Peugeot vivacity

Ruben01

Member
Hallo,
Ik heb laatst een peugeot vivacity uit 2005 gekocht met geel kenteken. Er zaten 7.5 gram rollen in maar hij had na de 30 een flinke dip. Er zit een sito uitlaat op( ik vermoed zonder prop want hij liep 57 gps met varioplaat). Nu heb ik m door iemand af laten stellen om die dip eruit te krijgen, er zit nu gemixt 5.75 gram rollen in en de varioplaat is eruit gehaald. Ik weet dat de rollen licht zijn maar de dip is er nu uit en hij maakt niet meer toeren dan met de 7.5 gram rollen. Hij trekt nu echt goed op maar loopt maar 53 gps. Hoort een vivacity met sito uitlaat zonder varioplaat niet gewoon makkelijk 65 gps te halen? En wat kan het probleem zijn van die dip met 7.5 gram rollen? Wat ik ook vreemd vond is dat hij zonder varioplaat dus geen km harder is gaan lopen. Zou hij ook met lichte rollen niet gewoon harder dan 53 gps moeten lopen zonder varioplaat en onbegrensde sito uitlaat? Korte samenvatting: zitten er 7.5 gram rollen in dan heeft hij een flinke dip na de 30 drm zitten er nu lichtere rollen in,en met gemixt 5.75 gram is die dip weg maar loopt ie maar 53 gps terwijl de varioplaat eruit is en er een sito uitlaat opzit .ik ben nieuw hier dus ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven.
 
Advertisement - register to remove this

Ja? Ik las ergens dat die euro 2 wat minder in top lopen en wat harder op zouden trekken. Maar heb jij een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
nee klinkt als een heel raar verhaal... ik heb werkelijk waar geen idee. maar dat het een euro 2 is en daarom maar 60 zou kunnen lopen is echt een raar verhaal...
 
nee klinkt als een heel raar verhaal... ik heb werkelijk waar geen idee. maar dat het een euro 2 is en daarom maar 60 zou kunnen lopen is echt een raar verhaal...
Ik zeg niet dat ie maar 60 kan lopen omdat het een euro 2 is, maar kheb vgm hier ergens gelezen dat die euro 2 in top wat minder hard lopen. Maar ik heb echt geen idee wat het probleem kan zijn dat dat ding niet harder loopt. Drm vraag ik aan jou, heb jij een idee. Zijn er miss meerdere mensen die dit probleem hebben met een vivacity?
 
Ik zeg niet dat ie maar 60 kan lopen omdat het een euro 2 is, maar kheb vgm hier ergens gelezen dat die euro 2 in top wat minder hard lopen. Maar ik heb echt geen idee wat het probleem kan zijn dat dat ding niet harder loopt. Drm vraag ik aan jou, heb jij een idee. Zijn er miss meerdere mensen die dit probleem hebben met een vivacity?
het zou inderdaad kunnen dat die wat minder hard lopen in de top maar daar zou je bij deze snelheden denk ik nog geen verschil in moeten merken.
 
het zou inderdaad kunnen dat die wat minder hard lopen in de top maar daar zou je bij deze snelheden denk ik nog geen verschil in moeten merken.
Ja dat dacht ik ook wel. Maarja, varioplaat eruit, sitoplus zonder prop. En loopt met 8 gram rollen 62 teller. Standaard maat carburateur sproeier 70. Rest allemaal standaard. Dat moet normaal toch minimaal 70/75 teller lopen?
 
Hoe kom jij eigenlijk aan een std drukveer?
Die scooter is al 17 jaar oud.

Kan je fotos plaatsen van je gehele overbrenging?
En dan graag gedemonteerd.
Wil weleens de staat van deze overbrenging zien.
Ik vraag me ook af of jouw vsnaar de juiste maat is.

Tevens zou ik eens een nieuwe drukveer steken. Dacht dat malossi wit wel oke is voor deze setup.
Van daaruit eens met de rollen gaan testen.
Viavcities uit 2005 kunnen prima harder lopen dan dit.

Nadeel is dat je om dit op te lossen spul nodig hebt om te testen. Drukveertje. Rollensets.
 
Hoe kom jij eigenlijk aan een std drukveer?
Die scooter is al 17 jaar oud.

Kan je fotos plaatsen van je gehele overbrenging?
En dan graag gedemonteerd.
Wil weleens de staat van deze overbrenging zien.
Ik vraag me ook af of jouw vsnaar de juiste maat is.

Tevens zou ik eens een nieuwe drukveer steken. Dacht dat malossi wit wel oke is voor deze setup.
Van daaruit eens met de rollen gaan testen.
Viavcities uit 2005 kunnen prima harder lopen dan dit.

Nadeel is dat je om dit op te lossen spul nodig hebt om te testen. Drukveertje. Rollensets.
Heb vandaag getest. Ik ben naar iemand geweest die er verstand van heeft en aan veel scooters werkt. Hij heeft ook geen idee waar het aan ligt, vandaar dat ik dit op dit forum vraag. Als het de drukveer zou zijn of als er iets met de overbrenging zou zijn, zou hij dat denk ik wel gezien hebben. We hebben met 8 gram rollen getest, 7.5 gram en dan 5.75 gemixt. Met 5.75 gemixt trekt ie goed op en loopt 61 teller. Met 7.5 en 8 gram heeft ie een flinke dip en loopt in top nauwelijks harder. We hebben de sproeier ook nog gewisseld van 62 naar 70 maar maakt geen verschil in trekkracht en top. Reageert alleen iets chiller op het gas.
 
Ik denk dat ik mis heb die vroeger snurk was die omgekeurd is naar brom. Is er een manier waarop ik dit kan controleren?
De vertandingen checken die van snor is anders dan brom. En heb je geen valse lucht. Bij mij was de pakking van het spruitstuk naar carburateur kapot en ree toen maar 65.
 
Last edited:
Back
Top