilter element
malossi torque driver
racespie voor eerdere vonk
ontgrensde ducati cdi

loopt nu ongeveer maar 70 gps (75 teller ongeveer) omdat de afstelling op dit moment bagger is. ik heb ook een open uitlaat als dat eventueel wat uitmaakt met afstellen. en wat is de beste klepspeling die ik aan moet houden?
 
Advertisement - register to remove this

Beetje raar dat je de vertanding al aangepast hebt, maar de boel totaal niet goed afgesteld is.


Delta clutch is totaal niet nodig op een 4takt.
Vertandings deksel zet ik me vraag tekens erbij waarom je dat nodig hebt.

Een open uitlaat kan er voor zorgen dat hij juist slechter gaat lopen.
 
je hebt veel onnodig spullen.gooi die delta,vertandingsdeksel racespie weg.monteer dellorto of polini cp 19 mm carb ipv cvk troep.24 mm carb is te groot je hebt powerfilter nodig.open uitlaat is kut monteer std.
vertandingdeksel is onnodig maar de racespie en delta clutch zijn prima voor 80cc 4t, wordt vaak gemonteerd bij complete malossi 80cc pakketen.
 
Ja maar serieus wat wil je met een delta doen?Die 80 cc heeft de kracht gewoon niet en je blijft klote met trekveertjes en rolletjes drukveer etc.Ik heb ook compleet malossi blok gehad veel tijd gekost om die blok goed lopend te krijgen.Racespie?wat is dat?Niks anders dan marketing zooi.Een malossi vertanding was ook niks waard hij liep met std hard genoeg.Bij een getuned 2t met boven de 20 pk heb je die spullen wel nodig want die zooi loopt onstabiel met std onderdelen.
Delta clutch met witte trekveren daar trek je zeker goed mee op als je afstelling goed is drukveer moet ook gewoon wit, en wat je met je race spie zegt klopt niet, ik werk in de scooter zaak en een racespie zorgt wel degelijk voor een snellere gasreactie en optrek, zal ff wat meer research doen voordat je deze opmerkingen plaatst, met malossi vertanding kan je top tot wel 10km/h sneller worden en met Primaire en Secundaire tot wel 20.
 
Delta clutch met witte trekveren daar trek je zeker goed mee op als je afstelling goed is drukveer moet ook gewoon wit, en wat je met je race spie zegt klopt niet, ik werk in de scooter zaak en een racespie zorgt wel degelijk voor een snellere gasreactie en optrek, zal ff wat meer research doen voordat je deze opmerkingen plaatst, met malossi vertanding kan je top tot wel 10km/h sneller worden en met Primaire en Secundaire tot wel 20.
Neem snel ontslag dan... als je denkt dat een Delta clutch nut heeft met witte trekveren. Als je je ongelijk wil bewijzen mag je tegen mijn standaard 2takt komen "racen"...
 
Neem snel ontslag dan... als je denkt dat een Delta clutch nut heeft met witte trekveren. Als je je ongelijk wil bewijzen mag je tegen mijn standaard 2takt komen "racen"...
hahahaha, praatjesmaker zou eerst wat research doen en iets goed testen ipv zomaar conclusies trekken, ik wil echt wel tegen jou STD 2 takt racen hoor. Ga naar meerdere scooter zaken: Meijershaarlem, Joey Schaar, PiaggioserviceNL, Dila, dit zijn allemaal scooter zaken die deze koppeling in een full malossi 80cc pakket zetten, de koppel van een 80cc goed afgesteld is best wel sterk. alleen is de topsnelheid niet hoog omdat er geen bijpassende cilinderkop en carb is voor een 80cc Piaggio.
 
Dus als iedereen die er geld aan verdiend zegt dat het goed is dan is het ook zo? Ik ben geen praatjesmaker, en heb meer getest dit jaar dan menig lid van dit forum in zn leven gaat testen. Zeg niet dat jij er daar 1 van bent maar alle zaken die jij opnoemt verdienen eraan dat een Delta Clutch beter zou zijn dan een standaard koppeling. Of zuig ik dit ook uit mn duim?
Maargoed wat zou mijn gewin in deze situatie zijn? Maar je bent altijd welkom, ik zal bier koudzetten en iedereen is welkom.
 
Dus als iedereen die er geld aan verdiend zegt dat het goed is dan is het ook zo? Ik ben geen praatjesmaker, en heb meer getest dit jaar dan menig lid van dit forum in zn leven gaat testen. Zeg niet dat jij er daar 1 van bent maar alle zaken die jij opnoemt verdienen eraan dat een Delta Clutch beter zou zijn dan een standaard koppeling. Of zuig ik dit ook uit mn duim?
Maargoed wat zou mijn gewin in deze situatie zijn? Maar je bent altijd welkom, ik zal bier koudzetten en iedereen is welkom.
ik snap zeker wat je bedoelt! alleen ik heb ook andere ervaringen gehad met de koppeling met een goed afgestelde full malossi 80cc pakket, helemaal voor de 4v merk je verschil i.v.m. het extra koppel dat 2v en iget wat minder heeft.
 
Back
Top