Oude type sp wielen of nieuwe type sp wielen lichter ??

zip180

Well-Known Member
Hee, ik ben bezig met mijn sp2ooo op te bouwen voor de standaard scooter klasse. Ik heb een vraagje of iemand weet hier of de oude type sp wielen lichter zijn dan die nieuwe ( sp2ooo ) . Zeg maar het eerste type 2ooo wielen met een los hart. alvast bedankt . mzzl mario
 
Advertisement - register to remove this

waarom heb je lichtere nodig? uiteindelijk moet je toch een X aantal kg's hebben op de weegschaal..(reglementen) en mischien kan je hem beter moven naar scooters algemeen oid...
 
joop timmer said:
waarom heb je lichtere nodig? uiteindelijk moet je toch een X aantal kg's hebben op de weegschaal..(reglementen) en mischien kan je hem beter moven naar scooters algemeen oid...

Als je onder het gewicht zit dan kun je het extra gewicht op een gunstige plek neerzetten, maar ik denk dat het in kilo's weinig zal uitmaken tussen die 2 type's velgen !
 
joop, je slaat de plank weer totaal mis. Wielen en banden zijn onafgeveerd gewicht, deze moet je zo laag mogelijk houden om je wegligging te verbeteren. Het is dus weldegelijk beter om dus lichtere velgen te monteren....

Voor de topic starter, kijk maar eens op foto's op www.scootertuning.net en kijk met wat voor velgen de meeste rijden, dan zul je erachter komen dat de oude type's het meest gebruik worden. Succes met het opbouwen van je racer!
 
Tja, dat zie je dus verkeerd jopie:) Gewicht van de velg speelt nog op een ander manier mee dan de rest van de scooter. Denk aan massatraagheid. Om een wiel te laten gaan draaien is ook energie nodig( denk aan binnenrotor principe;)). Alleen zal het verschil tussen nieuwe en oude type velgen niet groot zijn denks.
 
Back
Top