This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Peugeot v clic stator draden

Chrisss

New Member
Hallo,
Ik heb nu dus een Peugeot v clic staan en ik heb er een nieuw blok onder gezet. Het nieuwe blok heeft een ander type ontsteking waarbij er een extra sensor in de carterkap is(vermoedelijk om de snelheid te reguleren). Ook komen er 3 gele draden en 1 RW en 1 WB uit de stator. De BW en de RZ zijn beide verbonden met de pickup sensor. De drie geel gaan onder het vliegwiel.
Bij het oude blok is het echter maar 1 BW van de pickup sensor en niks in de carterkap. En ook nog 1 wit, 1 geel en 1 RZ.

ik heb al heel veel lopen prutsen maar het lukt m niet om het nieuwe blok op de oude kabelboom te laten vonken.
Natuurlijk voordat ik ben begonnen met prutsen heb ik de vliegwiel trekker geprobeerd te gebruiken maar die heeft het schroefdraad vernield.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
 
Had je niet beter de ontsteking ook kunnen overzetten ???

Mee eens...

Stator plus toebehoren en de bijbehorende CDI plaatsen op, of i.c.m. het nieuwe blok moet het oplossen.
V.w.b. de originele stator met 4 draden is het als volgt:

JN is Geel en loopt vanaf de stator naar de spanningsregelaar, is voor het voor en achterlicht.
BA is wit en loopt ook vanaf de stator naar de spanningsregelaar, is voor het op/bijladen van de accu.
RG-NR is rood/zwart en loopt vanaf de stator naar de CDI, is voor het opladen van spanning om te kunnen ontsteken.
BE-VE is blauw/groen en loopt vanaf de pick-up sensor van de stator (externe spoel) naar de CDI, is om een signaal te geven om de opgeslagen spanning in de CDI richting de bobine en bougie te sturen zodat er een fatsoenlijke vonk ontstaat die het mengsel kan ontbranden.

Waarschijnlijk komt er op de overige gele draden een wisselspanning te staan welke uiteraard een functie heeft.
Zonder goede info qua motorblok blijft dit echter gissen en is het misschien niet eens mogelijk om dit te combineren met elkaar!
 
Deze stator is van een 3 fasen blok, is dit soms een 125cc blok die je op een 50cc brommer hebt gezet?

De drie gele draden zijn voor een 3 fasige spanningsregelaar en de twee andere, zeg je, zijn voor de pickupspoel (een beetje onduidelijk welke kleuren dit zijn omdat het niet consequent in de tekst staat)
 
Last edited:
"Natuurlijk voordat ik ben begonnen met prutsen heb ik de vliegwiel trekker geprobeerd te gebruiken maar die heeft het schroefdraad vernield."
ik heb hem geprobeerd eraf te halen.
het nieuwe blok is een gy6 type blok wat van een nieuwer Peugeot v clic model afkomt.
Het oude blok is een oud 50cc blok waar een 90cc cilinder op is gezet.
 

nou hij is los, ik heb m eraan gelast vervolgens met de luchttol 10 seconden en hij kwam los. Ik ben wel bang dat die krukas misschien teveel klappen heeft gehad dus hoe zou ik dat kunnen checken?
Ps: dit is mijn eerste keer lassen.