Peugeot Vivacity snorscooter

D

Deleted member 68514

Guest
Bij deze meld ik me op de juiste plek. Bram, Eindhoven, serieus draadje los, vraag willekeurig lid vh forum.

In bezit Sym Orbit 2, 50cc 4 takt bromscooter, 2015, 9.000km, alles origineel, ff krukas vervangen.

Sinds vandaag ook een Peugeot Vivacity, 2005, 2 takt, 50cc snorscooter, 12.000km

2 takt is dan toch ff meer mijn ding. Maar met een snorscooter 55 GPS rijden is doodeng op gladde kinderkopjes, ik ken de scooter nog helemaal niet hè!

Ik ga hem laten herkeuren naar een bromscooter.
Ik heb liever een helm op. Laat ik m na de goedkeuring 60 GPS lopen.

Dan is t mij goed.20200313_165301.jpg20200313_165307.jpg20200313_165312.jpg20200313_214020.jpg20200313_214034.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Bij deze meld ik me op de juiste plek. Bram, Eindhoven, serieus draadje los, vraag willekeurig lid vh forum.

In bezit Sym Orbit 2, 50cc 4 takt bromscooter, 2015, 9.000km, alles origineel, ff krukas vervangen.

Sinds vandaag ook een Peugeot Vivacity, 2005, 2 takt, 50cc snorscooter, 12.000km

2 takt is dan toch ff meer mijn ding. Maar met een snorscooter 55 GPS rijden is doodeng op gladde kinderkopjes, ik ken de scooter nog helemaal niet hè!

Ik ga hem laten herkeuren naar een bromscooter.
Ik heb liever een helm op. Laat ik m na de goedkeuring 60 GPS lopen.

Dan is t mij goed.View attachment 53010View attachment 53011View attachment 53012View attachment 53013View attachment 53014
Ik heb er vandaag wat mee gereden.
Ik moest hem tanken, maar er was alleen euro 95, en diesel.(duh)

Maar goed toch dan maar 3,5 liter euro 95 erin gedaan, olie bijgevuld, en een soort middeltje dat echt werkt!
Ik stuur 3 foto's, 1 vd tankvulopening, 1 vh flesje waarvan 25ml per keer wordt aangegeven, of 100ml ineens. En 1 vd GPS snelheid, op paar honderd meter afstand.
Eerst was het 55 GPS, dezelfde app.
20200314_213016.jpgScreenshot_20200314-214515.png20200314_212950.jpg20200314_212958.jpg
 
Dit middeltje is toch om de kleppen te reinigen ?
Gebruik je deze in de Peugeot ?
Ja voor 4 en 2 takt . Idd ter verkoming van vervuiling.
Bij de kleppen.
Verder heb ik alleen 3 liter benzine erin gedaan

Hoezo, wat doe ik fout?
In de benzine tank.

Olie apart
 
Hoi @bramb,

Voel je niet aangevallen door mij.
Ik vraag me alleen af waarom je een middel gebruikt voor de kleppenreiniging in een 2-takt scooter.
Hier zitten toch geen kleppen in ?
Als dit de zuiger/cilinder schoon houdt, is het prima !
Ow
Hoi @bramb,

Voel je niet aangevallen door mij.
Ik vraag me alleen af waarom je een middel gebruikt voor de kleppenreiniging in een 2-takt scooter.
Hier zitten toch geen kleppen in ?
Als dit de zuiger/cilinder schoon houdt, is het prima !
Ow, ja he hebt gelijk. Maar waar komt die 5 km per uur vandaan?

Misschien combinatie van verse benzine, maar t spul doet iets. Of heeft iets gedaan.
 
Of je had nu de wind in de rug :D, grapje :cool:
Ik geloof er ook niet zo in, maarja, hij blijft nu wat harder lopen.
Ik heb die fles bij mijn Orbit bij gekregen. En het is volgens mij niet schadelijk.
Ik zou er ook nooit voor betaald hebben
 
Ik kon niet anders...dus v power er bij doen?
Ik ga er straks gewoon v power in doen. Het is niet te vergelijken met de 4 takt.

