Peugeot vivacity

Ruben01

Member
Hallo,
Ik heb laatst een peugeot vivacity uit 2005 gekocht met geel kenteken. Er zaten 7.5 gram rollen in maar hij had na de 30 een flinke dip. Er zit een sito uitlaat op( ik vermoed zonder prop want hij liep 57 gps met varioplaat). Nu heb ik m door iemand af laten stellen om die dip eruit te krijgen, er zit nu gemixt 5.75 gram rollen in en de varioplaat is eruit gehaald. Ik weet dat de rollen licht zijn maar de dip is er nu uit en hij maakt niet meer toeren dan met de 7.5 gram rollen. Hij trekt nu echt goed op maar loopt maar 53 gps. Hoort een vivacity met sito uitlaat zonder varioplaat niet gewoon makkelijk 65 gps te halen? En wat kan het probleem zijn van die dip met 7.5 gram rollen? Wat ik ook vreemd vond is dat hij zonder varioplaat dus geen km harder is gaan lopen. Zou hij ook met lichte rollen niet gewoon harder dan 53 gps moeten lopen zonder varioplaat en onbegrensde sito uitlaat? Korte samenvatting: zitten er 7.5 gram rollen in dan heeft hij een flinke dip na de 30 drm zitten er nu lichtere rollen in,en met gemixt 5.75 gram is die dip weg maar loopt ie maar 53 gps terwijl de varioplaat eruit is en er een sito uitlaat opzit .ik ben nieuw hier dus ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven.
 
Advertisement - register to remove this

dat is inderdaad wel erg licht, vooral als je ook een standaard vario hebt.
is de vario nog in een goede staat?
zitten en geen putjes in of loop banen, voel even goed met je vinger.
is de riem zelf nog in een goede staat?

verder zou ik wel weer hoger gaan zitten in gram.
8/8.5 zouden redelijk goed moeten zijn.
misschien dat een witte malossie drukveer nog wat uitkomst kan bieden.

en zit er nog een prop in de uitlaat van de sito?
als ik namelijk alles ontgrens en afstel zou hij eerder tegen de 75 80 op teller lopen dan amper 55/60
 
Hallo,
Ik heb laatst een peugeot vivacity uit 2005 gekocht met geel kenteken. Er zaten 7.5 gram rollen in maar hij had na de 30 een flinke dip. Er zit een sito uitlaat op( ik vermoed zonder prop want hij liep 57 gps met varioplaat). Nu heb ik m door iemand af laten stellen om die dip eruit te krijgen, er zit nu gemixt 5.75 gram rollen in en de varioplaat is eruit gehaald. Ik weet dat de rollen licht zijn maar de dip is er nu uit en hij maakt niet meer toeren dan met de 7.5 gram rollen. Hij trekt nu echt goed op maar loopt maar 53 gps. Hoort een vivacity met sito uitlaat zonder varioplaat niet gewoon makkelijk 65 gps te halen? En wat kan het probleem zijn van die dip met 7.5 gram rollen? Wat ik ook vreemd vond is dat hij zonder varioplaat dus geen km harder is gaan lopen. Zou hij ook met lichte rollen niet gewoon harder dan 53 gps moeten lopen zonder varioplaat en onbegrensde sito uitlaat? Korte samenvatting: zitten er 7.5 gram rollen in dan heeft hij een flinke dip na de 30 drm zitten er nu lichtere rollen in,en met gemixt 5.75 gram is die dip weg maar loopt ie maar 53 gps terwijl de varioplaat eruit is en er een sito uitlaat opzit .ik ben nieuw hier dus ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven.
Als jij de rollen van 7.5 gram naar 5.75 gram wijzigt.
Dan maakt de scooter meer toeren.
Vrij simpel.

Ik betwijfel of je werkelijk zelf de correcte constatering hierover kunt doen.
Ik vermoed dat je overtoeren hebt en daarom je top lager uitvalt.
Juiste rolletjes = optimale trekkracht en optimale topsnelheid.


Overigens begrijp ik niet helemaal waarom je je vraag niet bij diegene stelt die de scooter heeft 'aangepakt'.
Als iemand mijn varioplaat verwijderd, de rolletjes aanpast en de top valt 4 km/h lager uit, dan is vragen stellen het eerste wat ik zou doen.

Verder sluit ik me aan bij de post hierboven.
 
dat is inderdaad wel erg licht, vooral als je ook een standaard vario hebt.
is de vario nog in een goede staat?
zitten en geen putjes in of loop banen, voel even goed met je vinger.
is de riem zelf nog in een goede staat?

verder zou ik wel weer hoger gaan zitten in gram.
8/8.5 zouden redelijk goed moeten zijn.
misschien dat een witte malossie drukveer nog wat uitkomst kan bieden.

en zit er nog een prop in de uitlaat van de sito?
als ik namelijk alles ontgrens en afstel zou hij eerder tegen de 75 80 op teller lopen dan

Als jij de rollen van 7.5 gram naar 5.75 gram wijzigt.
Dan maakt de scooter meer toeren.
Vrij simpel.

