MHoeven
Under Construction....
't was een beetje rustig bij peugeot, dus ik dacht: Ik heb nog wel een onderwerpje...
Voor dit jaar staat de release van een nieuw peugeot scooter model gepland, De jet Force.
Ik heb een beetje op internet gekeken, en een aantal veelbelovende verhalen gezien. Maar.... we zijn natuurlijk op zoek naar feiten.. keiharde feiten over de vier(?) versies die voor de nederlandse markt beschikbaar komen, en omdat de meeste van ons alleen een brommercertificaat en/of autorijbewijs hebben vooral over de 50cc
De ontwerpopdracht zou zijn geweest: "maak een scooter met een prestatie niveau dat minimaal even goed of beter is dat het beste wat er is van de concurrentie"
de 125cc versie zal 60% meer koppel moeten krijgen als een normale 125cc volgens de verhalen, dus dan hopen we natuurlijk dat de 50cc ook als een beest gaat (onbegrensd) :~
er komt in ieder geval een (horizontale) 50cc LC 2-takt TSDI,
en een horizontale benzine injectie 125cc LC (4-takt?)
en een 125cc compressor; Fuel injected, supercharged engine met "displacement compressor"
50cc versie info: 8)
Electronische injectie Liquid Cooled 49,1cc 2-takt
voorband: 130/60 - 13 (remschijf diameter 190)
achterband: 130/60 - 13 (remschijfdiameter 110)
Geheel nieuw perimetric (moter-achtig)frame dat niet meer weegt
centrale achterveer
achterspatbord over het wiel (vind ik een goede verberbetering t.o.v. speedfight)
Geen single arm voorvork (vind ik ook een verbetering
centrale benzinetank (vind ik cool staan, een beetje Area 51 achtig)
De foto's vind ik er tot nu toe veelbelovend uitzien
Kortom: naar mijn idee is hij zeeer relaxt :W
ik heb naast m'n speedfight (in rebuilding) ook een auto, maar... Hmmm.... ik krijg toch eigenlijk best wel zin in zo'n Jet Force :~
Mallossi heeft al leuke cilindertje (bijna) klaar })
Wat vinden we er allemaal van, en wie weet er nog wat leuke details te vertellen?
Voor dit jaar staat de release van een nieuw peugeot scooter model gepland, De jet Force.
Ik heb een beetje op internet gekeken, en een aantal veelbelovende verhalen gezien. Maar.... we zijn natuurlijk op zoek naar feiten.. keiharde feiten over de vier(?) versies die voor de nederlandse markt beschikbaar komen, en omdat de meeste van ons alleen een brommercertificaat en/of autorijbewijs hebben vooral over de 50cc
De ontwerpopdracht zou zijn geweest: "maak een scooter met een prestatie niveau dat minimaal even goed of beter is dat het beste wat er is van de concurrentie"
de 125cc versie zal 60% meer koppel moeten krijgen als een normale 125cc volgens de verhalen, dus dan hopen we natuurlijk dat de 50cc ook als een beest gaat (onbegrensd) :~
er komt in ieder geval een (horizontale) 50cc LC 2-takt TSDI,
en een horizontale benzine injectie 125cc LC (4-takt?)
en een 125cc compressor; Fuel injected, supercharged engine met "displacement compressor"
50cc versie info: 8)
Electronische injectie Liquid Cooled 49,1cc 2-takt
voorband: 130/60 - 13 (remschijf diameter 190)
achterband: 130/60 - 13 (remschijfdiameter 110)
Geheel nieuw perimetric (moter-achtig)frame dat niet meer weegt
centrale achterveer
achterspatbord over het wiel (vind ik een goede verberbetering t.o.v. speedfight)
Geen single arm voorvork (vind ik ook een verbetering
centrale benzinetank (vind ik cool staan, een beetje Area 51 achtig)
De foto's vind ik er tot nu toe veelbelovend uitzien
Kortom: naar mijn idee is hij zeeer relaxt :W
ik heb naast m'n speedfight (in rebuilding) ook een auto, maar... Hmmm.... ik krijg toch eigenlijk best wel zin in zo'n Jet Force :~
Mallossi heeft al leuke cilindertje (bijna) klaar })
Wat vinden we er allemaal van, en wie weet er nog wat leuke details te vertellen?
Last edited: