Peugeot Jet Force

Status
Not open for further replies.

MHoeven

Under Construction....
't was een beetje rustig bij peugeot, dus ik dacht: Ik heb nog wel een onderwerpje...

Voor dit jaar staat de release van een nieuw peugeot scooter model gepland, De jet Force.
Ik heb een beetje op internet gekeken, en een aantal veelbelovende verhalen gezien. Maar.... we zijn natuurlijk op zoek naar feiten.. keiharde feiten over de vier(?) versies die voor de nederlandse markt beschikbaar komen, en omdat de meeste van ons alleen een brommercertificaat en/of autorijbewijs hebben vooral over de 50cc

De ontwerpopdracht zou zijn geweest: "maak een scooter met een prestatie niveau dat minimaal even goed of beter is dat het beste wat er is van de concurrentie"

de 125cc versie zal 60% meer koppel moeten krijgen als een normale 125cc volgens de verhalen, dus dan hopen we natuurlijk dat de 50cc ook als een beest gaat (onbegrensd) :~

er komt in ieder geval een (horizontale) 50cc LC 2-takt TSDI,
en een horizontale benzine injectie 125cc LC (4-takt?)
en een 125cc compressor; Fuel injected, supercharged engine met "displacement compressor"

50cc versie info: 8)
Electronische injectie Liquid Cooled 49,1cc 2-takt
voorband: 130/60 - 13 (remschijf diameter 190)
achterband: 130/60 - 13 (remschijfdiameter 110)
Geheel nieuw perimetric (moter-achtig)frame dat niet meer weegt
centrale achterveer
achterspatbord over het wiel (vind ik een goede verberbetering t.o.v. speedfight)
Geen single arm voorvork (vind ik ook een verbetering
centrale benzinetank (vind ik cool staan, een beetje Area 51 achtig)

De foto's vind ik er tot nu toe veelbelovend uitzien
Kortom: naar mijn idee is hij zeeer relaxt :D :W
ik heb naast m'n speedfight (in rebuilding) ook een auto, maar... Hmmm.... ik krijg toch eigenlijk best wel zin in zo'n Jet Force :~

110-1098_img.jpg


index_r02_c5.jpg

index_r08_c6.jpg




Mallossi heeft al leuke cilindertje (bijna) klaar })


Wat vinden we er allemaal van, en wie weet er nog wat leuke details te vertellen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik vind die jet force Zeer netjes! achterlicht is vooral gaaf en idd die benzinetank is bruut.. maar die uitlaat....... dies wel lelijk zeg! ongehoord! zo'n lelijk chrome ding.. dat vraagt om een mooie terugloper als dat als kan ( lukt cker niet i.v.m. injectie:'( )

verders gaaf dingetje wel
 
ziet er echt wel zwaar relaxed uit!!! Ik heb naast mn sf ook een auto, maar deze kan heel mooi ipv mn oude sfje.
Hopen dat ie een beetje op te fokken is itt de ditech.
 
Originally posted by jayson
ziet er echt wel zwaar relaxed uit!!! Ik heb naast mn sf ook een auto, maar deze kan heel mooi ipv mn oude sfje.
Hopen dat ie een beetje op te fokken is itt de ditech.

binnenkort schijnt er een 70 cc uit te komen voor injectiescooters dus ook jetforce/purejet/ditech
 
Originally posted by Het Stoffeltje
ik vind die jet force Zeer netjes! achterlicht is vooral gaaf en idd die benzinetank is bruut.. maar die uitlaat....... dies wel lelijk zeg! ongehoord! zo'n lelijk chrome ding.. dat vraagt om een mooie terugloper als dat als kan ( lukt cker niet i.v.m. injectie:'( )

verders gaaf dingetje wel

terugloop kan makkelijk met directe injectie hoor.