Shit wat is die snorscooter fel. Bij de 55 is t op.
Heb net de vorige eigenaar gesproken en hij heeft alleen andere uitlaat en iets grotere sproeier in gedaan.
Moeten die oranje stickers nog voorop?
Ik heb ook geen gele op mijn bromscooter de Orbit 2.
 
Of je bent in minder dan 5 minuten minstens 2 KG afgevallen. o_O
Verse benzine is t winnende antwoord!
Nu 4 liter 4 power verder loopt hij weer over de 60 GPS, halve tank euro 95 is 1 malig niet zo erg.
Maar is verslavend een 2 takt
 
Aha die scooter is uit 2005
Maar nu snap ik t vd kleppenreiniger.
Ik maak t op.
Volgens mij heeft de Vivacity wel een redelijk grote benzinetank.
Eerst 2 liter vd verkeerde benzine en net nog bijna 4 liter 4 power er bij.

Als snorscooter op t fietspad krijg je in Ehv wel veel sneller groen licht en zo, maar heb ook wel een paar uitstapjes gehad dat de pad te smal was in de bocht.
Zoo gewend het gas open te houden. Dat hoeft niet meer.
Tja

Heb de vorige eigenaar ff gebeld en die scooter heeft maanden niet gelopen.
Dus ik met mijn kleppenreiniger erin, net v power erin, 30km volgas gereden.

Ik zet m uit.
Echt zeg, 7-8 minuten later, rookte de uitlaat nog een beetje, zelfde als een sigaret ongeveer.

Vroeger, ja ben oud, deden we de uitlaat ook wel eens uitbranden.

Maar de uitlaat is helemaal open.
Dus daar begin ik niet aan. Technische oké!
 
Last edited by a moderator:
Maar nu snap ik t vd kleppenreiniger.
Ik maak t op.
Volgens mij heeft de Vivacity wel een redelijk grote benzinetank.
Eerst 2 liter vd verkeerde benzine en net nog bijna 4 liter 4 power er bij.

Als snorscooter op t fietspad krijg je in Ehv wel veel sneller groen licht en zo, maar heb ook wel een paar uitstapjes gehad dat de pad te smal was in de bocht.
Zoo gewend het gas open te houden. Dat hoeft niet meer.
Tja

Heb de vorige eigenaar ff gebeld en die scooter heeft maanden niet gelopen.
Dus ik met mijn kleppenreiniger erin, net v power erin, 30km volgas gereden.

Ik zet m uit.
Echt zeg, 7-8 minuten later, rookte de uitlaat nog een beetje, zelfde als een sigaret ongeveer.

Vroeger, ja ben oud, deden we de uitlaat ook wel eens uitbranden.

Maar de uitlaat is helemaal open.
Dus daar begin ik niet aan. Technische oké!
Nou, vol getankt, om mee te doen aan topic "verbruik scoooter",. Maar eigenlijk meer uit eigenbelang, ik heb namelijk geen benzine meter. Alleen een lichtje, en volgens de handleiding heb ik dan nog 20km.

Is voor mij te weinig informatie, ik wil graag weten wanneer hij halfvol is ongeveer.
Nu weet ik ook dat er 6 liter in gaat, volgens de handleiding.

Heb idd 3.7 en 2 liter getankt. En die kleppen reiniger zooi er bij gemikt. Ja, ik ben er al aan herinnerd dat ik die niet heb maar hij rookt flink. Dus t werkt wel.

De combinatie van verse benzine, dat flesje en het rijden zelf natuurlijk.
Hij gaat steeds soepeler lopen. Trekt eerst redelijk naar de 25 en vanaf daar ineens naar 55 GPS, de kilometerteller is behoorlijk gelijk aan de GPS.!

Verder niks meer om op te merken.
 
Back
Top