Peugeot Viva city 50cc 2t

Damian131

New Member
Hi goeden avond ik heb een vraag over mijn Peugeot Viva city.
Hij trekt niet door vanaf 50KM/H.
SETUP: standaard (ik denk gietijzeren) 50cc 2takt cilinder - rode drukveer (geen merk) - witte trekveren van mezoly - 9gram mezoly rollertjes. Standaard caberateur. Ik heb de gele (standaard) trekveren vervangen door de witte mezoly trekveren. De vario plaat is eraf en ik heb de oliepomp stekker eruit gehaald.
Voordat ik de oliepomp en de trekveren heb veranderd trok hij door naar de 70/75KMH (op teller)
Hoe kan het dat hij nu niet harder dan 50KM/H (op teller) gaat. Zou je iemand me hierbij alsjeblieft kunnen helpen?
Bedankt alvast.
 
Advertisement - register to remove this

Zal wel vast iets met je afstelling iets mis zijn.

Wat voor uitlaat zit eronder?

Kleur drukveer is niet zo belangrijk.. De waardes in Procent of KG zijn belangrijker om te weten welke veer het betreft.
Kleuren zijn per merk altijd verschillend ondanks ze vaak het zelfde kleurtje gebruiken.
 
Zal wel vast iets met je afstelling iets mis zijn.

Wat voor uitlaat zit eronder?

Kleur drukveer is niet zo belangrijk.. De waardes in Procent of KG zijn belangrijker om te weten welke veer het betreft.
Kleuren zijn per merk altijd verschillend ondanks ze vaak het zelfde kleurtje gebruiken.
Er zit een standaard ik denk sito uitlaat onder en de uitlaat prop zit er nog in.
 
Er zit een standaard ik denk sito uitlaat onder en de uitlaat prop zit er nog in.
Haal die er maar uit.
Jij kunt ook niet hardlopen als iemand je de strot dicht knijpt.
Wel opletten dat de scooter, nu hij beter kan "ademen", niet te arm loopt.
Dus als er nog de originele sproeier in zit, een iets grotere plaatsen en de bougiekleur de eerste tijd in de gaten houden.
 
Last edited:
Haal die er maar uit.
Jij kunt ook niet hardlopen als iemand je de strot dicht knijpt.
Wel opletten dat de scooter, nu hij beter kan "ademen", niet te arm loopt.
Dus als er nog de originele sproeier in zit, een iets grotere plaatsen en de bougiekleur de eerste tijd in de gaten houden.
Ja bedankt voor de tip ik zat er al aan te denken om me caberateur na te kijken en schoonmaken. Het klinkt namelijk als of hij inderdaad op te weinig benzine loopt.
 
Sproeier rond de 60 - 64 moet je hebben.

Rolletjes moet je eens 3x 8grams + 3x 8,5 grams proberen en een witte malossi drukveer.
Trekveren de slapste maar strakker dan origineel.
 
Sproeier rond de 60 - 64 moet je hebben.

Rolletjes moet je eens 3x 8grams + 3x 8,5 grams proberen en een witte malossi drukveer.
Trekveren de slapste maar strakker dan origineel.
Ik ga dit zeker proberen bedankt voor de tip
Post automatically merged:

Haal die er maar uit.
Jij kunt ook niet hardlopen als iemand je de strot dicht knijpt.
Wel opletten dat de scooter, nu hij beter kan "ademen", niet te arm loopt.
Dus als er nog de originele sproeier in zit, een iets grotere plaatsen en de bougiekleur de eerste tijd in de gaten houden.
Maar waarom is het nu plotseling na het vervangen van trekveren en olie pomp afsluiten?
 
Last edited:
Maar waarom is het nu plotseling na het vervangen van trekveren en olie pomp afsluiten?
Enerzijds zou ik zeggen dat het probleem daar niks mee te maken heeft.
Er is weinig info geboden (bouwjaar?), maar ik vermoed dat je een elektrische oliepomp hebt? Stop de stekker eens weer terug en kijk wat er gebeurt.

30% top verdwenen door je trekveren lijkt mij verder stug.
 
Enerzijds zou ik zeggen dat het probleem daar niks mee te maken heeft.
Er is weinig info geboden (bouwjaar?), maar ik vermoed dat je een elektrische oliepomp hebt? Stop de stekker eens weer terug en kijk wat er gebeurt.

30% top verdwenen door je trekveren lijkt mij verder stug.
Bouwjaar is 2005 en Ja als het goed is is het een elektrische pomp
 
Bouwjaar is 2005 en Ja als het goed is is het een elektrische pomp
Ja als er een stekker op zit is die sowieso elektrisch.
De andere variant is mechanisch en werkt via de krukasaandrijving en/of eventueel dmv een aftakking op de gaskabel.
Maargoed, zou willen voorstellen deze stekker weer aan te koppelen en het is te testen.
Daarna kun je eventueel nog even je voorgaande trekveren terug monteren en zien wat er dan gebeurt.
Echter lijken me beide niets met de topsnelheid te maken te hebben.
 
Ja als er een stekker op zit is die sowieso elektrisch.
De andere variant is mechanisch en werkt via de krukasaandrijving en/of eventueel dmv een aftakking op de gaskabel.
Maargoed, zou willen voorstellen deze stekker weer aan te koppelen en het is te testen.
Daarna kun je eventueel nog even je voorgaande trekveren terug monteren en zien wat er dan gebeurt.
Echter lijken me beide niets met de topsnelheid te maken te hebben.
Wat voor sproeier adviseren jullie er zit nu een 54mm sproeier van gurnet in ik zat zelf te denken tussen 60en70mm
 
Lijkt me prima om vanaf 70 af te bouwen.

Hierboven is ook al 60-64 geopperd.

Leuk trouwens dat je nog inhoudelijk op de reacties hierboven reageert.
Als dit een bromcilinder is en je hebt al een tijdje met 54 gereden dan vraag ik me af in welke conditie het spulletje nog is.

Succes.
 
Lijkt me prima om vanaf 70 af te bouwen.

Hierboven is ook al 60-64 geopperd.

Leuk trouwens dat je nog inhoudelijk op de reacties hierboven reageert.
Als dit een bromcilinder is en je hebt al een tijdje met 54 gereden dan vraag ik me af in welke conditie het spulletje nog is.

Succes.
Bedankt voor de reactie.
En de conditie is redelijk alleen alles is aan onderhoud aan toe heb hem een week of twee gekocht en ben hem nu aan het opnkappen. Bedankt nog voor de informatie
 
Back
Top