Ik zou ten eerste gewoon je kickstart maken, dit scheelt echt heel veel moeite met verder aan je blok sleutelen. Zo kan je gewoon kicken en je vinger op de bougiegat zetten, wordt deze weggeblazen of voel je in ieder geval echt stevige wind, heb je compressie genoeg. Als je dit echt zeker wilt weten zou ik gewoon een compressiemeter kopen en deze erin draaien terwijl je kickt, scheelt nog meer moeite. Kost een tientje, max 2 tientjes, heb je voor altijd plezier aan overal waar je het voor wilt gebruiken.
Voor iedereen is de definitie 'hevige weerstand als je je vinger op de bougiegat zet' anders, in mijn geval dacht ik dat het hevig genoeg was, totdat een vriend van mij gewoon zag dat mijn zuiger was versleten en na het indraaien van zo'n compressiemeter was dit dan ook het geval.
Daarbij spelen er bij een elektrische start veel meer factoren als deze zijn werking goed wil doen vergeleken met een kickstart. Mijn ervaring is dat ik een 2-takt scooter, vooral in deze periode van het jaar, makkelijker aan krijg met de kickstart dan met de elektrische start.
Wil je dit allemaal niet doen en ben je er zeker van dat je cilinder en zuiger tip-top zijn, dan zou ik gewoon de zuigerveren vervangen. Kosten echt geen drol, ik zou wel gelijk de pakkingen van je cilinderkop en cilinder zelf ook vervangen. Je bent dan toch al bezig en het zou zonde zijn als je wederom je blok weer moet open maken over een tijdje aangezien je pakkingen niet meer helemaal lekker zijn.
Nadeel van de laatste optie is dan wel dat je de volgende keer dat je een probleem hebt, je nogsteeds met een kapotte kickstart zit en je dus meer moeite moet doen om een defect op te lossen. Maar als jij dat prima vind is er niks aan de hand.