Piaggio Zip 2T Elektra werkt niet

Kan ik meten of de regelaar kapot is?
Of je hem door kan meten , zou ik je niet kunnen vertellen . maar hij mag sowieso geen sluiting maken als je hem aansluit . ik denk dat hij de spanning , doorlust naar je stator , die via de spoelen verbonden is met massa , en je daardoor een gesloten circuit hebt met een hoge stroomsterkte tot gevolg , daardoor ook je accu snel leeg , en je bedrading warm . Ook loopt dit circuit buiten je zekering om .
Je zou bij je vliegwiel kunnen voelen , als je alles aansluit , of je spoelen daar misschien warm wordt .
 
Of je hem door kan meten , zou ik je niet kunnen vertellen . maar hij mag sowieso geen sluiting maken als je hem aansluit . ik denk dat hij de spanning , doorlust naar je stator , die via de spoelen verbonden is met massa , en je daardoor een gesloten circuit hebt met een hoge stroomsterkte tot gevolg , daardoor ook je accu snel leeg , en je bedrading warm . Ook loopt dit circuit buiten je zekering om .
Je zou bij je vliegwiel kunnen voelen , als je alles aansluit , of je spoelen daar misschien warm wordt .
Ik heb even een regelaar van een vriend geprobeerd die het bij hem wel doet alleen krijg ik nogsteeds hetzelfde probleem. Ik heb zelfs een kleine brandwond gekregen op m’n vinger omdat het aansluit stukje van m’n gele draad zo warm werd. Regelaar is dus denk ik nu wel uitgesloten toch? Ik heb er 3 geprobeerd en allemaal werken ze niet. Heb je nog een ander idee van wat het kan zijn?
 
Of je hem door kan meten , zou ik je niet kunnen vertellen . maar hij mag sowieso geen sluiting maken als je hem aansluit . ik denk dat hij de spanning , doorlust naar je stator , die via de spoelen verbonden is met massa , en je daardoor een gesloten circuit hebt met een hoge stroomsterkte tot gevolg , daardoor ook je accu snel leeg , en je bedrading warm . Ook loopt dit circuit buiten je zekering om .
Je zou bij je vliegwiel kunnen voelen , als je alles aansluit , of je spoelen daar misschien warm wordt .
Als ik naar dat schema kijk zie ik dat de oil sensor, fuel sensor en contact (alles wat heet word) in het zelfde circuit zitten als de Horn en Horn switch waaraan een massa zit. De fuel en oil sensor hebben dat zelf niet direct zou het kunnen zijn dat het heet word omdat ik geen toeter heb?
Post automatically merged:

Advies is om de kabelboom op orde te brengen , verwijder die Scotch Blokjes en soldeerde boel
Kabelboom is gloednieuw van freshparts. En waarom werken de scotchblokjes niet goed?
 
Back
Top