Piaggio zip 4t 2v start niet

zip 80cc

New Member
Mijn scooter start niet meer!
Ik heb vonk en kleppen staan op 0,10 en 0,15 gesteld. Kleppen zijn trouwens nagekeken maar verkeren nog in prima staat. Daarnaast als ik de carb er afhaal en kick komt er damp uit (waar je je carb op aansluit).Bezine heeft die volgens mij ook maar hij start nog steeds niet. Heeft iemand toevallig tips?

Heb foto’s bij gevoegd van de kleppen, want terwijl ik kickte zag ik bubbels rond me klep, weet niet of dit hoor ja of nee.

Meer foto’s volgens nog
 

Attachments

  • F773E549-5BA8-4881-988A-5C064A9B7E68.png
    F773E549-5BA8-4881-988A-5C064A9B7E68.png
    668.6 KB · Views: 40
Advertisement - register to remove this

JE zou , ook omdat je ziet terug blazen langs je inlaatklep , de compressie kunnen meten. Ook kun je eerst proberen te starten op remmenreiniger of startpilot. Start hij dan wel , carburateur en benzine toevoer nakijken , loopt er wel benzine uit je slang als je start?
 
als er damp terugkomt uit je spruitstuk denk ik klep lek (verbrand/krom? moest je veel bijstellen om hem op .10 te zetten?) of kleptiming verkeerd..
 
Vertel eens over het verloop van de ziekte:
Heb je op een goed lopende motor een 80 cc gemonteerd en doet ie het niet meer na her-montage?
Was er een andere reden om de cilinderkop eraf te halen?
Is dit de eerste keer dat je een montage als deze doet maar toch de timing van de nokkenas precies goed hebt gedaan?
 
Vertel eens over het verloop van de ziekte:
Heb je op een goed lopende motor een 80 cc gemonteerd en doet ie het niet meer na her-montage?
Was er een andere reden om de cilinderkop eraf te halen?
Is dit de eerste keer dat je een montage als deze doet maar toch de timing van de nokkenas precies goed hebt gedaan?
Hij heeft denk ik met nieuw 80cc 1200km gelopen. Hij ging kapot door stator die kapot ging die heb ik vervangen daarna heeft die nog even gelopen. Ik ging op vakantie kwam terug en toen ja denk 2 km rijden ging die stotteren en viel die uit.

Hij staat 100% goed op tijd. Kleppen en cilinder ook niet kapot zo als te zien is op de foto’s
Post automatically merged:

JE zou , ook omdat je ziet terug blazen langs je inlaatklep , de compressie kunnen meten. Ook kun je eerst proberen te starten op remmenreiniger of startpilot. Start hij dan wel , carburateur en benzine toevoer nakijken , loopt er wel benzine uit je slang als je start?
Ik heb compressie en hij heeft vanmiddag zelfs even gelopen op remreiniger maar hij viel elke x uit. Ik heb de carb schoon gemaakt en de veer die boven in zit wat een stukje afgebroken waardoor deze korter is geworden ( van 8cm naar 7,2 cm ongeveer). ik heb lange gedeelte terug gedaan in carb en terug op gezet daarna starten hij helemaal niet meer, ook niet met remreiniger. Zou de veer dat probleem kunnen zijn?
 

Attachments

  • FB5AF48D-4534-49B6-BE21-158427B7FB50.jpeg
    FB5AF48D-4534-49B6-BE21-158427B7FB50.jpeg
    240.7 KB · Views: 29
  • A8396DF3-92B5-4964-94BE-790517780D0D.jpeg
    A8396DF3-92B5-4964-94BE-790517780D0D.jpeg
    205.8 KB · Views: 28
  • B392445A-7345-4F0C-B801-A3E7B182B8BF.jpeg
    B392445A-7345-4F0C-B801-A3E7B182B8BF.jpeg
    198.2 KB · Views: 34
Last edited:
Zoals het nu klinkt heb je te maken met een carburatie probleem en mogelijk ontsteking.
Stator ging kapot. Hoe bedoel je dat?
Kwamen er brokken metaal en magneten los?
Of deed het licht en ontsteking het niet meer?
Ik snap niet waarom je uiteindelijk de cilinderkop er af haalt. Kun je dat uitleggen?
Wanneer ik de foto 's bekijk en hoor dat ie even liep, zal het met je kleppen waarschijnlijk wel goed zitten. Ook met de timing.
Ga verder met uitzoeken. Succes!
 
Als ik de Foto`s bekijk , is zo wie zo de Koppakking lek , Cilinder niet vlak , of de Cilinderkop niet vlak.
De pakking tussen de clilinder en blok ga ik dan van uit?
Post automatically merged:

Als jij die boel toch open hebt doe eerst lektest of je kleppen niet lekken.Vervang cilinder pakking.Maak een foto van dat afgebroken deelte in je carb.
Is een stukje van afgebroken
 

Attachments

  • 33EBD886-2D5E-40AC-9720-D4EFED9AEABE.jpeg
    33EBD886-2D5E-40AC-9720-D4EFED9AEABE.jpeg
    159.1 KB · Views: 32
Zoals het nu klinkt heb je te maken met een carburatie probleem en mogelijk ontsteking.
Stator ging kapot. Hoe bedoel je dat?
Kwamen er brokken metaal en magneten los?
Of deed het licht en ontsteking het niet meer?
Ik snap niet waarom je uiteindelijk de cilinderkop er af haalt. Kun je dat uitleggen?
Wanneer ik de foto 's bekijk en hoor dat ie even liep, zal het met je kleppen waarschijnlijk wel goed zitten. Ook met de timing.
Ga verder met uitzoeken. Succes!
Deze foto zijn van toen ik me kleppen ging stelling en als blok er toch onder vandaan is kon ik direct kleppen checken
Post automatically merged:

Nee gekkie.
De cilinderkop pakking, die is van belang!
Ohh ben niet zo bekend met scooter :)

Kan je dat aan deze plekken zien?

Is trouwens andere kleppenhuis op de foto deze zat er eerst op
Nee gekkie.
De cilinderkop pakking, die is van belang!
 

Attachments

  • C3970DAB-F43A-4AC7-93C1-129782C2AF46.jpeg
    C3970DAB-F43A-4AC7-93C1-129782C2AF46.jpeg
    191.8 KB · Views: 30
  • 838852A5-DB3D-4ADB-90B2-B7B3A1E2365D.jpeg
    838852A5-DB3D-4ADB-90B2-B7B3A1E2365D.jpeg
    180.4 KB · Views: 25
Last edited:
Back
Top