Peugeot Jet Force

Status
Not open for further replies.

MHoeven

Under Construction....
't was een beetje rustig bij peugeot, dus ik dacht: Ik heb nog wel een onderwerpje...

Voor dit jaar staat de release van een nieuw peugeot scooter model gepland, De jet Force.
Ik heb een beetje op internet gekeken, en een aantal veelbelovende verhalen gezien. Maar.... we zijn natuurlijk op zoek naar feiten.. keiharde feiten over de vier(?) versies die voor de nederlandse markt beschikbaar komen, en omdat de meeste van ons alleen een brommercertificaat en/of autorijbewijs hebben vooral over de 50cc

De ontwerpopdracht zou zijn geweest: "maak een scooter met een prestatie niveau dat minimaal even goed of beter is dat het beste wat er is van de concurrentie"

de 125cc versie zal 60% meer koppel moeten krijgen als een normale 125cc volgens de verhalen, dus dan hopen we natuurlijk dat de 50cc ook als een beest gaat (onbegrensd) :~

er komt in ieder geval een (horizontale) 50cc LC 2-takt TSDI,
en een horizontale benzine injectie 125cc LC (4-takt?)
en een 125cc compressor; Fuel injected, supercharged engine met "displacement compressor"

50cc versie info: 8)
Electronische injectie Liquid Cooled 49,1cc 2-takt
voorband: 130/60 - 13 (remschijf diameter 190)
achterband: 130/60 - 13 (remschijfdiameter 110)
Geheel nieuw perimetric (moter-achtig)frame dat niet meer weegt
centrale achterveer
achterspatbord over het wiel (vind ik een goede verberbetering t.o.v. speedfight)
Geen single arm voorvork (vind ik ook een verbetering
centrale benzinetank (vind ik cool staan, een beetje Area 51 achtig)

De foto's vind ik er tot nu toe veelbelovend uitzien
Kortom: naar mijn idee is hij zeeer relaxt :D :W
ik heb naast m'n speedfight (in rebuilding) ook een auto, maar... Hmmm.... ik krijg toch eigenlijk best wel zin in zo'n Jet Force :~

110-1098_img.jpg


index_r02_c5.jpg

index_r08_c6.jpg




Mallossi heeft al leuke cilindertje (bijna) klaar })


Wat vinden we er allemaal van, en wie weet er nog wat leuke details te vertellen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Originally posted by MHoeven
Ze hebben overigens vrijwel alle dingen verbeterd t.o.v. de speedfight die ik stilletjes in mijn hoofd had zitten. Nu hoop ik dat ze ook motorisch net zo als mij denken }) :W


nou dan hadden ze voor de voorvork wel een paiolli moeten nemen en niet een showa,die ook al op de speedake zat vroeger.
 
Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen dat je prestaties krijgt die te vergelijken zijn met de dubbele cilinderinhoud van een atmosferische versie?
 
Originally posted by MHoeven
De cilinderinhoud blijft inderdaad gelijk, maar er wordt meer aandrijvingskracht verkregen, waardoor de uiteindelijke power (door de combinatie van de systemen) hoger is als die van een normale 50cc, en (misschien?) in de buurt komt van de prestaties van een normale 100cc, zeg maar de oude speedfight 100 AC.

Ik weet alleen nog vrij weinig van dit systeem, en ben dus benieuwd naar de prestatie verbetering(pk/kw), verbruik, topsnelheid, optrek prestaties (in km/sec), etc.

Theoretisch gezien zou er heel wat moois mee gedaan kunnen worden. Als je weet dat met een (bewerkte) oude orginele 50cc de 105+ is gehaald.
:! ALS ze bij peugeot nu ook de timing hebben verbeterd (aangenomen dat ze de oude 50cc als voorbeeld hebben genomen) en hiermee een goede injectie blok gemaakt hebben zou het mogenlijk zijn dat er met de Jet force een acceptabele 105+ km/u gehaald kan worden in onbegrensde toestand.

Of ze dit ook daadwerkelijk gedaan hebben, geen idee. Maar als ik aan die ontwerptafel had gezeten, met deze ontwerpopdracht, :~
Helaas zitten er vaak voorzichtige types, die dit soort dingen meestal niet aandurven, en hem maar gewoon even hard als de rest van de scoots laten lopen.

Ze hebben overigens vrijwel alle dingen verbeterd t.o.v. de speedfight die ik stilletjes in mijn hoofd had zitten. Nu hoop ik dat ze ook motorisch net zo als mij denken }) :W

Anyway, als ze nog testrijders zoeken: IK WIL TESTRIJDEN!! 0?

ik heb m'n speedfight nu toch in verbouwing staan(voor de komende twee maanden)

Ik zit nog met een paar vraagjes:
* wat zijn de motorische prestaties van de 50cc versie
* Zijn er aansluitmogenlijkheden voor een laptop (en is er een leuk programmatje leverbaar) I'm A DigiToy Fan :)
* Dikte krukas, etc
* Hoe goed zijn de remmen
* Is er levering mogenlijk met Bridgstone ML50 banden
* Benzine/olie verbruik
* Is de km-teller nu eindelijk lekker nauwkeurig, of kun je hem dat vrij simpel maken
* Heeft "de cockpit" nu naast een km-teller, benzine meter en temp meter, nu ook een toerenteller (voor de lol)
* hoe groot is de bergruimte (2 helmen?)

