passing probleem

cb-dude

addicted 2 bass
ik ga beginnen met me afbeelding ...

probleem.JPG


ik bne dus men blok aan het opvoeren en er zit als cc een malossi MHR team op en als uitlaat TEAM 2004 pijp....

nu zie je op de pic dat het subframe er gewoon tegenkomt dus als ik met me subframe beweeg maak ik er krassen in ... heb ook al een stuk moeten uitslijpen uit me subframe omda het anders er gewoon niet onder paste ...

weet echt geen raad meer :(
 
Advertisement - register to remove this

beste manier is gewoon het gedeelte er tussen weg slijpen wat in de weg zit en dan ipv 1 as 2 bouten gebruiken , en dan verstevigen door een strip ijzer verderop op het subframe te lassen , zo word het vaak gedaan iig.
 
pogialli

mij lijkt dat je niet in je subframe moet gaan lassen of zagen of wat dan ook.

informeer gewoon goed in de winkel waar je je uitlaat koopt of het zal passen of niet , je SUBFRAME IS AL ZO DUN

ik zou er zo geen echte raad mee weten
 
Drag-Racing*NL said:
mij lijkt dat je niet in je subframe moet gaan lassen of zagen of wat dan ook.

informeer gewoon goed in de winkel waar je je uitlaat koopt of het zal passen of niet , je SUBFRAME IS AL ZO DUN

ik zou er zo geen echte raad mee weten


als je met een team setup bezig bent is het niet meer dan normaal dat je dit soort acties moet ondernemen , anders moet je m std laten.

de dealer ziet je al aankomen , die lacht je dan gewoon hard uit , want als je met zulk spul al bezig bent moet je er dus ook wel rekening mee houden dat je iets moet aanpassen...
 
aangezien iedereen alle speed, team, team-speed enzz aanduidingen door elkaar gebruikt wil ik even weten wat voor cilinder dit is.
Is dit een cilinder waar een 85mm as voor nodig is?

Zo niet dan klopt het dat het niet past omdat die cilinder 5 milimeter korter is aan de onderkant.
 
dani said:
aangezien iedereen alle speed, team, team-speed enzz aanduidingen door elkaar gebruikt wil ik even weten wat voor cilinder dit is.
Is dit een cilinder waar een 85mm as voor nodig is?

Zo niet dan klopt het dat het niet past omdat die cilinder 5 milimeter korter is aan de onderkant.

maar toch niet de positie van de uitlaatpoort.... anders zou je ook een uitlaat moeten hebben die 5mm korter is. dus denk dat dit niet opgaat.
 
als een team 2000 flens 5mm langer zou zijn dan zou hij totaal niet meer passen want dan komt het nog meer naar onder en dan zit de passing van mijn uitlaat tegen mijn subframe en past hij zelf niet eens meer.

kan je idd eens een pic maken van hoe je subframe aan te passen met die 2 bouten heb ik idd al lang zitten aan denken maar ik weet wel niet hou ik mijn subframe zelf dan moet aanpassen ...

edit: zie juist dat er een pic is gepost ...
 
dani said:
dan ligt het klaarblijkelijk toch aan de cilinder, aangezien een speed cilinder (7-poorter) een 5mm hogere onderkant heeft.

dan kan alsnog de uitlaatpoort niet zomaar hoger staan ,anders zou je een heel andere timing krijgen en zal je ori ophanging van de uitlaat niet meer kloppen want dan staat dus de hele uitlaat 5mm verder naar voren

als het goed is zit de pistonpen gewoon hoger in de zuiger...

zo is het met 50cc iig wel anders zou ik ook niet kunnen rijden met 85 as met gewone mhr50
 
melf #50 said:
dan kan alsnog de uitlaatpoort niet zomaar hoger staan ,anders zou je een heel andere timing krijgen en zal je ori ophanging van de uitlaat niet meer kloppen want dan staat dus de hele uitlaat 5mm verder naar voren

als het goed is zit de pistonpen gewoon hoger in de zuiger...

zo is het met 50cc iig wel anders zou ik ook niet kunnen rijden met 85 as met gewone mhr50
praat niet zo dom als je er nix van snapt wil je....
 
dani said:
praat niet zo dom als je er nix van snapt wil je....


uhm ,ik snap dat de uitlaat niet past en wat ik ook snap is dat ze de uitlaatpoort niet zomaar even een eind verderop neerzetten

ik heb zelf een zip gehad waar bijv. een evo50 pijp ook niet zo op paste , zelfde probleem , iets wegslijpen was toen al genoeg
 
melf #50 said:
als het goed is zit de pistonpen gewoon hoger in de zuiger...

zo is het met 50cc iig wel anders zou ik ook niet kunnen rijden met 85 as met gewone mhr50

Bij 70 is de zuiger het zelfde alleen de cilinder 5 mm hoger vanaf de onderkant.
Maar succes betwetertjes, bij mij past het.
 
Back
Top