Vertanding lager maakt veel geluid

copycat

New Member
Hallo beste. Ik heb laatst alle lagers van mijn vertanding vervangen. Maar het lager wat achteraan bij de koppeling zit is volgensmij de boosdoener. Hij maakt gewoon veel herrie op hoge snelheid. Zal t komen doordat het chinese troep is? Ik heb het uit zo een volledig aangedreven kit. Dus het merk durf ik niet zo te zeggen. Of komt het door teveel olie ( wat mij sterk lijkt ) Ik heb er ongeveer 220 ml inplaats van 120 ml omdat ik op dat moment niet zeker wist hoeveel erin moest. Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Als het kut klinkt ga je je er vanzelf genoeg aan storen om het alsnog op te willen lossen. En goed is het natuurlijk nooit als je iets hoort en het klinkt niet zoals het eigenlijk hoort. Als er teveel olie in zit zou dit er na verloop van tijd vanzelf via de overloop uit komen. Maar zit er geen vuil ofzo in de olie? Dan maakt het ook nog wel wat lawaai namelijk
 
Als fabrikant staat oem wat staat voor dat het dus fabrieks origineel/ fabrieks kwaliteit is. Dit zou t niet moeten zijn.

Ze noemen tegenwoordig alles OEM.. Ook als het een imitatie setje is.
Dat setje is geen origineel peugeot OEM.. Maar iets wat originele OEM kan vervangen. (maar meestal is het goedkope flutzooi.)




Als je weet welk lager dit is zou ik zelf even een skf of een ander A merk lager halen en die kapotte even eruit halen en vervangen.
De rest wat goed loopt zou ik lekker laten zitten en pas vervangen als het versleten is of gigantisch veel km erop staat.
 
Ik heb alles toen schoon gemaakt bij het vervangen van de lagers. En de oude olie zag er nog goed uit maar wel gewoon nieuwe in gedaan. Ik denk dat dat lager gewoon net rotzooi was dus ik denk dat ik hem over een weekje ga vervangen met een fatsoenlijk merk (skf of ntn).
Bedankt voor de tips!
 
Back
Top