oke, ja hij vonkt netjes, krijg genoeg benzine, hij heeft genoeg compressie. Ma wilt gewoon niet starten. Heb nieuwe pakkingen erop gezet. Alles netjes weer gemonteerd. Ma hij vertikt het om te willen starten. Ook niet via de kick. Dus omdat nog aan mijn ogen alleen de vario en koppeling over blijft waar ik niks mee hebt gedaan. Dat dit het probleem zou moeten zijn ?Rollen en je gehele overbrenging heeft qua afstelling iig niks te maken met niet starten.
oke, ja hij vonkt netjes, krijg genoeg benzine, hij heeft genoeg compressie. Ma wilt gewoon niet starten. Heb nieuwe pakkingen erop gezet. Alles netjes weer gemonteerd. Ma hij vertikt het om te willen starten. Ook niet via de kick. Dus omdat nog aan mijn ogen alleen de vario en koppeling over blijft waar ik niks mee hebt gedaan. Dat dit het probleem zou moeten zijn ?
Rollen en je gehele overbrenging heeft qua afstelling iig niks te maken met niet starten.
Compressie zat? op gevoel? of heb je dat gemeten met een compressie meter en vergeleken met fabriek specs?Nou valse lucht ligt het niet aan want hebt alles al gecheckt. Keeringen zijn nog keurig en lekken niet. Zit een nieuwe zuiger en bromcilinder erop met een brom uilaat. Beide tanks zijn met benzine door gespoeld en netjes weer bijgevuld.
Nieuwe olieslangen en benzineslangen. Vonken doet die prima, accu is vol, compressie ligt het niet aan want die compressie zat. bougie is ook nieuw erin. Carburateur is ook helemaal schoon gespoeld en werkt ook prima.
Maar kan het zijn dat omdat er een snor sproeier in zit, dat die daarom niet wilt starten ? Omdat die nu juist niet genoeg benzine krijgt. Want ben van 49.3 na 49.9 gegaan ? Ma dan nog zou die even moeten ontsteken !!!
Welke pakkingen?oke, ja hij vonkt netjes, krijg genoeg benzine, hij heeft genoeg compressie. Ma wilt gewoon niet starten. Heb nieuwe pakkingen erop gezet. Alles netjes weer gemonteerd. Ma hij vertikt het om te willen starten. Ook niet via de kick. Dus omdat nog aan mijn ogen alleen de vario en koppeling over blijft waar ik niks mee hebt gedaan. Dat dit het probleem zou moeten zijn ?
Maar kan het zijn dat omdat er een snor sproeier in zit, dat die daarom niet wilt starten ? Omdat die nu juist niet genoeg benzine krijgt. Want ben van 49.3 na 49.9 gegaan ? Ma dan nog zou die even moeten ontsteken !!!
Complete set pakking vervangen. 2 pakkingen van de cilinder, pakking van spruitstuk, pakking van de carburateur na de spruitstuk ook. Pakking van de uitlaat. Alles is echt hermetisch dicht nu. Morgen zal ik nog even met remreiniger via de carburateur proberen te kijken als die nu wel wilt starten. Maar vindt het echt behoorlijk vreemd dat die niet wilt starten. Keringen zijn nieuw deze zijn nog recent vervangen geworden. Dus moet het echt maar iets kleins moeten zijn. Lucht schroef is al 1.5 slag open en de gasschuif glijd prima op en neer. Dus wat het precies kan zijn is mij nog steeds een raadsel.
Heb wel al op een andere scooter het probleem gehad dat de variorollen op waren en dat die daardoor ook niet meer wilde starten. Daarom dacht ik eerst dat het misschien bij deze ook het probleem zou kunnen zijn. Maar nu begin ik steeds meer daar aan te twijvelen.
Ik kan toch niet de benzineslang en vacuumslang per ongeluk verkeerd gemonteerd hebben ? De benzineslang moet toch op de carburateur en vacuum op de spruitstuk ? Of was dat nou net weer andersom.
Begin een beetje vermoeid te raken na drie dagen 12 uur per dag eraan te hebben gewerkt. Denk ik dat ik af ben aan wijken van de oorspronkelijke probleem.
In iedergeval wil ik jullie echt van harte danken om jullie tijd en kennis met mij te delen en een oplossing aan mijn probleem te vinden.
Op en neer prima, maar ik neem aan ook terug helemaal omlaag tot op het punt waar de stationairschroef hem opvangt.Lucht schroef is al 1.5 slag open en de gasschuif glijd prima op en neer. Dus wat het precies kan zijn is mij nog steeds een raadsel.
Goede middag beste eurokit .Wat voor cilinder heb je erop gezet.. Want alleen een brom cilinder zeggen is niet genoeg.
Meestal grijpen mensen naar een stront goedkope cilinder en verwachten ze er wonderen van.
Naar mijn mening en ervaring loopt de originele peugeot cilinder het beste.. En ook het zuinigste.
Ik heb nog geen enkele aftermarket cilinder gezien die op dezelfde zuinige benzine afstelling kan rijden, wat de originele wel kan..
Andere cilinder bekend vaak een iets grotere sproeier erin zetten.. En ik denk dat dit ook het meest voorkomend probleem is dat hij niet wilt starten (benzine te kort)
Mocht het een gebruikte cilinder zijn. Ligt het ook aan hoe lang deze gebruikt is geweest. Veel gebruikte kan ook slechte zuigerveren hebben of een cilinder out- of -spec.
Ma moet de zuiger omhoog staan of omlaag als je de vliegwiel weer erop monteer ? Of maakt dat niet ?