piaggio zip 4 takt startproblemen

je kan ook zelf videos posten op yt. Of een duidelijke uitlag geven. Want ik denk niet dat veel mensen hier nuttige info uit kunnen halen.
Post automatically merged:

Kunt u foto maken van massa kabel waar het zit
en nogmaals. Als de startmotor gewoon goed ronddraait dan ligt het dus niet aan de startmotor..........
 
Op deze afbeelding zie je de kabel voor de startmotor vanaf het midden bovenin(rood) lopen naar de startmotor onder de luchtfilter slang. De - kabel zit onder die aansluiting bij mij.
 

Attachments

  • Screenshot_20201226_123114.jpg
    Screenshot_20201226_123114.jpg
    285.3 KB · Views: 20
had je deze reactie wel gelezen?

Als de startmotor goed ronddraait is daar niks mis mee....
Dan heeft hij dus niet genoeg grip op de starterkrans. Dit komt door de bendix of starterkrans.
Bendix heb je vervangen, dus die kan het moeilijk zijn
Ik heb vraag welke benzine mag er in E95 of E98. Mijn scooter is bouwjaar 2012 Piaggio zip. En de benzine heeft nummers met E5. Of E 10
 
E10 nooit in een gecarburateerd voertuig doen. Een enkele keer kan het geen kwaad als het maar niet voor een langere tijd in de tank en het brandstofsysteem blijft zitten.
Hoe het met injectie nou precies zit weet ik niet. Maar e5 blijft sowieso het beste
 
Ik heb vraag ik heb Piaggio zip 4takt bouwjaar 2012 de scooter heeft probleem met elektrische start soms doet soms niet ik heb accu gewisseld startmotor gewisseld. Bendix gewisseld kan het ook start relais zijn
 
Ik heb vraag ik heb Piaggio zip 4takt bouwjaar 2012 de scooter heeft probleem met elektrische start soms doet soms niet ik heb accu gewisseld startmotor gewisseld. Bendix gewisseld kan het ook start relais zijn

Doe even een video uploaden op YouTube, dan kunnen wij zien en horen wat jij ziet en hoort. Dan is het makkelijker voor ons om je te helpen.
Waarschijnlijk heeft het niks met je olie of dergelijke te maken, maar meer aan het startmechanisme.

Wat ik denk, als hypothese, je spanningsregelaar is kapot waardoor je accu steeds wordt leeggetrokken. Jij krijgt hem na een ritje wel aan, maar bv in de ochtend niet meer elektrisch, omdat je accu dan leeg is.

Om dit te bevestigen kan je simpelweg de accu opmeten; te laag wanneer hij niet start? Zakt hij door onder 11.5v terwijl jij net een nieuwe accu erin hebt gezet?
 
Back
Top