Lager passing

Shane

A.k.a. Podolski
hoi,

Ik heb aerox velgen en die wil ik op mijn std firefox as laten rijden. Maar die is 12 mm dus wil ik lagers met een binnen diameter van 12 mm. echter zijn deze groter dan de lager passing die nu in mijn velg zit, dus bij deze de vraag:

Kan je deze laten kotteren? en heb je dan geen kans dat je lagers er bv los in komen te liggen?

Mvg Shane
 
Advertisement - register to remove this

Shane said:
hoi,

Ik heb aerox velgen en die wil ik op mijn std firefox as laten rijden. Maar die is 12 mm dus wil ik lagers met een binnen diameter van 12 mm. echter zijn deze groter dan de lager passing die nu in mijn velg zit, dus bij deze de vraag:

Kan je deze laten kotteren? en heb je dan geen kans dat je lagers er bv los in komen te liggen?

Mvg Shane
Ik zou even kijken of je genoeg ruimte hebt om te kotteren anders zou ik toch voor busjes in de voorvork gaan en daarbij de 10mm as van een Aerox gebruiken.

Maar als er genoeg ruimte is, dan zou ik gewoon dat lager en je voorwiel mee naar een metaalbewerkingsbedrijf gaan, die meten dan wel hoeveel er gekotterd moet worden, zonder dat de lager er los in komt te liggen.
 
wat worden de maten van het lager dan nu? zoek eens op skf.com, waarschijnlijk is het verbouwen van je velg oid niet eens nodig, alleen even het goede nummer lager vinden!
 
ruud. said:
wat worden de maten van het lager dan nu? zoek eens op skf.com, waarschijnlijk is het verbouwen van je velg oid niet eens nodig, alleen even het goede nummer lager vinden!

zover ik weet zijn er geen lagers voor aerox wiel in 12mm

ik had hetzelfde probleem met nrg velgen, daar waren geen 12mm lagers voor te krijgen , heb toen busjes in de vorkpoten gemaakt , van 12 naar 10mm... domme was alleen dat aerox poten al 10mm zijn maar ik ze al op 12mm had gemaakt 8P

mja , dit kan bij malaguti ook prima ..
 
Lagers zijn idd niet te krijgen.

is een aerox as lang genoeg voor firefox poten? want in dat geval laat ik gewoon een stel busjes draaien, en de ene poot uitboren, en dan gewoon 10 mm As erin..
 
Back
Top