piaggio quartz....

Finch

Piaggio member
Ik hoorde laatst van een vriend van me dat zijn neef een scoot te koop had staan. Hiervoor wou hij 50 euro voor hebben. Duz ik meteen geintresseerd. Maar ik wist alleen dat het een piaggio was, en ik dacht dat het een vet afgeragd kutding was. Dat bleek nog een klein beetje mee te vallen.. vooral voor dat geld. Het is een piaggio sfera quartz, nog helemaal standaard. Motorisch is ie volgens mij nog best oke. Hij heeft alleen 1.5 jaar stilgestaan, maar na 10 minuten kicken starte hij toch. Accu is namelijk beetje heel erg dood.
toen ik hem weer uit had gezet en half uur later weer probeerde te kicken deed ie het in 1 keer. dat zit best goed. Alleen achterlicht doet het niet, en achterrem moet iets bijgesteld worden. Het is ook zelfs nog watergekoeld.
Hij is dus nog helemaal standaard, en rijdt 50 km/h op de teller dan. En hij heeft 8000 gelopen. Frame is ook niet krom.
Is dit een beetje een goede keus? Ik weet niet hoeveel deze scoot ongeveer kan hebben enzo dus.

Greetz $toney :rolleyes:
 
Advertisement - register to remove this

Nee niet gejat. frame-nummer is goed. kan misschien nog vragen bij politie maar heeft denk ik geen zin. Alle boekjes enzo zitten er ook nog bij.. alleen wel in t italiaans :? maar zal ik ook wel niet nodig hebben. En die mensen waarvan ik hem koop hebben hem nieuw gekocht, en zijn aardige lui.. ken ze al een tijdje dus zal wel goed zitten. :p
 
Originally posted by JeroenRs50
Ik vind die van Bart echt wel cool8) 8)

Whoeiz...

1017786634-bla.jpg


Quartz-power ©Klaaswaal-crew...

1017786730-bla2.jpg
 
Ja hij heeft schrijfrem voor.. en trommel-achter.
En hij is LC :W
Thnx voor die foto's ook nog.. ziet er wel flex uit!!!!
kijkuh of ik hem ook zo kan laten burnen over een tijdje.
Weet iemand trouwens of er een iets bredere/grotere achterband op kan? Heeft nu niet echt superveel grip ofzow dus.

Greetz $toney 8)
 
zou je me kunnen uitleggen wat een compound is? Ik snap nog niet echt heel veel van scooters dus. En bijvoorbeeld als ik rem, remt ie wel goed, maar sta je pas na een tijdje stil, omdat de band heel snel doorglijd. Oh.. compound is zeker of band glad is ofzo, hoe zeg je dat?
 
je kunt een zachte of harde compound hebben [grofweg]

al neem je een iets duurdere band, Bridgestone ML50, Pirelli SL36 of iets in die richting dan heb je een zachtere compound [samenstelling van het rubber van de band] en zul je dus meer grip hebben.

de banden zullen ook iets meer slijten maar dat krijg je als je veilig hard wilt gaan :)
 
Nou, Jeroen heeft zeker wel mazzel gehad! Overgespoten dingetjes in zilver/geel en idd geen schade. En het rijdt ook nog best door! 70 op mijn teller haalt ie wel... Wilde ff varioring checken of ie er nog in zat, lijkt me van niet, maar goed, de carter kregen we niet los, helft van de boutjes had een dolle kop... Beetje jammer... Maareh, ik zal wel ff zeggen dat ie wat digi pics moet maken, is wel leuk... Veel fun he Vinkje...

Hij is, vinnik dan hè, wel wat onzeker in de bochten, maar zal wel aant model liggen denk ik...

Greetz
 
ff 1 vraagie nog... als ik hem net pak en dan opstart dan rijd ie perfect, maar als ik een (klein) tijdje heb gereden, dan pakt ie soms opeens het gas niet meer.. dan geef je gewoon gas, maar hij maakt niet meer toeren, dat doet ie dan 5 seconden ofzow, en dan trekt ie in 1 keer weer weg, dat doet ie ook alleen als ik rustig rijd. Als ik al beetje aan het gassen ben, en hij doet het blijft ie het ook wel doen.. waar kan dit aan liggen?:?
 
Back
Top