Ik betwijfel of je werkelijk zelf de correcte constatering hierover kunt doen.
Ik vermoed dat je overtoeren hebt en daarom je top lager uitvalt.
Juiste rolletjes = optimale trekkracht en optimale topsnelheid.


Overigens begrijp ik niet helemaal waarom je je vraag niet bij diegene stelt die de scooter heeft 'aangepakt'.
Als iemand mijn varioplaat verwijderd, de rolletjes aanpast en de top valt 4 km/h lager uit, dan is vragen stellen het eerste wat ik zou doen.

Verder sluit ik me aan bij de post hierboven.
Het doel van het afstellen was die dip eruit krijgen. Ik heb hem toen meteen die varioplaat eruit laten halen. Hij heeft ook malossi gele trekveren gemonteerd.Wat ik zelf ook vreemd vind is dat ik het idee heb dat hij niet meer toeren maakt op topsnelheid dan dat hij deed met 7.5 gram rollen. Je zou verwachten lichtere rollen meer toeren. Maar met 7.5 gram rollen maakte hij veel toeren op top en nu nog steeds evenveel toeren. Hij loopt alleen een paar km zachter in top. Ik ben alleen bang dat als ik er weer zwaardere rollen in doe, dat ik weer die dip heb.
 
Het doel van het afstellen was die dip eruit krijgen. Ik heb hem toen meteen die varioplaat eruit laten halen. Hij heeft ook malossi gele trekveren gemonteerd.Wat ik zelf ook vreemd vind is dat ik het idee heb dat hij niet meer toeren maakt op topsnelheid dan dat hij deed met 7.5 gram rollen. Je zou verwachten lichtere rollen meer toeren. Maar met 7.5 gram rollen maakte hij veel toeren op top en nu nog steeds evenveel toeren. Hij loopt alleen een paar km zachter in top. Ik ben alleen bang dat als ik er weer zwaardere rollen in doe, dat ik weer die dip heb.
Tenzij jij een toerenteller gemonteerd hebt en je je vergist in het gewicht van de rollen, is dit een beetje onzin. Dit is nagenoeg onmogelijk.
Toch andere rollen proberen.
En als je er bang voor bent, dan heeft verder sleutelen geen zin.

Om je enige concrete vraag te beantwoorden.
De scooter zou inderdaad 60+ GPS moeten lopen indien vario en uitlaat niet meer begrensd.
 
Tenzij jij een toerenteller gemonteerd hebt en je je vergist in het gewicht van de rollen, is dit een beetje onzin. Dit is nagenoeg onmogelijk.
Toch andere rollen proberen.
En als je er bang voor bent, dan heeft verder sleutelen geen zin.

Om je enige concrete vraag te beantwoorden.
De scooter zou inderdaad 60+ GPS moeten lopen indien vario en uitlaat niet meer begrensd.
Wat ik bedoel is dat degene die hem afgesteld heeft, het idee had dat die dip kwam doordat de rollen te zwaar waren. Want op het moment dat hij overging van trekveren op rollen dipte hij enorm. Dus ik denk dat als ik weer zwaardere rollen monteer dat hij dan doe dip weer krijgt? Maar denk jij dat als ik nu bijv 8.5 gram erin doe, dat hij dan 80 teller loopt? Vergeleken met 60 teller nu. Dus dat dat verschil in gewicht van de rollen 20 km/h verschil maakt?
 
Ik zie hier nergens hoe hard hij nu op teller loopt.
Je hebt het over 53 GPS.
Ik wil best geloven dat hij met de juiste afstelling 60+ GPS zal lopen, echter is dit een kwestie van testen.
Zo moeilijk is het niet. Je haalt een testsetje rollen, gaat wisselen en de top meten.
Welke drukveer zit er eigenlijk in?
 
Ik zie hier nergens hoe hard hij nu op teller loopt.
Je hebt het over 53 GPS.
Ik wil best geloven dat hij met de juiste afstelling 60+ GPS zal lopen, echter is dit een kwestie van testen.
Zo moeilijk is het niet. Je haalt een testsetje rollen, gaat wisselen en de top meten.
Welke drukveer zit er eigenlijk in?
Hij gaat 60 op de teller, er zit een standaard drukveer in. Maar wat zou anders de oorzaak van die dip kunnen zijn buiten te zware rollen? 1 ding is nu zeker, 7.5 gram rollen:dip. 5.75: geen dip....
 
Standaard drukveer moet prima zijn.
Andere oorzaak is een uitlaat die niet ontgrenst is.
De ene scooter is de andere niet.

