Het is inderdaad niet mogelijk om met andere rollen op te voeren.
Probleem met 50cc 4takt is dat het niet zo veel vermogen geeft. Veel lichtere rollen erin doen heeft geen zin omdat je dan teweinig massa in de vario over houd.. Dus dan lijkt hij in het begin wat beter op te pakken, maar bij 40km/u kakt hij dan helemaal in.
Zou zelf nooit veel lichter dan 6,0 of 6,1 gram gaan
Al ben ik wel van persoonlijk mening dat de drukveer voor een piaggio 4t 2v blok wel een beetje te zwaar vind voor die standaard setup.
Dit is eigenlijk zo dat de vario, halfpoelie, achterpoelie , koppeling, koppelingshuis eigenlijk de onderdelen zijn die oorspronkelijk van de piaggio 2 takt motor af komen.. En daarnaast heeft een 2takt 50cc motorblok gewoon wat meer vermogen in huis..
En daarom vermoed ik zelf dat de drukveer voor de 4takt gewoon iets te veel vermogen vraagt van het 4takt 50cc motorblok.
Dus het is wellicht raadzaam om iets met de drukveer proberen te spelen, zodat deze genoeg tegen druk leverd, maar niet al het vermogen van de cilinder ophoud.