Ik vind het een best vet ding in een scootin' van een paar maanden geleden stond ie ook al, heel vet ding, uitlaat vind ik ook best te doen, en heb je dat carterdeksel al eens goed bekeken, het is weer eens wat aparts.
Ik vind het best een tof ding, tsjah.....het is natuurlijk wel peugeot :rolleyes:
 
Zoals ik hierboven al zei.. mallossi heeft er al werk van gemaakt. :D
Nu hoop ik alleen dat ze er ook goed werk van gemaakt hebben en dat we het niet weer zonder de echte cilinders moeten stellen (voor speedfight alleen mhr-replica beschikbaar, geen speed of team 8P )
Die uitlaat vind ik inderdaad zelf ook wat minder. Ik dacht alleen dat ik ergens nog een foto had gezien met een terugloper d'r op (idem als de nieuwe uitlaat voor speedfigh II) :?

Razma, ik heb hier nog een paar foto'tjes bijgezet. Scheelt voor jou misschien zoeken..
Onderstaande pics zijn overigens niet alleen van de 50cc versie. Die met rood is (jammergenoeg) niet 50cc. :(
Hoop trouwens dat mijn kleurtjes fluor geel/metallic blauw ook uitkomt!!

5461jetforce003.jpg

5464jetforce004.jpg

5460jetforce002.jpg

5457jetforce001.jpg


Jet Force

Jet Force 2

Peugeot%20Jet%20Force%20125.jpg

jet_cc.jpg

kdr_jetforceblauw.jpg

Jetforcecomp.jpg


Pff.. sorry modemers.. (ben ik trouwens ook)

(edit: drie foto's deden het niet, twee zijn links, een is verwijdert)
 
Last edited:
Ik geloof dat injectie een must is wil je een compressor kunnen monteren op een 2-takt. Er zijn uiteraard een aantal mogelijkheden om een compressor te monteren, de injectie is er een van.
 
Originally posted by Th@ De@LeR
Wat is nou precies het vershil tussen die 125cc injectie en de 125cc compressor ... welke zal lekkerder lopen ???

compressor zou goed gaan
in motoren en toerisme van deze maand stond een richtprijs: 4150€ (voor België)
 
ikben bij m'n dealer is en :! gaan opsteken en die wist me te vertellen dat het blok a la piaggio is qua positie van de cilinder enzow

dealer heeft wel beetje de reputatie van onzin uit te kramen dus ben beetje sceptisch

hoedanook, het ziet er erug mooi uit allemaal :D
 
Originally posted by Speedyrules
ikben bij m'n dealer is en :! gaan opsteken en die wist me te vertellen dat het blok a la piaggio is qua positie van de cilinder enzow

dealer heeft wel beetje de reputatie van onzin uit te kramen dus ben beetje sceptisch

hoedanook, het ziet er erug mooi uit allemaal :D
Klopt, horizontaal blok
 
Compressor is inderdaad een soort Turbo, alleen dan aangedreven door de krukas i.p.v. door de uitlaat. (op G-laders na dan) Probleem bij dit soort systemen is dat je het mengsel meteen door de uitlaatpoort blaast, door het monteren van een injectie-systeem kan je dat tegengaan, aangezien deze pas injecteert zodra de uitlaatpoort afgesloten is. Conclusie, compressor is een extraatje boven de injectie en het zou mogelijk zijn deze te monteren op de 50cc (theoretisch) en in het algemeen gaat men ervanuit dat door het monteren van een goede "supercharger" (dus Turbo/Compressor, aangezien je het mengsel supercharget) de motorinhoud zogenaamd bijna verdubbelt. Alsof je dus 100cc rijdt ipv 50.
 
Originally posted by 46:TheDoctor
Compressor is inderdaad een soort Turbo, alleen dan aangedreven door de krukas i.p.v. door de uitlaat. (op G-laders na dan) Probleem bij dit soort systemen is dat je het mengsel meteen door de uitlaatpoort blaast, door het monteren van een injectie-systeem kan je dat tegengaan, aangezien deze pas injecteert zodra de uitlaatpoort afgesloten is. Conclusie, compressor is een extraatje boven de injectie en het zou mogelijk zijn deze te monteren op de 50cc (theoretisch) en in het algemeen gaat men ervanuit dat door het monteren van een goede "supercharger" (dus Turbo/Compressor, aangezien je het mengsel supercharget) de motorinhoud zogenaamd bijna verdubbelt. Alsof je dus 100cc rijdt ipv 50.