53 GPS zou met de begrenzing in de uitlaat realistisch kunnen zijn.

Ik zie overigens geen andere oorzaak.
Als jij zeker weet dat de uitlaat niet meer voorzien is van begrenzer, dan is het tijd voor iemand met kennis om naar de afstelling te kijken.
Tussen 5.75 en 7.5 zit overigens nog heel wat gewicht.
Als er verder geen slijtage op de overbrenging is / verkeerde vsnaar is gemonteerd dan zal er waarschijnlijk alleen met rollen aanpassen iets te behalen zijn.
 
Standaard drukveer moet prima zijn.
Andere oorzaak is een uitlaat die niet ontgrenst is.
De ene scooter is de andere niet.

53 GPS zou met de begrenzing in de uitlaat realistisch kunnen zijn.

Ik zie overigens geen andere oorzaak.
Als jij zeker weet dat de uitlaat niet meer voorzien is van begrenzer, dan is het tijd voor iemand met kennis om naar de afstelling te kijken.
Tussen 5.75 en 7.5 zit overigens nog heel wat gewicht.
Als er verder geen slijtage op de overbrenging is / verkeerde vsnaar is gemonteerd dan zal er waarschijnlijk alleen met rollen aanpassen iets te behalen zijn.
Ik zal eens kijken of de prop nog in de uitlaat zit. Ik heb het vermoeden van niet, want hij liep met varioplaat erin 57 gps met de 7.5 gram rollen. Maar wie weet. Als de prop eruit is zal ik maar eens met het gewicht van de rolletjes gaan spelen. En kijken of ik op een of andere manier die dip eruit kan krijgen met zwaardere rollen.
 
Ik zal eens kijken of de prop nog in de uitlaat zit. Ik heb het vermoeden van niet, want hij liep met varioplaat erin 57 gps met de 7.5 gram rollen. Maar wie weet. Als de prop eruit is zal ik maar eens met het gewicht van de rolletjes gaan spelen. En kijken of ik op een of andere manier die dip eruit kan krijgen met zwaardere rollen.
Nou, ik heb ernaar gekeken. Het is echt een raar ding. Prop is uit de uitlaat, 8 gram rollen geprobeerd, trok voor geen meter, had weer een dip en ging welgeteld 1 km harder dan met 5.75 gram rollen gemixt. Zat sproeier 62 in, heb er een 70 ingezet. Hij reageert wel wat beter op het gas. Hij trekt nu ook iets harder op. Dus: met 7.5 gram rollen en varioplaat ging die 65 teller. Met 5.75 gram zonder varioplaat 61 teller. En met 8 gram rollen zonder varioplaat 62 teller. En met 7.5 gram of 8 gram rollen heeft ie een flinke dip. Hoe kan het dat hij maar niet hard wil lopen? En met zwaardere rollen die dip heeft?
Ik zal eens kijken of de prop nog in de uitlaat zit. Ik heb het vermoeden van niet, want hij liep met varioplaat erin 57 gps met de 7.5 gram rollen. Maar wie weet. Als de prop eruit is zal ik maar eens met het gewicht van de rolletjes gaan spelen. En kijken of ik op een of andere manier die dip eruit kan krijgen met zwaardere rollen.
 
Hallo,
Ik heb laatst een peugeot vivacity uit 2005 gekocht met geel kenteken. Er zaten 7.5 gram rollen in maar hij had na de 30 een flinke dip. Er zit een sito uitlaat op( ik vermoed zonder prop want hij liep 57 gps met varioplaat). Nu heb ik m door iemand af laten stellen om die dip eruit te krijgen, er zit nu gemixt 5.75 gram rollen in en de varioplaat is eruit gehaald. Ik weet dat de rollen licht zijn maar de dip is er nu uit en hij maakt niet meer toeren dan met de 7.5 gram rollen. Hij trekt nu echt goed op maar loopt maar 53 gps. Hoort een vivacity met sito uitlaat zonder varioplaat niet gewoon makkelijk 65 gps te halen? En wat kan het probleem zijn van die dip met 7.5 gram rollen? Wat ik ook vreemd vond is dat hij zonder varioplaat dus geen km harder is gaan lopen. Zou hij ook met lichte rollen niet gewoon harder dan 53 gps moeten lopen zonder varioplaat en onbegrensde sito uitlaat? Korte samenvatting: zitten er 7.5 gram rollen in dan heeft hij een flinke dip na de 30 drm zitten er nu lichtere rollen in,en met gemixt 5.75 gram is die dip weg maar loopt ie maar 53 gps terwijl de varioplaat eruit is en er een sito uitlaat opzit .ik ben nieuw hier dus ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven.
Ik heb een Viva City met Sito uitlaat en de begrenzing plaat er uit en hij loopt 80 dus. Strakkere drukveer meschien?
 
Back
Top