Piaggio Fly 4t snor puft tijdens rijden

Status
Not open for further replies.

eliaselo

Well-Known Member
Beste leden

Ben in het bezit van een piaggio Fly 4t zonder varioring, snor cdi/bobine, sproeier 78, 10gr rollen.
De scooter rijd op de teller 40km/u (echte km 34km/h).

De scooter start in 1x. Het probleem dat ik heb is dat de scooter tijdens het rijden heel vaak aan het puffen is. Het kijkt wel alsof de scooter tijdens het rijden aan het "ontluchten" is. Het zijn dus geen harde knallen uit de uitlaat, maar echt plofjes/pufjes die ergens onderin vandaan komen. Ik merk dat dit voornamelijk tijdens het optrekken is en vaker voorkomt als ik bijv een brug oprijd. Ook als ik iemand achterop heb lijkt het alsof het nog vaker voorkomt. Lijkt wel alsof het dus vaker voorkomt als de scooter harder moet werken.

Ik heb voor de zekerheid de kleppen opnieuw gesteld (inlaat 0.10 uitlaat 0,15). Ook heb ik gecontroleerd of de carterontluchting verstopt zit(ventiel op de kleppendeksel), dit is niet het geval. ook heb ik de carburateur opengehaald om te kijken welke sproeier erin zit, dit is maat 78.

Tot slot heb ik ook nog de 2e luchtsysteem afgesloten. Echter nog steeds de irritante pufjes.

Weten jullie wat hier aan de hand is?
 

Attachments

  • IMG_7988.JPG
    IMG_7988.JPG
    95.1 KB · Views: 13
Advertisement - register to remove this

BLijft dit probleem als je er een nieuwe bougie in draait? Kan zijn dat de oude is defect geraakt.. Overigens ziet de kleur van die bougie er ook niet erg netjes uit.
 
Ja precies, ik ga de bougie vandaag vervangen. Vraagje daarover. Ik zie 2 varianten: NGK cr8eb of cr7eb.
Welke moet ik hebben?
 
Vandaag de bougie + bougiekabel vervangen, echter nog steeds hetzelfde probleem.

Kan het zijn(aangezien me bougie zwart was na het rijden) dat er nu onverbrande benzine me uitlaat inkomt waardoor de pufjes ontstaan? Net een sproeiermaat te groot? Zal ik er 75 (standaard) erin zetten?
 
Hallo ik heb ook een piaggio new fly snor en ik heb ook hetzelfde probleem bij mij is het als ik een heuvel afrijdt dan plof plof plof uit de uitlaat mijn vraag hem je dit probleem al opgelost ik zou het graag wilen weeten hoe ?

Mod:
Zou je a.u.b graag een nieuw topic willen openen? Aangezien een oud topic omhoog trappen niet gewaardeerd word.. En iedereen met een vraag dient ook een eigen topic te openen.. Gewoon omdat we anders straks met allemaal oude topic bovenaan hebben staan.

Bij deze word dit topic gesloten en mag je verder gaan in een nieuwe.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top