Kortsluiting Peugot Kisbee E2

Luka420

Member
Mijn kisbee e2 loopt (zonder varioring en zonder catersensor, blauwe kabel voor de kenners) een kilometer of 50/55, ik weet uit ervaring dat kisbees makkelijk de 65/70 kunnen halen. vandaar dat ik de 6 pinnetjes van mn cdi stuk vor stuk r uit haalde om te kijken of 1 van deze nog begrensde. nu heb ik em gestart zonder het rood omcirkelde pinnetje, vervolgens toen k de scooter van contact afhaalde bleef de scooter lopen, toen deed ik t pinnetje dr terug in om de scooter een soort kill switch te geven, nu heb ik alleen het probleem dat hij op geen enkele wijze meer start.. iemand enig idee wat dit kan zijn/oplossingen?IMG_0228.png
 
Advertisement - register to remove this

Dit is inderdaad de kill-draad en loopt naar je contactslot.
Deze draad wordt aan massa gelegd zodra het contactslot wordt uitgeschakeld en wordt vrij geschakeld van massa als het contactslot wordt ingeschakeld.
Dus als jouw scooter niet meer wil starten terwijl deze draad aangesloten is, ligt deze draad ergens tegen massa en heb je dus geen vonk.
 
Dit is inderdaad de kill-draad en loopt naar je contactslot.
Deze draad wordt aan massa gelegd zodra het contactslot wordt uitgeschakeld en wordt vrij geschakeld van massa als het contactslot wordt ingeschakeld.
Dus als jouw scooter niet meer wil starten terwijl deze draad aangesloten is, ligt deze draad ergens tegen massa en heb je dus geen vonk.
naja toestraks starte hij zonder die kabel(en daarna het probleem van niet meer uit gaan). ik heb alles geprobeert opnieuw los vast controlleren alles en kreeg niets gevonden. heb jij enig idee hoe ik dit kan oplossen? nieuwe cdi?
 
Beetje vreemd allemaal.

Lijkt erop dat het helemaal niet aan die kill-draad ligt dat hij niet meer wilt starten.

Misschien even meten wat de weerstand van die zwart/witte draad is tov de min-pool accu, dit bij contact aan en uit.
Verder weet je zeker dat alle pinnetjes van de cdi-connector weer goed contact maken en dat ze ook weer vast in de connector zitten?
Post automatically merged:

Ik heb nog eens even gekeken naar de kleuren van de draden op de cdi connector.
Weet je zeker dat je de zwarte draad en de blauw/gele draad niet van plaats gewisseld hebt?
Want volgens mij zit de zwarte draad (=12Volt) nu op de plaats van de blauw/gele (=pickupspoel) en visa versa.

Hopelijk heb je met die actie niet de cdi opgeblazen want als dit waar is, heb je 12V gezet op de pickup-input van de cdi.
Is je zekering niet kapot gegaan, mede ook omdat je in de titel van dit draadje het woord kortsluiting gebruikt?
 
Last edited:
Beetje vreemd allemaal.

Lijkt erop dat het helemaal niet aan die kill-draad ligt dat hij niet meer wilt starten.

Misschien even meten wat de weerstand van die zwart/witte draad is tov de min-pool accu, dit bij contact aan en uit.
Verder weet je zeker dat alle pinnetjes van de cdi-connector weer goed contact maken en dat ze ook weer vast in de connector zitten?
Post automatically merged:

Ik heb nog eens even gekeken naar de kleuren van de draden op de cdi connector.
Weet je zeker dat je de zwarte draad en de blauw/gele draad niet van plaats gewisseld hebt?
Want volgens mij zit de zwarte draad (=12Volt) nu op de plaats van de blauw/gele (=pickupspoel) en visa versa.

Hopelijk heb je met die actie niet de cdi opgeblazen want als dit waar is, heb je 12V gezet op de pickup-input van de cdi.
Is je zekering niet kapot gegaan, mede ook omdat je in de titel van dit draadje het woord kortsluiting gebruikt?

Kijk eens in de bijgevoegde bijlage.
ik heb geen idee wat t nou, had de scooter uurtje laten staan en dezelfde avond deed hij t weer, nu al dagen geen problemen meer gehad. thanks voor t antwoorden!
 
Back
Top