PayPal betaling hoger dan wat eBay aangeeft

Ben

Retired
Ik weet dat er een paar andere topics over zijn , maar ben nu op me iPhone en daar kan ik kom een of andere manier geen search vinden. Althans , als ik het open , word ik terug naar het forum gekicked.

Affijn , wat me laatst opviel was het volgende , toen ik extra geheugen kocht via eBay voor me laptop , zag ik dat het omgerekend €22,00 was. Prima. Nou is het van me rekening gehaald , en toen toen stond er €23,25 eraf was gehaald ? Ik neem aan dat PayPal dan ook wat geld pakt of gaat er wat mis ? Of is er meer aan de hand ?

Die €1,25 maakt me weinig uit , maar als ik er niets vanaf weet ik toch aan mezelf vragen stellen... Ik weet bijv. ook niet of het vaker is gebeurd. Miss. wel. Maar het is me toevallig dit keer opgevallen...
 
Advertisement - register to remove this

PayPal heeft niet dezelfde koers als het daadwerkelijk is. Als je in Google "euro dollar" intypt, dan zie je volgens mij de echte waarde, maar als je dezelfde dag iets koopt via eBay, dan hebben zij een andere koers. En PayPal's koers is altijd minder fijn. Dus als de euro op google bijvoorbeeld 1,49 dollar is, is die op PayPal bijvoorbeeld 1,44 dollar. Vraag me niet waarom, maar ik denk dat dat is omdat ze onder andere daar hun winst uit halen.

edit; het is hoger DAN he ;)
edit; titel aangepast :p
 
Last edited by a moderator:
How does PayPal determine the foreign exchange rate for currency conversions?

PayPal is not a currency dealer and therefore must purchase foreign currencies from its bank. PayPal receives a quoted wholesale rate from its bank (twice a day) and adds a 2.5% spread above this rate to determine the retail foreign exchange rate that is applied to customers who make a transaction that involves a currency conversion (such as a payment in Euros from a U.S. dollar balance), or a withdrawal of dollars by a U.K. user to his local bank account. The dollars must be converted to pounds sterling before withdrawal.

Maar goed, je hoeft geen gebruik te maken van Paypals currency converter.
 
Okee, weer wat geleerd :) de koers van Paypal staat ook aangegeven als je betaalt trouwens. Dat ze 2 keer per dag de koers krijgen is opzich wel aangenaam, want het kan dus zijn als je een paar dagen wacht met betalen dat je iets goedkoper uit bent..
 
Misschien niet het topic voor maar ik zat toch met een vraag,
ik ben aan het denken om een Iphone van Ebay af te halen... maar hoe weet ik zeker dat ik niet belazerd wordt?


Kun je ten alle tijden:
Het product binnen 7 dagen terug sturen/geld terug krijgen... als het niet voldoet?
 
PayPal heeft niet dezelfde koers als het daadwerkelijk is. Als je in Google "euro dollar" intypt, dan zie je volgens mij de echte waarde, maar als je dezelfde dag iets koopt via eBay, dan hebben zij een andere koers. En PayPal's koers is altijd minder fijn. Dus als de euro op google bijvoorbeeld 1,49 dollar is, is die op PayPal bijvoorbeeld 1,44 dollar. Vraag me niet waarom, maar ik denk dat dat is omdat ze onder andere daar hun winst uit halen.

edit; het is hoger DAN he ;)
edit; titel aangepast :p

Wat stond er eerst dan ? :p

Maar goed, je hoeft geen gebruik te maken van Paypals currency converter.

Dus PayPal schopt er gewoon 2½% bovenop voor hun eigen winst ? Of begrijp ik het verkeerd ?

Misschien niet het topic voor maar ik zat toch met een vraag,
ik ben aan het denken om een Iphone van Ebay af te halen... maar hoe weet ik zeker dat ik niet belazerd wordt?

Kun je ten alle tijden:
Het product binnen 7 dagen terug sturen/geld terug krijgen... als het niet voldoet?

eBay / PayPal is wat dat betreft tegenwoordig best wel goed beveiligd tegen dat soort ongein. Als je de verkoper als niet vertrouwd , niet doen. Heel simpel. Als de verkoper 1000+ positieve feedback's heeft dan zou het gewoon goed moeten zijn. Anders kun je bij PayPal en / of eBay een geschil aanvragen. Een soort klacht indienen geloof ik. Krijg je meestal je geld wel terug.

