beaugraphics
New Member
Hallo,
Mijn naam is beau. ik heb al in de jaren aardig wat ervaring op mogen doen in de 2takt scene, maar nu wil ik ook meer te weten komen over de 4takt motoren.
Het gaat hier om een piaggio zip 4takt 2v uit 2012 met een blauw kenteken. ik ben hier helaas al tegen vragen aangelopen met het vervangen van de cilinder, het is namelijk zo als ik de nokkastandwiel op timing zet in combinatie met het vliegwiel die ik dan ook netjes op timing zet uiteraard. dan komt dus de zuiger tegen mijn bovenste klep aan de inlaat dus !.. dit terwijl deze klep netjes op 0.10 staat en hier geen 0.15 door heen past... mijn conclusie is dat de distributieketting samen met het vliegwiel van tijd is gelopen en hij dus niet meer netjes op het dode punt staat, hoe kan ik het blok weer netjes opnieuw afstellen? HELP
MVG Beau
Mijn naam is beau. ik heb al in de jaren aardig wat ervaring op mogen doen in de 2takt scene, maar nu wil ik ook meer te weten komen over de 4takt motoren.
Het gaat hier om een piaggio zip 4takt 2v uit 2012 met een blauw kenteken. ik ben hier helaas al tegen vragen aangelopen met het vervangen van de cilinder, het is namelijk zo als ik de nokkastandwiel op timing zet in combinatie met het vliegwiel die ik dan ook netjes op timing zet uiteraard. dan komt dus de zuiger tegen mijn bovenste klep aan de inlaat dus !.. dit terwijl deze klep netjes op 0.10 staat en hier geen 0.15 door heen past... mijn conclusie is dat de distributieketting samen met het vliegwiel van tijd is gelopen en hij dus niet meer netjes op het dode punt staat, hoe kan ik het blok weer netjes opnieuw afstellen? HELP
MVG Beau