Peugeot kisbee start niet meer

Marcovelt

New Member
Hallo allemaal

Ik heb een peugeot kisbee 4t uit 2016
Kmst 4800

Ik heb de cilinder vervangen voor een 72cc
Alleen nu wil hij niet meer starten
Bougie heb ik vervangen voor een nieuwe
Hij vonkt ook gewoon
Heb voor de zekerheid de bobine en bougie kabel vervangen
Alleen de bougie blijft wel droog na een aantal keren proberen te starten dan zou je denken dat daar geen Bezine komt?
De vlotter kamer van de cabrateur wordt gewoon gevuld met Bezine
Heb voor de rest alles nagekeken kan het probleem niet vinden
Heb er een filmpje van gemaakt hoe hij klinkt als je hem probeert te starten
Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Timing is wel goed
Ik heb toch nog even goed een filmpje op YouTube gekeken en ben erachter gekomen dat ik een fout gemaakt heb
Ik heb de kleine ringetjes waarmee je de zuiger vast zet op de krukas aan elke kant een gedaan
Terwijl ze op de filmpje maar aan een kant zo'n ringetje plaatsen
Zou dit het kunnen verklaren?
 
Nee , dat heb je goed gedaan , aan elke kant hoort een borgveer , Dan kan de zuigerpen niet de cilinder raken , en daar een groef in maken , waarschijnlijk hebben ze in dat filmpje van te voren al aan èèn kant een borgring gemonteerd . Wordt de bougie nat , na een paar keer starten ?
En voel je hem met starten zuigen aan de achterkant van je carburateur , als je het gas opendraait? Zou ook even de compressie meten.
 
Nee, die ringetjes horen aan beide zijden van de zuigerpen.
Waarschijnlijk hebben ze op het filmpje 1 ringetje al in het groefje van de zuiger geplaatst voor ze de zuigerpen in de zuiger en door het naaldlager staken.

Oei, dubbel met @trabiarie , niet de eerste keer. ;)
 
Nee , dat heb je goed gedaan , aan elke kant hoort een borgveer , Dan kan de zuigerpen niet de cilinder raken , en daar een groef in maken , waarschijnlijk hebben ze in dat filmpje van te voren al aan èèn kant een borgring gemonteerd . Wordt de bougie nat , na een paar keer starten ?
En voel je hem met starten zuigen aan de achterkant van je carburateur , als je het gas opendraait? Zou ook even de compressie meten.
Gelukkig maar
De bougie wordt niet nat
Bij gas geven zuigt de carburateur wel aan
In de vlotter kamer zit ook gewoon Bezine
De sproeiers zitten ook niet verstopt
 
ik denk dat je hoofdsproeier iets aan de kleine kant is , zou er eens een 85 in proberen , maar moet er nu ook mee starten .
Werkt je choke ook naar behoren ? Als er een elektrische opzit ?
 
Even een update
Heb de scooter weer aan de loop gekregen de cdi was kapot
Maar nu heb nog een vraag
Ik heb een nieuwe cabrateur gekocht
Alleen op de oude zitten twee draden op aan gesloten op de cabrateur zelf alleen de nieuwe heeft deze aansluiting niet
Waar zijn deze draden voor?
Post automatically merged:

IMG_20230725_105351.jpg
 
Als de nieuwe carburateur een elektrische choke heeft kun je die twee draden gebruiken voor de elektrische choke want als je de e-choke niet aansluit blijft je brommer de hele tijd met een verrijkt mengsel rijden waardoor hij kan gaan stotteren bij volgas als de motor warm gereden is.
 
Back
Top