Probeer is de gasnaald 1 standje hoger dus clipje naar beneden.Dankjewel voor je reactie Charlie !
Ik heb 7 grams wel geprobeerd zonder te mixen
Maar komt niet voldoende op toeren , de spiebanen niet bekeken maar de poulies gaan wel soepel op en neer de voering is in uitstekende staat het koppelingshuis wordt bloedheet ! En inderdaad blauw uitgeslagen , dit kan wellicht wel even aangepast worden. Nu vraag ik me alleen af wat ik met de carburateur afstelling moet , hij bwaapt in het begin en na gas loslaten komt hij weer lastig op toeren
Dat je koppelings huis heel heet wordt is niet goed. Hier denk ik je dip te moeten zoeken zoals eerder aangegevenIk heb alles losgehaald en een zo goed als nieuwe gemonteerd , met dezelfde onderdelen maar helaas geen verschil … zal het dan toch het mengsel kunnen zijn ? Het rare is dat hij met sproeier 90 , 94 , 98 & 100 gewoon z’n ding deed alleen dan snakken. Naar licht in het begin is zo vreemd 3/4 gas rijd hij op top sneller dan vol gas en die dip is al helemaal iets aparts
Ik heb vandaag de gele drukveer geprobeerd , in combinatie met 5 grams rollen de dip was weg maar hij kwam bij lange na niet op top Max 65 de orginele drukveer ook geprobeerd , dit was al vele malen beter echter ook hier niet op top , 75 Max wordt een beetje verwarrend en vreemd zoDenk dat je drukveer te slap is voor deze setup.
Verder de sproeier gewoon afstellen zoals het hoort.
Groter beginnen en afbouwen.
Ik heb vandaag de gele drukveer geprobeerd , in combinatie met 5 grams rollen de dip was weg maar hij kwam bij lange na niet op top Max 65 de orginele drukveer ook geprobeerd , dit was al vele malen beter echter ook hier niet op top , 75 Max wordt een beetje verwarrend en vreemd zo
5 gram is ook veel te licht.Ik heb vandaag de gele drukveer geprobeerd , in combinatie met 5 grams rollen de dip was weg maar hij kwam bij lange na niet op top Max 65 de orginele drukveer ook geprobeerd , dit was al vele malen beter echter ook hier niet op top , 75 Max wordt een beetje verwarrend en vreemd zo
Hey Thanks voor het compliment man.Ik denk dat het de powerfilter is die het af stellen bijna niet mogelijk maakt.
Een standaard luchtfilter zou beter zijn voor deze setup .
Wat ik zou proberen is een orig luchtfilter monteren plus een gele Malossi drukveer monteren aangezien de witte Malossi drukveer al slapper is dan de standaard fabrieks drukveer.
Dus de gele drukveer heb je sowiezo nodig als begin en daar de rollen op af stellen , niet andersom anders kom je er nooit uit.
De rollen zou ik niet zo durven zeggen maar dat zal ergens tussen de 5 en 9 gram zijn, dat zal je dan moeten testen op de gele drukveer en dan komt het uiteindelijk wel goed.
Het met moeite terug gas hernemen na afremmen komt waarschijnlijk door de te slappe drukveer die dan langer de tijd nodig heeft
om weer terug de vsnaar achter in te drukken , wat ook niet bepaald gezond is voor de vsnaar .
Wel een mooie scooter trouwens, ik dacht dat deze altijd met horizontaal blok waren maar kwam er net achter dat het vertikaal is.
Ik kan me voorstellen dat het wel een leuke betrouwbare tourscooter is met het vertikale Peugeot blokje en de ruimte.
Geen racemonster natuurlijk maar wel wat meer koppel en minder opvallend , klasse.
( Edit: aangepast vanwege dat ik dacht dat het om het horizontale blok ging )
Ik krijg simpelweg de orginele filter niet op de 19mm carburateur anders had ik die keuze nooit gemaakt , ik snap wat je bedoelt Maarja al met al is t te doen zo Thanks voor je reactieDat kan wel kloppen aangezien de Peugeot standaard drukveer qua sterkte tussen Malossi wit en geel in zit.
Met de powerfilter ga je het niet optimaal af kunnen stellen kan ik je garanderen , dat is de prijs van een sportief powerfilter geluid ( tenzij op een middeltoerige setup )