Niet echt zo ver ik zie, zou dit het probleem kunnen zijn zo ja hoe zou ik dit kunnen verhelpenWordt de bougie nat na het starten ?
Hij heeft denk ik met nieuw 80cc 1200km gelopen. Hij ging kapot door stator die kapot ging die heb ik vervangen daarna heeft die nog even gelopen. Ik ging op vakantie kwam terug en toen ja denk 2 km rijden ging die stotteren en viel die uit.Vertel eens over het verloop van de ziekte:
Heb je op een goed lopende motor een 80 cc gemonteerd en doet ie het niet meer na her-montage?
Was er een andere reden om de cilinderkop eraf te halen?
Is dit de eerste keer dat je een montage als deze doet maar toch de timing van de nokkenas precies goed hebt gedaan?
Ik heb compressie en hij heeft vanmiddag zelfs even gelopen op remreiniger maar hij viel elke x uit. Ik heb de carb schoon gemaakt en de veer die boven in zit wat een stukje afgebroken waardoor deze korter is geworden ( van 8cm naar 7,2 cm ongeveer). ik heb lange gedeelte terug gedaan in carb en terug op gezet daarna starten hij helemaal niet meer, ook niet met remreiniger. Zou de veer dat probleem kunnen zijn?JE zou , ook omdat je ziet terug blazen langs je inlaatklep , de compressie kunnen meten. Ook kun je eerst proberen te starten op remmenreiniger of startpilot. Start hij dan wel , carburateur en benzine toevoer nakijken , loopt er wel benzine uit je slang als je start?
2 weken, voor 3/4 volhoe lang was je vakantie en wat zat er in je tank toen je wegging?
ik vroeg met wàt? redelijk verse E5 of al E10 met aangetrokken water..2 weken, voor 3/4 vol
Oh sorry Was 98ik vroeg met wàt? redelijk verse E5 of al E10 met aangetrokken water..
Verdraaid ja!Als ik de Foto`s bekijk , is zo wie zo de Koppakking lek , Cilinder niet vlak , of de Cilinderkop niet vlak.
De pakking tussen de clilinder en blok ga ik dan van uit?Als ik de Foto`s bekijk , is zo wie zo de Koppakking lek , Cilinder niet vlak , of de Cilinderkop niet vlak.
Is een stukje van afgebrokenAls jij die boel toch open hebt doe eerst lektest of je kleppen niet lekken.Vervang cilinder pakking.Maak een foto van dat afgebroken deelte in je carb.
Nee gekkie.De pakking tussen de clilinder en blok ga ik dan van uit?
Post automatically merged:
Is een stukje van afgebroken
Deze foto zijn van toen ik me kleppen ging stelling en als blok er toch onder vandaan is kon ik direct kleppen checkenZoals het nu klinkt heb je te maken met een carburatie probleem en mogelijk ontsteking.
Stator ging kapot. Hoe bedoel je dat?
Kwamen er brokken metaal en magneten los?
Of deed het licht en ontsteking het niet meer?
Ik snap niet waarom je uiteindelijk de cilinderkop er af haalt. Kun je dat uitleggen?
Wanneer ik de foto 's bekijk en hoor dat ie even liep, zal het met je kleppen waarschijnlijk wel goed zitten. Ook met de timing.
Ga verder met uitzoeken. Succes!
Ohh ben niet zo bekend met scooterNee gekkie.
De cilinderkop pakking, die is van belang!
Nee gekkie.
De cilinderkop pakking, die is van belang!