Kortsluiting piaggio zip 4 takt 25 km

072boy

New Member
Ik heb waarschijnlijk kortsluiting. De zekering brand telkens door en hij start niet hij doet niks het ligt niet aan de accu of kontactslot kan ook geen breuk in de bedrading vinden iemand nog suggesties want bent radeloos.
 
Advertisement - register to remove this

Als zekering er gelijk uit klapt heb je dus wel zeker kortsluiting.
Best is een multimeter pakken en gaan doormeten waar de sluiting zit.
Als je dat niet kan kun je optioneel alle kappen demonteren en alles goed bekijken.
Brandplek of veel vocht in stekker of zichtbaar een ader doorgesleten tegen frame of zo etc.
 
Als zekering er gelijk uit klapt heb je dus wel zeker kortsluiting.
Best is een multimeter pakken en gaan doormeten waar de sluiting zit.
Als je dat niet kan kun je optioneel alle kappen demonteren en alles goed bekijken.
Brandplek of veel vocht in stekker of zichtbaar een ader doorgesleten tegen frame of zo etc.
Wat moet je dan precies doen ik weet wel wat multimeter is maar wat is precies doormeten waar de sluiting
 
Ik heb ook enkele weken geleden sluiting gehad, betreft bij een piaggio new fly 4t 2v..

In mijn geval kwam er water bij de stekker waar je de optionele zijstandaard erop aansluit voor de startonderbreker.

Kabelbomen van piaggio zijn niet goed hufter proof gemaakt tegen vocht, regen of een schoonmaak beurt.. Er sijpelt ergens water naar binnen en loopt dan via de bedrading een stekker in die dan gaat corrideren..

Dus ik raad je zeker eens aan de kabelboom te controleren op dit soort problemen..

Het geintje zag er zo eruit:



Dit zorgde ervoor dat de motor begon in te houden en niet met de scooter te rijden was..
 

Attachments

  • thumbnail_FBFB9495.jpg
    thumbnail_FBFB9495.jpg
    134.9 KB · Views: 48
  • thumbnail_8B86E992.jpg
    thumbnail_8B86E992.jpg
    168.4 KB · Views: 35
Ik heb ook enkele weken geleden sluiting gehad, betreft bij een piaggio new fly 4t 2v..

In mijn geval kwam er water bij de stekker waar je de optionele zijstandaard erop aansluit voor de startonderbreker.

Kabelbomen van piaggio zijn niet goed hufter proof gemaakt tegen vocht, regen of een schoonmaak beurt.. Er sijpelt ergens water naar binnen en loopt dan via de bedrading een stekker in die dan gaat corrideren..

Dus ik raad je zeker eens aan de kabelboom te controleren op dit soort problemen..

Het geintje zag er zo eruit:


Dit zorgde ervoor dat de motor begon in te houden en niet met de scooter te rijden was..
Hoe vind je dat dan want er is niks nat alleen ik denk wel dat ik het zelfde probleem als jou hoe heb joj het probleem gevonden
 
@072boy

Gewoon alle stekkers van de kabelboom even los nemen in erin / na kijken of dat de verbindingen nog deugelijk zijn.. Daarvoor moet wel de kappen eraf gehaald worden.. En voor de zekerheid kan je intern de stekker inspuiten met griffion contactspray (spul is voor elektronica). Deze verwijderd de oxidatie en zorgt voor een goed elektrische verbinding.. Welke stekker bij jou niet goed is, kan verschillen.. Misschien eentje van de ontsteking of zo. Maar dat zal je dus even tijd voor moeten nemen en de boel even inspecteren om zeker van de zaak te anders.
Anders is de kans aanwezig dat je alsnog ergens tegen aanloopt wat het probleem kan zijn.
 
Back
Top