Paar hele vage problemen

NickL

Well-Known Member
Heey,

Me scooter heeft sinds 2 dagen serieus kuren.

Setup:
Evo 70 LC
Agp competition uitlaat
21mm met polini filter ( sproeier 98 )
Vl14 membraan
Multivar (4,1 gram rollen en rode drukveer)
Deltaclutch (Zwarte mht veren, aangepast voor sterkste stand) Std kopphuis
Std snaar
power1 p10 as met c4 lagers
Stage 6 temp teller

Nou reed het zaakje allemaal mooi laatste paar dagen, maar hij begon ineens te haperen op top.
Ik d8 huh en checkte mij massadraad, deze zat los en heb hem weer goed gemonteerd.
Volgende dag heb ik me koppelign aangepast en ff gecheckt of alles goed zat.
Zaakje weer in elkaar gezet en toen samen met een kameraad gaan rijden.

Hij ging dik haperen van 30 km.h ong tot aan top.
Liet ik het gas los, leek het net of hij heel hard afremde op de motor.
Terug gereden en toen was het weer even weg..
Even later weer gereden, en begon er iets knetters te trillen in me carter.

Vandaag me carterdeksel er weer ff afgehaalt, maar alles zat nog goed, dus zaakje weer opnieuw ingebouwt.

Ging ik hem zonet starten, eerste blik niets aan de hand, gaf 2 x gas en de scooter begon ineens een steeds harder tjirpend krijsend geluid te maken.
Gelijk scooter uit gezet en omdat ik vermoed dat et uit me cilinder kwam me cilinder eraf gehaalt maar hier was niet mis mee.

Ook zat er geen speling op het bigend lager.

Wtf kan dit zijn, word er aardig gek van want zou gewoon niet weten wat het is???
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Kijk een naar je onsteking.
Een originele onsteking op een Evo (A)
Je zou je onsteking best verneukt kunnen hebben, omdat ze het simpelweg niet trekken om continu 13/14 000 RPM te draaien.
Dus ik zou eerst eens ff naar je onsteking kijken, zou zo op dit moment ook niks anders kunnen verzinnen.

greetz
 
jah... de scooter liep gewoon rustig stationair... begon hij iets te piepen.. en het ging steeds harder... toen maar de scooter uitgezet !!! ik dacht zelf dat het gepiep ergens bij de koppeling vandaan kwam.. maar geen idd.
 
Hij kickt hem met choke gewoon in ene paar keer makkelijk aan.
Als je goed had gelezen heb je gezien dat ik de cil er al af heb gehaalt.
Me vertanding of me lagers zouden het ook niek kunenn zijn?
 
tja , ik heb de ervaring dat een std ontsteking gewoon heel blijft bij evo toerentallen , alleen is het wel zo dat een std ontsteking gewoon niet zo goed reageerd als een rotor oid..

bij piaggio is het soms anders
 
Ja heb ik je al in meerdere topics horen zeggen...
zou je enige schattig kunnen maken hoeveel toeren hij nu ong draait?
Ik gok rond de 13k

Heb btw net alles losgehaalt op membraan na..

Alles ziet er gewoon nog uitstekend uit.
Krukas draait mooi soepel... imo
Enigste wat misschien zou kunnen zijn is een iets wat slechte voetpakking.
Op de as waar de koppeling op komt zit miniem speling, kan dit kwaad?
 
nick_lulof said:
Op de as waar de koppeling op komt zit miniem speling, kan dit kwaad?

dat kan dat krijs geluid verklaren.. een vriend heeft het ook een keer gehad..(ook met evo70 :X alleen met binnewopper en al die zooi)

hij starte zijn scooter.. gaf een paar keer gas..(stilstaand) en begon een ongelofelijk krijsgeluid te geven.. carterdeksel eraf.. bleek zn vario niet goed meer vast te zitten,, en was los getrilt..

miss zelfde prob?

of bij je koppeling dat je as ietswat krom is.. dat het neit soepel genoeg meer gaat, dat daarom er iets aanloopt oid..
 
ik denk dat je het ook achter je carterdeksel moet zoeken. loop alles ff na.

-kickstartrondsel?
- alles op de krukas eff eraf, controleren op slijtage en opnieuw monteren
- koppeling/poelies eraf, controleren op slijtage (check ook de lagers in je poelie)
indien alles in orde, monteren opnieuw aantrappen kijken of het weg is, zo niet vertanding er eff uithalen en kijken wat je daar kan vinden :)
 
Back
Top