Peugeot vivacity

Ruben01

Member
Hallo,
Ik heb laatst een peugeot vivacity uit 2005 gekocht met geel kenteken. Er zaten 7.5 gram rollen in maar hij had na de 30 een flinke dip. Er zit een sito uitlaat op( ik vermoed zonder prop want hij liep 57 gps met varioplaat). Nu heb ik m door iemand af laten stellen om die dip eruit te krijgen, er zit nu gemixt 5.75 gram rollen in en de varioplaat is eruit gehaald. Ik weet dat de rollen licht zijn maar de dip is er nu uit en hij maakt niet meer toeren dan met de 7.5 gram rollen. Hij trekt nu echt goed op maar loopt maar 53 gps. Hoort een vivacity met sito uitlaat zonder varioplaat niet gewoon makkelijk 65 gps te halen? En wat kan het probleem zijn van die dip met 7.5 gram rollen? Wat ik ook vreemd vond is dat hij zonder varioplaat dus geen km harder is gaan lopen. Zou hij ook met lichte rollen niet gewoon harder dan 53 gps moeten lopen zonder varioplaat en onbegrensde sito uitlaat? Korte samenvatting: zitten er 7.5 gram rollen in dan heeft hij een flinke dip na de 30 drm zitten er nu lichtere rollen in,en met gemixt 5.75 gram is die dip weg maar loopt ie maar 53 gps terwijl de varioplaat eruit is en er een sito uitlaat opzit .ik ben nieuw hier dus ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven.
 
Advertisement - register to remove this

nee dat zou niet kunnen. euro 2 vind ik persoonlijk het fijnste om op te voeren.

Wat vind je daar dan fijn aan dan? Euro 1 is veel meer voor te krijgen omdat het veel langer op de markt was.
En die compressor pomp is totaal zinloos ding.. Moet het milieu redden, alleen doet hij dat niet met koude motor...
Post automatically merged:

De pakking van het spruitspuk naar carburateur is niet kapot. Heb nog niet naar de vertanding gekeken. Maar ben er vrij zeker van dat het snor vertanding is. Op marktplaats zie ik meerdere snor vivacity's staan die 60 lopen.

Mijne sport line 4 ging ook niet harder dan 60 op de teller zonder in de overtoeren te schieten.. Ging je daar al overheen werd het steeds meer overtoeren.. Dan loopt die gewoon uit ze vertanding.. En die overtoeren heb je niks aan aangezien dat alleen maar meer brandstof kost en verder niks opleverd. Met de langere vertanding loopt die veel rustiger.
 
Wat vind je daar dan fijn aan dan? Euro 1 is veel meer voor te krijgen omdat het veel langer op de markt was.
En die compressor pomp is totaal zinloos ding.. Moet het milieu redden, alleen doet hij dat niet met koude motor...
Post automatically merged:



Mijne sport line 4 ging ook niet harder dan 60 op de teller zonder in de overtoeren te schieten.. Ging je daar al overheen werd het steeds meer overtoeren.. Dan loopt die gewoon uit ze vertanding.. En die overtoeren heb je niks aan aangezien dat alleen maar meer brandstof kost en verder niks opleverd. Met de langere vertanding loopt die veel rustiger.
Had jij ook snor vertanding?
 
Die korte vertanding die ik erin had zitten was gewoon vanuit de fabriek standaard.
Dus dat is gewoon een bromvertanding.

Maar later heb ik die oudere langere speedfight vertanding erin gezet. Liep er veel beter mee. (zit er nog steeds in)
Zou je een linkje kunnen sturen van welke vertanding dat precies is?
 
Wat vind je daar dan fijn aan dan? Euro 1 is veel meer voor te krijgen omdat het veel langer op de markt was.
En die compressor pomp is totaal zinloos ding.. Moet het milieu redden, alleen doet hij dat niet met koude motor...
Post automatically merged:



Mijne sport line 4 ging ook niet harder dan 60 op de teller zonder in de overtoeren te schieten.. Ging je daar al overheen werd het steeds meer overtoeren.. Dan loopt die gewoon uit ze vertanding.. En die overtoeren heb je niks aan aangezien dat alleen maar meer brandstof kost en verder niks opleverd. Met de langere vertanding loopt die veel rustiger.
hierbij heb ik het niet over euro 2 speedfight maar euro 2 in het algemeen. Ik heb hier persoonlijk de meeste ervaring mee en bij euro 3 en 4 krijg je er alleen maar meer onzin aan... euro 1 zou ik niet weten daar heb ik amper/geen ervaring mee.
 
De pakking van het spruitspuk naar carburateur is niet kapot. Heb nog niet naar de vertanding gekeken. Maar ben er vrij zeker van dat het snor vertanding is. Op marktplaats zie ik meerdere snor vivacity's staan die 60 lopen.
Ik dacht eerst dat het een snor vivacity is die omgekeurd is naar brom. Ik heb gecontroleerd of de sito plus die er op zit dan ook een snor uitlaat is. Maar het is de 703 dus de brom versie, deze past niet op een snor cilinder. Ik denk dus gewoon dat het de vertanding is die de boosdoener is. Ik ga laten kijken welke er nu in zit en deze vervangen. Ik houd jullie op de hoogte.
 
Even van een topic geplukt, met dank aan eurokit.
waar de search ook wel niet goed voor is :p

12/44-12/45 Nieuw dus korter, had ik ook in de mijne van 07/08

12/34-12/47 Oud tot 04/05 meende ik. moet makkelijk over de 80/90 kmh kunnen hebben
 
Even van een topic geplukt, met dank aan eurokit.
waar de search ook wel niet goed voor is :p

12/44-12/45 Nieuw dus korter, had ik ook in de mijne van 07/08

12/34-12/47 Oud tot 04/05 meende ik. moet makkelijk over de 80/90 kmh kunnen hebben
Hoeveel verschil zou het maken kwa optrekken en topsnelheid als ik er een polini of malossi vario indoe?
 

Attachments

  • IMG-20220226-WA0004.jpeg
    IMG-20220226-WA0004.jpeg
    343.3 KB · Views: 9
  • IMG-20211017-WA0001.jpeg
    IMG-20211017-WA0001.jpeg
    152.9 KB · Views: 9
  • IMG-20210404-WA0009.jpeg
    IMG-20210404-WA0009.jpeg
    135.9 KB · Views: 9
Back
Top