Opgevoerde scooter servicebeurt geven

Status
Not open for further replies.

jdmmer

Well-Known Member
Ik heb een Aprila SR street die nu 5000 km op de teller heeft. Ik wil de scooter een servicebeurt geven bij een scooter dealer. Maar mijn scooter is opgevoerd en rijd 80.

Als dat wordt opgemerkt (ongetwijfeld) wordt dan weer de varioring enzo terug geplaatst of wordt ik aangegeven bij politie? Zo ja dan zal ik het zelf maar moeten proberen..
 
Advertisement - register to remove this

tuurlijk wordt dit niet aangegeven bij de politie 8P.
en nee de dealer zal ook niet iets terug gan plaatsen als jij dat niet hebt gevraagt.
dus je kunt gewoon je service beurtje laten doen zonder problemen.
 
Sommige dealers geven dit wel door aan de politie. Ik kan je zelfs een voorbeeld geven, nl. Rene Baeten in Herentals (België). Hij wordt hier zelfs voor betaalt door de politie!
 
Ik ken de zoon van de zaak, en hij vertelde het mij. Hij krijgt er niet veel voor maar toch iets. Mij maakt het niet uit, aangezien ik daar toch niets binnen doe. Ga er enkel heen om wat materiaal op te halen.
 
Ik ken de zoon van de zaak, en hij vertelde het mij. Hij krijgt er niet veel voor maar toch iets. Mij maakt het niet uit, aangezien ik daar toch niets binnen doe. Ga er enkel heen om wat materiaal op te halen.

ja en tuningsspullen verkoopt hij ook zeker ? de hypocriet...
 
Ja, dat doet die zeker.

wat een hond, ik zou hem meteen aangeven, als hij zo'n streken kan uithalen moet hij op zen minst een papier laten tekenen dat jij verklaard die tuningspullen uitsluitend te gebruiken op een afgesloten terrein of circuit.
en indien je dit niet doet valt dat onder eigen risico.

maar effe uitlaten, cilinders enz. verkopen en dan gaan klikken bij de politie is gewoonweg laag.
 
Boeiend dat is in belgie, die mensen zijn sowieso raar:*



In ieder geval zal je er in NL geen probleem mee hebben, toen ik mijn scooter kocht heb ik de winkel zelfs de varioring en prop eruit laten halen. Als het bekend wordt dat een winkel zoiets zou doen, snijden ze zichzelf alleen maar in de vingers, niemand zou er nog heen gaan, iig ik niet.
 
nou dat lijkt me niet als ik zeg bij mijn dealer hier heb je me scoot laat hem 120 lopen doen ze het met plezier hoor ^^.
 
In Nederland gebeuren dit soort praktijken niet, in Belgie blijkbaar wel :p

Maar alle winkels waar ik geweest ben was het geen probleem :) alleen vervalt vaak je garantie.
 
kende de delta in turnhout dije werkt ook sinds kort me de flikke jonge ge moe mer is zien vollebak afgepakte brommerkes sten daar een vriend was er even geweest voor controle van zijn motor weekje erna opgepakt door de flikke burgerlijke controle:) past brommer in beslag etc. kwam door delta:p

tja en lauwers ofzo iets in arendonk werke ook samen met de flikke :p

Gebruik even leestekens/ABN!
Dit is geen lezen zo.
 
Tuurlijk niet, maar ik denk dat er zo wel meerdere zaken in België zijn.
dat kan heel goed zijn (dat spreek ik niet tegen). Maar in Nederland zullen er ook wel zijn denk ik dan, vooral omdat er meer zaken zijn aangezien het groter is dan België is er dus een grote kans denk ik.
 
Sommige dealers geven dit wel door aan de politie. Ik kan je zelfs een voorbeeld geven, nl. Rene Baeten in Herentals (België). Hij wordt hier zelfs voor betaalt door de politie!

Ik ken de zoon van de zaak, en hij vertelde het mij. Hij krijgt er niet veel voor maar toch iets. Mij maakt het niet uit, aangezien ik daar toch niets binnen doe. Ga er enkel heen om wat materiaal op te halen.

Volgens mij zeikt u vriendje dik uit zijne nek. :X
Alsof de politie daarvoor geld gaat geven :D

Uiteindelijk zetten ze een scooter op de rollen omdat ze hem hebben zien rijden,
dan mag die dealer getipt hebben wat hij wil dat verandert niks.
 
Je zou ook gewoon kunnen zeggen dat hij voor op het circuit bestemt is.
Mja als je een fatsoenlijke dealer hebt zoals epc in sittard en dergelijke of scoot xtreme. Gaan ze daar niet moeilijk over doen en vooral geen onodige dingen terug plaatsen. Gewoon eens goed informeren bij andere die naar die zaak gaan en kijken wat die zeggen.

gr. glenn
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top