Peugeot viva city

BertuzZz

Well-Known Member
Even een vraagje over een peugeot viva.
50 cc, sproeier mtje 71, standaard rollers, rest is onbegrenst met standaard uitlaat.
Mn viva liep eerst lekker tot ik voor het rode verkeerslicht stond te wachten en er een leip van achteren in zn brommobiel op me knalde.
Schade is afgehandeld(subframe en achterkap), maar sinds dien loopt hij niet meer lekker.
De stationair krijg ik niet goed afgesteld. Het lukt niet met de normale stelschroef. Draai ik hem te ver open gaat hij ook nog eens benzine lekken uit het slangetje dat aan de achterkant van mn carbarateur zit (boven). Ik denk zelf dat dit komt doordat het vlotterbakje vol zit.
Als hij koud is loopt hij net wel/net niet stationair, maar als hij warm is, slaat hij gewoon meteen af alsk bijna stilsta.
Verder houdt hij in alsk gasgeef bv. voor een bocht diek met 30/40 neem en erna weer opentrek, langzaam open werkt niet en vol open.
Er zit een std carb op en er zit geen vuil in, ook niet in de sproeier of in het vlotterbakje.
Iemand tips,suggesties? En hoe ik dat het beste kan doen?

Alvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

en t lekken? ligt dat ook daaraan dan denk je?
jah hij is wel btje vochtig maar eerst met sproeiertje 68 was de kleur aan de ene kant goed en aan de andere kant heel licht (te licht).
Er zit nu een 71 in
en hoe stel ik de olie af? Als je egt denkt dat het daar aan ligt....
De benzine is trouwens n gesloten systeem (dmv vacuum)
 
Ik heb met een maat van me de carb eraf gehaald (hij lekte aan de achterkant (overloop slangetje) en er een andere vlotter ingezet niks. En ook het pinnetje die de aanvoer afsluit vervangen(weetniet de term), maar dat hielp ook niet. Erna een andere carb die niet lekte(bij andere scooters eropgezet) maar het gutste er nog even hard uit...
Het plezier gaat er voor mij zo heel snel van af, omdatk niet kan rijden, nog iemand tipsss?
Mvg,
bert
 
Back
Top