Peugeot vivacity 2005

Complete set pakking vervangen. 2 pakkingen van de cilinder, pakking van spruitstuk, pakking van de carburateur na de spruitstuk ook. Pakking van de uitlaat. Alles is echt hermetisch dicht nu. Morgen zal ik nog even met remreiniger via de carburateur proberen te kijken als die nu wel wilt starten. Maar vindt het echt behoorlijk vreemd dat die niet wilt starten. Keringen zijn nieuw deze zijn nog recent vervangen geworden. Dus moet het echt maar iets kleins moeten zijn. Lucht schroef is al 1.5 slag open en de gasschuif glijd prima op en neer. Dus wat het precies kan zijn is mij nog steeds een raadsel.

Heb wel al op een andere scooter het probleem gehad dat de variorollen op waren en dat die daardoor ook niet meer wilde starten. Daarom dacht ik eerst dat het misschien bij deze ook het probleem zou kunnen zijn. Maar nu begin ik steeds meer daar aan te twijvelen.

Ik kan toch niet de benzineslang en vacuumslang per ongeluk verkeerd gemonteerd hebben ? De benzineslang moet toch op de carburateur en vacuum op de spruitstuk ? Of was dat nou net weer andersom.

Begin een beetje vermoeid te raken na drie dagen 12 uur per dag eraan te hebben gewerkt. Denk ik dat ik af ben aan wijken van de oorspronkelijke probleem.

In iedergeval wil ik jullie echt van harte danken om jullie tijd en kennis met mij te delen en een oplossing aan mijn probleem te vinden.


Heb je de krukas keeringen wel op de juiste diepte erin gezet.. Dus niet helemaal aan het uiteinde van het carter.

Die van de ontsteking moet volgens mij al op 7mm diepte zitten. Maar het komt erop neer dat als ze niet diep genoeg zitten ze niet goed zullen afdichten.

Benzine slang en vacuum slang kunnen inderdaad verkeerd terug worden gezet.

Als je de benzine tank hebt en onder het vacuum kraantje.. Dan is de onderste slang de vacuum en de bovenste de benzine die eruit hoort te lopen.

De benzine gaat op de carburateur en de vacuum op die nippel van het standaard spruitstuk.

Vario rollen zijn te zwaar voor een bromscooter.
 
De kleine keering ( onsteking zijde )moet inderdaad best diep na binnen.

De dikke integendeel moet echt net rand tegen rand liggen. ( Vario zijde )

Benzine slang en vacuum slang zijn netjes gemonteerd. Vacuum pomp werk netjes. Als je bijde slang los hebt en je zuigt aan de vacuum. Dan komt uit de benzine slang netjes benzine uit.

Ja de ene zeg dat die 11.5 rollen heeft geplaatst en dat dit netjes loopt bij hem en de ander zeg dat je 9 gram rollen moet plaatsen.

Dus weet even niet wat ik ervan moet denken.
 
Back
Top