Piaggio zip 2000 4 takt

DaanH

New Member
Wil mijn scooter opvoeren met wat rolletjes.
Mijn varioring is er al uit. Dacht zelf aan 5,7 gram malossi rollen en 78 sproeier?? Is dit goed of gaat mijn scooter hierdoor overtoeren draaien.
 
Advertisement - register to remove this

Het is inderdaad niet mogelijk om met andere rollen op te voeren.
Probleem met 50cc 4takt is dat het niet zo veel vermogen geeft. Veel lichtere rollen erin doen heeft geen zin omdat je dan teweinig massa in de vario over houd.. Dus dan lijkt hij in het begin wat beter op te pakken, maar bij 40km/u kakt hij dan helemaal in.
Zou zelf nooit veel lichter dan 6,0 of 6,1 gram gaan

Al ben ik wel van persoonlijk mening dat de drukveer voor een piaggio 4t 2v blok wel een beetje te zwaar vind voor die standaard setup.

Dit is eigenlijk zo dat de vario, halfpoelie, achterpoelie , koppeling, koppelingshuis eigenlijk de onderdelen zijn die oorspronkelijk van de piaggio 2 takt motor af komen.. En daarnaast heeft een 2takt 50cc motorblok gewoon wat meer vermogen in huis..
En daarom vermoed ik zelf dat de drukveer voor de 4takt gewoon iets te veel vermogen vraagt van het 4takt 50cc motorblok.

Dus het is wellicht raadzaam om iets met de drukveer proberen te spelen, zodat deze genoeg tegen druk leverd, maar niet al het vermogen van de cilinder ophoud.
 
Beste Piaggio Zip Limburg.
Toch wel fijn als genies zoals jij zich aanmelden op dit forum.
Alleen jammer dat jij niet bereid bent om je genialiteit hier te delen omdat je bang bent dat dit je "handel" kan schaden.
Ik vraag me daadwerkelijk af wat iemand met jouw know how hier op dit forum, met wij als achterlijke boeren als leden, komt zoeken.
Kennis vergaren zal dan ook wel niet de reden zijn.
Ook jouw schat aan kennis ben je niet bereid te delen.

Is het misschien toch een beetje opschepperij en vooral reclame maken voor je "eigen handel"????
 
Ik post gewoon een normale reactie, en dan kom jij hier een beetje de clown uit hangen?
Je mag wel eens je toon een beetje aanpassen, anders is het hier snel met je gedaan.
Zeker als je continu maar commentaar op anderen hebt.
 
Eurokit, het valt mij op dat jij mensen best afbrand maar als mensen wat tegen gas geven ze maar snel hun toon moeten veranderen anders ‘is het snel af gelopen met hun hier’ vind je dat nou echt nodig?
 
Ik post gewoon een normale reactie, en dan kom jij hier een beetje de clown uit hangen?
Je mag wel eens je toon een beetje aanpassen, anders is het hier snel met je gedaan.
Zeker als je continu maar commentaar op anderen hebt.
Euro je haalt hele teksten weg he
Waar is datgene wat zip limburg eerst zei dan
 
Back
Top