Je kunt nooit met een 50cc rijden als een 100cc, er past altijd maar een max hoeveelheid mengel in die 50cc, ok onder druk misschien wel wat meer maar het feit blijft dat de inhoud gelijk blijft.
 
De cilinderinhoud blijft inderdaad gelijk, maar er wordt meer aandrijvingskracht verkregen, waardoor de uiteindelijke power (door de combinatie van de systemen) hoger is als die van een normale 50cc, en (misschien?) in de buurt komt van de prestaties van een normale 100cc, zeg maar de oude speedfight 100 AC.

Ik weet alleen nog vrij weinig van dit systeem, en ben dus benieuwd naar de prestatie verbetering(pk/kw), verbruik, topsnelheid, optrek prestaties (in km/sec), etc.

Theoretisch gezien zou er heel wat moois mee gedaan kunnen worden. Als je weet dat met een (bewerkte) oude orginele 50cc de 105+ is gehaald.
:! ALS ze bij peugeot nu ook de timing hebben verbeterd (aangenomen dat ze de oude 50cc als voorbeeld hebben genomen) en hiermee een goede injectie blok gemaakt hebben zou het mogenlijk zijn dat er met de Jet force een acceptabele 105+ km/u gehaald kan worden in onbegrensde toestand.

Of ze dit ook daadwerkelijk gedaan hebben, geen idee. Maar als ik aan die ontwerptafel had gezeten, met deze ontwerpopdracht, :~
Helaas zitten er vaak voorzichtige types, die dit soort dingen meestal niet aandurven, en hem maar gewoon even hard als de rest van de scoots laten lopen.

Ze hebben overigens vrijwel alle dingen verbeterd t.o.v. de speedfight die ik stilletjes in mijn hoofd had zitten. Nu hoop ik dat ze ook motorisch net zo als mij denken }) :W

Anyway, als ze nog testrijders zoeken: IK WIL TESTRIJDEN!! 0?

ik heb m'n speedfight nu toch in verbouwing staan(voor de komende twee maanden)

Ik zit nog met een paar vraagjes:
* wat zijn de motorische prestaties van de 50cc versie
* Zijn er aansluitmogenlijkheden voor een laptop (en is er een leuk programmatje leverbaar) I'm A DigiToy Fan :)
* Dikte krukas, etc
* Hoe goed zijn de remmen
* Is er levering mogenlijk met Bridgstone ML50 banden
* Benzine/olie verbruik
* Is de km-teller nu eindelijk lekker nauwkeurig, of kun je hem dat vrij simpel maken
* Heeft "de cockpit" nu naast een km-teller, benzine meter en temp meter, nu ook een toerenteller (voor de lol)
* hoe groot is de bergruimte (2 helmen?)

Hmm.. ben eigenlijk best wel nieuwsgierig..:#
 
Nu ik naar alle foto's heb gekeken, lijkt het een mengelmoesje tussen de Area, Benelli en Speedfight.
Maar het blijft een vet ding.

* hoe groot is de bergruimte (2 helmen?)

Lijkt me logisch dat er maar een helm in past, als je ff goed naar de foto kijkt.
Misschien is er zelfs te weining ruimte voor een normale helm.
 
Heb ondertussen nog wat nieuwe stuff gevonden..

De Gameboy wordt gebruikt Maar gelukkig ook pc stuff (cd-rom software :# + kabel)
plaatje uitleg TSDI
TSDI_presentation2.GIF

TSDI_composants2.GIF


uitleg plaatjes
onderdelen komen van siemens net als bij de Di-tech

[off topic]: Elystar (opvolger elyseo) krijgt ABS en PBS(Anti-lock Braking System + Powered Braking System) op 125 en 150cc. Dus niet voor Jet Force? [off topic]
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top