Cilinder passing

xyz

Well-Known Member
Als je std. je cil. in je carter plaatst zonder je tapeinden zie je dat er een beetje verschil zit tussen je cil en carter. Hoe erg is het als dit ruimte iets meer is, oftewel heeft het negatieve gevolgen?

Grtz
 
Advertisement - register to remove this

Op dit blok zat eerst een cross, maar hiervan was de hemd niet compleet afgedraaid, maar minder, zegmaar ongeveer de helft van wat er normaal wordt afgedraaid. Hierdoor is er wat van mij carter afgegaan, zodat het een combinatie van afdraaien en uitkotteren werd. Nu wil ik er weer een normale cil. opzetten en vroeg me af of het wat uitmaakt. Ik neem aan dat de tapeinden hem gewoon centreren.
 
het zal wel kunnen maar het is beter om gewoon een stel std carters te kopen , kans op lekkage is natuurlijk wel groter ;)

verder zit de cilindervoet niet voor niks strak in het carter ;)
 
Ja dat begrijp, maar is toch voor std. cil, dus vandaar. En het is niet echt veel. Laat ik het zo zeggen, als ik de cilinder over carter plaats zonder tapeinden valt de cil. er niet uit. Als je de cil. helemaal naar beneden schuift, is er aan de bovenkant zo'n 5 mm denk ik. Wat er eigenlijk weg is zijn de vier puntjes in je carter zegmaar. Die ophogingen aan het begin.
 
Back
Top