Hallo ik zal me even voorstellen. Ben nieuw hier op het forum.
heb me aangemeld omdat ik voor m’n zoon die wat een jetforce heeft aan z’n scooter aan het sleutelen ben.
In Het kort. Het verhaal was dat hij net inhalen van een fietser even gas in moest houden toen hij weer gas bij had van ongeveer 30 km per uur naar sneller kwam er totaal geen reactie hoe ver hij het gas ook open zette. Na een tientallen meters 30 gereden te hebben is de scooter uit gevallen.
toen ik thuis kwam van m’n werk gisteren ben ik gelijk gaan kijken in de garage . De scooter heeft vonk (als ik de bougie eruit laat tegen het frame) heb voor de zekerheid een nieuwe bougie al geplaatst voor het geval deze slecht zou zijn.
Ik heb de carberateur los gehaald en de beide sproeiertjes door geblazen.
het enige wat me wel op valt is dat als de scooter uit staat (nadat ik heb geprobeerd te starten) en ik het reservoir bakje van de carburateur los haal de benzine blijft lopen als ik de vlotter los laat (neem aan dat het pompje/benzine kraantje dan defect is ?)
Verder heeft de scooter ook compressie
In mijn beleving als je een vonk hebt en er komt benzine op de bougie dan zal er toch een teken van leven moeten komen toch ?
Maar met starten is dat niet het geval.. totaal geen teken van aan slaan.
het is nog de orginele carburateur wat erop zit
Me valt wel op aan de luchtfilter kant dat die daar wel snel nat is van de benzine.
Heeft het zin om eens een nieuwe carberateur te plaatsen ? Verder is de scooter orgineel en heeft gewoon steeds netjes gelopen tot gisteren
heb me aangemeld omdat ik voor m’n zoon die wat een jetforce heeft aan z’n scooter aan het sleutelen ben.
In Het kort. Het verhaal was dat hij net inhalen van een fietser even gas in moest houden toen hij weer gas bij had van ongeveer 30 km per uur naar sneller kwam er totaal geen reactie hoe ver hij het gas ook open zette. Na een tientallen meters 30 gereden te hebben is de scooter uit gevallen.
toen ik thuis kwam van m’n werk gisteren ben ik gelijk gaan kijken in de garage . De scooter heeft vonk (als ik de bougie eruit laat tegen het frame) heb voor de zekerheid een nieuwe bougie al geplaatst voor het geval deze slecht zou zijn.
Ik heb de carberateur los gehaald en de beide sproeiertjes door geblazen.
het enige wat me wel op valt is dat als de scooter uit staat (nadat ik heb geprobeerd te starten) en ik het reservoir bakje van de carburateur los haal de benzine blijft lopen als ik de vlotter los laat (neem aan dat het pompje/benzine kraantje dan defect is ?)
Verder heeft de scooter ook compressie
In mijn beleving als je een vonk hebt en er komt benzine op de bougie dan zal er toch een teken van leven moeten komen toch ?
Maar met starten is dat niet het geval.. totaal geen teken van aan slaan.
het is nog de orginele carburateur wat erop zit
Me valt wel op aan de luchtfilter kant dat die daar wel snel nat is van de benzine.
Heeft het zin om eens een nieuwe carberateur te plaatsen ? Verder is de scooter orgineel en heeft gewoon steeds netjes gelopen tot gisteren