voor dat bedrag kan je de gok wel nemen , dat het , het relais is . Is het de pomp wordt het een ander verhaal , en zou ik de multimeter ter hand nemen , voor zekerheid .Is deze mocht je hem nodig hebben:
Bedankt voor je reactie, ik ga een nieuw relais bestellen en houd jullie op de hoogte!Hoogstwaarschijnlijk is de relais van je pomp defect, zie de codes:
View attachment 78553
Is deze mocht je hem nodig hebben:
Relais KYODEN KH-1A4T-R
Bekijk de Relais KYODEN KH-1A4T-R op onze website. Voor maar €10,67. Gevonden in Onderdelen > Elektronica > Relais, Exploded views > RSO > Sense E5 > Kabelboom, Exploded views > RSO > Sense E4 > Kabelboom, Exploded views > RSO > Arrow/SP50 E4 > Elektronica.. Snelle levering en goede service!www.rso-parts.nl
Misschien een hele stomme vraag, maar waar zouden deze zekeringen zich moeten bevinden bij deze scooter? Bedankt voor je toevoeging over de plaatsing van Floris, ik heb nu de manual erbij, daarin staat het volgende:Kijk eerst eens of alle zekeringen heel zijn want de ecu krijgt op de stuuringang van het pomprelais een spanning die via de relaisspoel wordt aangeboden.
De spanning op deze input van de ECU wordt door de ECU gemeten en bewaakt.
De foutmelding zegt, "Fuel pump relay coil circuit low voltage or open".
Met andere woorden op de stuuringang van ECU voor het pomprelais arriveert geen of een te lage spanning.
Volgens mij kan dan de oorzaak zijn:
Misschien kun je even in de "Resources" van dit forum zoeken want volgens mij heeft @Floris van bommelstijn een paar maanden geleden een aantal schema's/beschrijvingen geupload van dit type injectiesystemen.
- defecte zekering
- slechte verbinding of onderbreking in de bedrading tussen de geschakelde plus van het contactslot en de betreffende zekering.
- slechte verbinding of onderbreking in de bedrading tussen de betreffende zekering en de ene zijde van de pomp/injectie relaisspoel.
- spoel van het injectierelais defect.
- slechte verbinding of onderbreking in de bedrading tussen de andere zijde van de spoel van het injectierelais en de ecu.
Overigens de rubriek "resources" vind je bovenaan deze pagina.
Op dat stekkertje , aan de draad , zit een weerhaakje , dit voorkomt het terug schuiven van de draad , bij het monteren . Waarschijnlijk , staat het haakje te ver naar binnen , of is afgebroken . Maar zolang je er niet aankomt , en het goed in elkaar geschoven zit , kan het lang aan . Mooi dat je het gevonden hebt .
Moet je de stekker die aan de draad zit vernieuwen , haakje is geen los onderdeel . Zoiets als deze , hier zie je het haakje duidelijk , heb je in mannetjes , en vrouwtjes . Deze kabelschoentjes kun je uit de connector halen , door met een dunne schroevendraaier , het haakje terug te buigen . En daarna met monteren haakje weer iets uitbuigen .door een nieuw haakje er aan vast te knijpen.