piaggio zip 4 takt startproblemen

aslanim66

New Member
Ik heb piaggio zip 4 takt bouwjaar 2012 scooter heeft probleem met elektrische starten
soms gaat het elektrisch start aan soms slaat over ik hen startmoter vervangen Bendix vervangen
als ik elektrische start knop drukt dan draait bendix wel maar achterwiel niet kan iemand mijn helpen.
 
Advertisement - register to remove this

Als je de startknop drukt draait het achterwiel ook niet mee, dit gebeurt pas als de motor gestart is en de koppeling aangrijpt nadat je gas geeft.

Dus als ik je goed begrijp draait de startmotor wel goed maar de startmotor neemt de motor/krukas niet mee?

Grijpt de bendix wel aan op de starterkrans van de vario?
 
Als je de startknop drukt draait het achterwiel ook niet mee, dit gebeurt pas als de motor gestart is en de koppeling aangrijpt nadat je gas geeft.

Dus als ik je goed begrijp draait de startmotor wel goed maar de startmotor neemt de motor/krukas niet mee?

Grijpt de bendix wel aan op de starterkrans van de vario?
Dank u wel voor informatie Als ik elektrische start druk dan gaat bendix naar voor bij groote tand die pakt het wel maar grijp niet goed
 
De massa kabel. Bij mijn Vespa zit deze zowat tegen de startmotor aan. Als die bij jou ook op zo'n lastige plek zit kan je hem ook ergens anders tegen het blok monteren. Bijvoorbeeld achterspatbord schroef.
Kijk anders eerst maar naar wat @4slaf4life zegt. Accu lijkt aannemelijk, die falen bij het leven in deze tijd.
 
Als je de startknop drukt draait het achterwiel ook niet mee, dit gebeurt pas als de motor gestart is en de koppeling aangrijpt nadat je gas geeft.

Dus als ik je goed begrijp draait de startmotor wel goed maar de startmotor neemt de motor/krukas niet mee?

Grijpt de bendix wel aan op de starterkrans van de vario?
De bendix grijpt wel op starterkrans alleen hij als ik elektrische start drukt draait alleen gaat niet starten kan dat door startkrans zijn
 
Hoelang zit je accu er al in, sluit nu eerst de dingen eens uit waarbij je de minste schroefjes hoeft los te schroeven. Scheelt broze knieën.
 
Ik heb nieuwe gekocht
En dat gaf nog niet het resultaat, of zit hij er nog niet op. Als je hem probeert te starten met je buddybak open zie je geen flits of iets? Zal niet vaak voorkomen, maar dit had ik dus. Als je wilt kan ik zo een foto maken van waar de massa kabel zit. Onder de luchttoevoer slang vd luchtfilter naar de carburateur.

Als hij geen goede massa maakt, heeft de Bendix ook te weinig kracht en hoor je hem als het waren overslaan.
Door het vochtige weer is corrosie op deze aansluiting geen uitzondering.
 
Last edited:
Als de startmotor goed draait ligt het waarschijnlijk niet aan de startmotor. Kun je geen YouTube fragment geven van wat je precies hoort.
Dus als ik het goed begrijp heb je de Bendix en de accu inmiddels vervangen. Ik maak morgen een foto voor je
 
Last edited:
Als hij wel goed ronddraait ligt het dan waarschijnlijk aan de starterkrans

Draait hij niet goed rond is het waarschijnlijk de accu
had je deze reactie wel gelezen?

Als de startmotor goed ronddraait is daar niks mis mee....
Dan heeft hij dus niet genoeg grip op de starterkrans. Dit komt door de bendix of starterkrans.
Bendix heb je vervangen, dus die kan het moeilijk zijn
 
Ik heb bij YouTube gekeken maar ik kan nieks vinden
Post automatically merged:

Als ik elektrische start druk dan komt De bendix op de grote tand dan draait wel start niet maakt raar geluid ik heb op YouTube gezocht ik kan Nieks vinden
 
Last edited:
En dat gaf nog niet het resultaat, of zit hij er nog niet op. Als je hem probeert te starten met je buddybak open zie je geen flits of iets? Zal niet vaak voorkomen, maar dit had ik dus. Als je wilt kan ik zo een foto maken van waar de massa kabel zit. Onder de luchttoevoer slang vd luchtfilter naar de carburateur.

Als hij geen goede massa maakt, heeft de Bendix ook te weinig kracht en hoor je hem als het waren overslaan.
Door het vochtige weer is corrosie op deze aansluiting geen uitzondering.
Kunt u foto maken van massa kabel waar het zit
 
Back
Top