Hmm.. ben eigenlijk best wel nieuwsgierig..:#

- gezien de voorste remschijf denk ik GOEDE remktracht (dnek dat het hetzelfde systeem is als op se elystar)
- ML 50 zullen geen prob zijn denk ik
- injectoie motor = zuinig
- een nauwkeurige teller moet ik nog tegen komen :)
- ik denk gezien de horizontale cilinderpostite, zoals we gewoon zijn van peugeot, uber koffer
 
Menno: lijkt me erg sterk dat er geen normale helm in past. Van de foto's krijg ik het idee dat de helmbak (minimaal) even groot is als de speedfight. Omdat de bezinetank nu ergens anders zit (olie ook?) lijkt het mij logisch dat er wat ruimte overblijft. Op die eerste (wazige) foto zie je duidelijk een stuk kofferbak. Ik ben benieuwd wat ze met de ruimte erachter hebben gedaan nu de benzine tank weg is..

Tjarda RV: sorry, op het merk voorvork had ik eigenlijk nog niet gelet. Weet eigenlijk de verschillen kwa kwaliteit op dit gebied niet zo goed. Waaraan zie je trouwens dat het een showa is? Op dat rode plaatje staat toch Peugeot, of zie ik dat verkeerd..
Wel weet ik dat de paiolie schokbrekers van mijn speedfight al twee keer (!) kapot waren (allebei) Heb nu al 2 jaar een een of ander merk(?), en die is nog steeds niet kapot. |(
Ik dacht trouwens dat schowa wel redelijk goede cross vorken waren :? (leuk voor verkeersdrempels 8P
Ik hoop in iedergeval dat de voorvork beter is.

Had het liefste de remschijfjes nog iets groter gezien.. })
Hoop dat je heb ook van fabriek af met ML50 geleverd kan krijgen. Scheelt weer euros en 't is goed voor het imago.
Zoals iedereen hier weet ik dat injectie motor zuinig is; maar hoe zuinig is TSDI [u precies?]
Weet dat er eigenlijk (bijna) niet een naukeurige standaard standaard km-teller is. Daarom hoop ik dat peugeot de trend wil starten voor ons... liefst een teller die tot 130 gaat met hooguit 3 km afwijking 8)

Hmm.. is er trouwens niet een een of ander e-mail adres waar we onze wensen en ideeën voor de scoot kunnen doorgeven, zodat die kunnen checken en doorvoeren, of er een "special Force version" van maken..}) :#

Hmm.. krijg eigenlijk wel zin om de ontwerp afdeling te gaan managen.. Mischien iets om te combineren met m'n volgende stage BE? :~
 
Originally posted by MHoeven
[B
Tjarda RV: sorry, op het merk voorvork had ik eigenlijk nog niet gelet. Weet eigenlijk de verschillen kwa kwaliteit op dit gebied niet zo goed. Waaraan zie je trouwens dat het een showa is? Op dat rode plaatje staat toch Peugeot, of zie ik dat verkeerd..
Wel weet ik dat de paiolie schokbrekers van mijn speedfight al twee keer (!) kapot waren (allebei) Heb nu al 2 jaar een een of ander merk(?), en die is nog steeds niet kapot. |(
Ik dacht trouwens dat schowa wel redelijk goede cross vorken waren :? (leuk voor verkeersdrempels 8P
Ik hoop in iedergeval dat de voorvork beter is.

[/B]

nou volgens mij zijn het showa's als ik het goed zie,ze lijken verdacht veel op mijn viva-vork en die is weer het zelfde als een speedake vork.En aangezien dat ook niet de beste vork is,ik heb nu me 2 de vivavork en die begint ook al kuren te vertonen,voglende vork wordt denk ik een buzetti of een paiolli (van een TKR).
 
Hmm.. interessant om te weten.
Ik zat namelijk te twijfelen om met m''n speedfight van voorvork te wisselen, maar daar krijg ik nu ook wat minder zin in...

Als iemand de (kwaliteits) verschillen tussen de voorvorken weet en goed uit kan leggen...post it! Helpt Tjarda RV misschien ook bij zijn keuze voor de (eventuel) volgende voorvork.
 
Ja gijs kan hier meer over vertellen,gijs heeft dacht ik nu op zen speedy een buzetti ding.Hij wist volgens mij ook wat meer over die paiolli,maar volgens mij is dat ding zeer zeldzaam want hij zit dacht ik maar op 1 model TKR.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top