Als de verkoper iid meld dat je binnen een x aantal dagen na ontvangst en / of verstuur datum , kun je idd het product gewoon terug sturen oid.
 
Maar als je het terug stuurt, ben je dus 2 keer verzendkosten kwijt, en dan heb je alsnog geen telefoon. En als je geen geluk hebt moet je nog douane kosten betalen.
 
Dus PayPal schopt er gewoon 2½% bovenop voor hun eigen winst ? Of begrijp ik het verkeerd ?

Dat zou best eens meer kunnen zijn aangezien de interbank valuta koersen anders zijn. Maar er staat me iets van bij dat dit verboden is. We hebben er iig geen zicht op.
 
Maar als je het terug stuurt, ben je dus 2 keer verzendkosten kwijt, en dan heb je alsnog geen telefoon. En als je geen geluk hebt moet je nog douane kosten betalen.

Ja als als als... Gewoon laten verzenden als cadeautje. En als speelgoed. Ben je van dat gezijk ook weer af. ;)
 
Als gift versturen hoeft ook niet altijd te werken, bij mij wel tot op heden. Vriend van me dacht, he dat moet ik ook maar eens doen en die was meteen het zaadje, dan ben je nog een stuk duurder uit dan hier. :D
 
Ze hebben x-ray apparatuur waarmee ze de fuse bits uit een processor tot op A3 formaat haarscherp kunnen vergroten. Ik vermoed dat ze weinig aantrekken van een "gift" aangifte. Als je er door komt heb je mazzel, niet omdat er gift, cadeau, whatever op staat. Dat werke misschien toen ze nog met prikstokken je pakket ontmaagden.

Kijk even op de site van de douane. Volgens mij mag je tegenwoordig tot €450 zonder invoerheffing importeren. Dan betaal je dus nog wel BTW, mocht je getilt worden.
 
Nee, die €430 gaat over een vliegreis, niet over webshops (eBay). Volgens mij staat op de site dat je voor €22 mag importeren zonder douanekosten.
 
Paypal neemt wel voor buitenlandse aankopen een percentage van 3 tot 4 procent van de aankoopprijs.
Hier moet je wel vaker op letten, want sommige verkopers kunnen kiezen om dit zelf te betalen en binnen de prijs te berekenen.

Sommigen juist niet, en dan moet je het zelf betalen.
 
Als gift versturen hoeft ook niet altijd te werken, bij mij wel tot op heden. Vriend van me dacht, he dat moet ik ook maar eens doen en die was meteen het zaadje, dan ben je nog een stuk duurder uit dan hier. :D

Mja bij mij tot nu toe ook prima gelukt... Heb nog nooit problemen gehad in alle jaren dat ik aankopen doe vanuit buitenland.

Ze hebben x-ray apparatuur waarmee ze de fuse bits uit een processor tot op A3 formaat haarscherp kunnen vergroten. Ik vermoed dat ze weinig aantrekken van een "gift" aangifte. Als je er door komt heb je mazzel, niet omdat er gift, cadeau, whatever op staat. Dat werke misschien toen ze nog met prikstokken je pakket ontmaagden.

Kijk even op de site van de douane. Volgens mij mag je tegenwoordig tot €450 zonder invoerheffing importeren. Dan betaal je dus nog wel BTW, mocht je getilt worden.

Heb hier 2 messen liggen van 30cm. Ook via eBay ( buitenland )gekocht. Waarvan eentje écht écht messcherp. Nou , als ze zulke oh-zo-goede X-Ray apparatuur hebben , prima , maar dan is 't toch echt niet goed genoeg. :+

180/150 is geheel vrij meen ik, zonder importheffing en btw. Maar ben weet het beter. :+

Jij bent hier diegene die alles zo goed " weet ". :+
 
Ga eens naar t GWK je geld omwisselen , die hanteren ook een andere koers dan de werkelijke koers.

En dat is hetzelfde met paypal. Die fluctueerd niet zo hard als de werkelijke koers.

HEt is net de benzine prijs. Pas als er een lagere prijs is voor wat langere tijd , dan zakken ze mee.


Gefelciteerd Ben trouwens :)
 
Back
Top