peugeot buxy rookt als een gek

Status
Not open for further replies.

speedyfight 1

Well-Known Member
ik heb een peugeot buxy staan.
deze starte ik afgelopen zondag omdat hij zo goed als verkocht is.
nu rookt hij blauwe rook als een gek.
dacht dat dat van het staan was.
dus ik even een rondje gaan rijden.
na dat hij eens goed warm was geweest zal dit wel weg zijn dacht ik dus.
maar ik trok me daar toch een rookgordijn door de straat.
niet normal meer.
wat kan hier de oorzaak zijn???
 
Advertisement - register to remove this

Even een kilometer of twee rijden kan echt veel helpen hoor.. de uitlaat zit dan gewoon vol met oude olie en troep. Eventueel even je straat uit lopen naar een wat rustiger stuk waar mensen niet zo kijken van "rotjongens met die rotscooters" :p

Had het ook met een puchje, jaar stilgestaan, ROKEN dat ding, maar na een paar straten werd het al snel minder.

Als je mengsmering rijd kan het ook zijn dat de olie naar onder is gezakt in je tank
 
rijd geen megsmering.
olie en benzine zijn gescheiden bij een buxy.
benzine tank is compleet leeg geweest en voorzien van verse benzine.
zou het probleem ergens in de carburateur zitten?
 
Het zou nog kunnen dat de leiding naar de carb toe gewoon volgelopen met olie is en hij nu dus een overschot krijgt. Of wat ik al zei gewoon je uitlaat die oud is en waar dus veel onverbrandde zooi inzit wat je nu, omdat het vastgekoekt is geweest en nu weer loskomt, aan het verbranden bent, oa olie dus
 
benzine is nieuw.
en 10 km rijden zal niet gaan daar hij geschorst is.
als ik hem stationair laat lopen zal het roken dan ook weg moeten gaan?
 
Ja maar dan heb je je hele achter t huis of straat alsnog onder de rook en dat duurt veel langer dan als je gewoon even 1 of 2 km volgas trekt op een weggetje waar het niet druk is
 
idd , hij moet echt even goed warm worden ,en wel volgas..

stationair laten lopen is het slechtste wat je kunt doen en zal het hoogstens erger van worden!!
 
nou vandaag letterlijk door de wijk gescheurd.
ruim 3 km lekker volgas.
de wijk is rookgordijn rijker maar probleem blijft.zou het kunnen dat hij te veel olie krijgt?
zal de carburateur nog eens een grondige schoonmaak beurt geven.
 
3 km is ie nog koud..

dus ga een eind rijden , zo word de uitlaat nooit warm..

en anders gewoon een andere uitlaat proberen..
 
HAd het met de vivacity van mn oma, heb ook echt 20 km gereden ofzo en hij liep weer als een zonnetje
mn oma rijd bijna nooit, maar laat m af en toe stationair draaien in de schuur, dat heeft dus gewoon GEEN zin
 
Ik begreep gewoon niet wat je bedoelt;)...maar heb het ff opgezocht

Ik weet niet of je hem wilt gaan gebruiken, zo ja dan heb je hier mss wat aan:

Een schorsing aan- of afmelden
Voor het aanmelden en opheffen van een schorsing kunt u terecht op de grotere postkantoren of bij de balie van de RDW Skagerrak 10 in Veendam, de RDW Europaweg 205, in Zoetermeer of bij de RDW Hedikhuizerweg 19 in Den Bosch.

U heeft daarbij de volgende documenten nodig:

Het Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs van het kentekenbewijs
Een geldig persoonlijk legitimatiebewijs (Nederlands rijbewijs, paspoort of daaraan gelijkgesteld document)
Voor het schorsen van een bromfiets mag u ook gebruik maken van een zogenaamd W-document.


Als alles in orde is, betaalt u het schorsingstarief en ontvangt u een nieuw Tenaamstellingsbewijs. Hierop staat vermeld: 'Geschorst tot en met (datum)'.

Schorsingsduur
U schorst de bromfiets in principe voor één jaar. De schorsingsperiode wordt op het Tenaamstellingsbewijs vermeld. Na een jaar loopt de schorsing automatisch af. Vervolgens moet u het Tenaamstellingsbewijs op het postkantoor weer laten aanpassen. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

Verlengen van een schorsing
Informatie over het verlengen van een schorsing vindt u in het artikel Verlengen van een schorsing.

Tarieven
Voor het schorsen van een bromfiets geldt een vast tarief.

2008
Schorsen brom- of snorfiets € 10,00
 
Uh vincent hij heeft hem gewoon geschorst omdat hij hem wil verkopen en er tot die tijd geen gebruik van maakt, dus geen verzekering wil dokken voor niks.. duh 8P

Gooi er gewoon een ander uitlaatje onder en verkoop hem als dusdanig, of ga toch even naar een wat afgelegener weggetje en trek hem even een paar minuten volgas los. Deze uitlaat gooi je dan gewoon op marktplaats voor 30 euro klaaar
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top