peugeot zenith remt slecht (beide wielen)

jeffdechef

Well-Known Member
Beste experts,

Ik ben de scooter van mijn zusje, een peugeot zenith, weer klaar voor de weg aan het maken sinds hij eigenlijk al was afgeschreven. Nu heb ik een probleem met de remmen, die doen het niet super goed meer. Als de wielen van de grond zijn en ik geef er een draai aan dan komen ze wel tot stilstand als ik rem, maar het is zo zwak dat als ik er mee rijd het amper voelbaar is dat ik rem.

Ik zal voor het gemak de klachten even opsplitsen in voor en achter:

voor: als het wiel draait of ik rol m'n scooter de garage uit dan hoor ik echt een raar geluid alsof de remschijf niet vrij is maar aanloopt. De Blokjes zitten ook bijna tegen de schijf aan (echt heel weinig ruimte tussen schijf en blokjes). Als ik m'n remhendel intrek en probeer te remmen dan bewegen de blokjes net die millimeter om de schijf tot stilstand te brengen, maar zoals gezegd dus niet als ik op volle vaart rijdt. Eigenlijk heb ik dus 2 vragen in 1 voor het voorwiel die misschien wel met 1 handeling zijn te verhelpen:

1. hoe zorg ik dat dat rare geluid weggaat.
2. hoe zorg ik dat ik weer goed kan remmen.

Heeft het iets met de blokjes te maken, of misschien wel de remvloeistof of nou ja zeg het maar?

Achter: achter is een trommelrem. hier geldt eigenlijk hetzelfde. Ik krijg het achterwiel wel tot stilstand als ik de remhendel intrek helemaal tot stuur maar als ik echt rijdt dan remt ie niet. Komt dit door de kabel ? of de trommelrem zelf?

Alvast enorm bedankt. Als de remmen het weer doen kan ik ff een flink stuk rijden, de carburateur afstellen en dan kan ie weer de weg op!!

gr. Nick
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top