Bassievrucht
Active Member
Hallo allemaal, over 1,5 maand is het al zo ver, dan ga ik met een paar vrienden op vakantie, en ik ga met een andere vriend van mij op; de Derbi
Op het moment van aankoop was het echt een hok.
Dus we hebben de desbetreffende Derbi de afgelopen 2 maanden helemaal zitten opbouwen en klaar maken, het volgende is er aan gebeurd:
Wel maak ik mij een heel klein beetje zorgen dat er rollerbanken zijn op de route, hier heb ik al een begrenzer manier op bedacht, maar zullen ze ons zo snel meenemen als wij met 10 man met tassen 50km/u rijden?
Wel heel veel zin in natuurlijk, wij gaan 260km rijden op één dag (15u ongeveer), van Zuid-Holland naar Limburg, en ik (en mijn mede-reizigers) staan er uiteraard niet op de wachten om met een kapotte brommer te staan.
En uiteraard zullen er nogal veel km's gemaakt gaan worden in Duitsland en het mooie Limburg.
Zoals je kan zien ben ik dus niet van plan om te bezuinigen.
Wat zijn nog wat dingen wat ik absoluut moet weten of mee moet nemen;
Ik dacht er zelf aan om achterop mijn Derbi 2 tassen te maken (fietstassen, motortassen?) hebben jullie daar nog aanraders voor?
Dan dacht ik zelf;
En moet ik nog bepaalde papieren of dingen meenemen als ik in Duitsland (of zoiezo in het buitenland) ga rijden, en wat zijn een beetje de regels daar omtrent Nederlandse brommers? Mogen die daar nog steeds maar 45 ofzo? Of mogen die heel Duitsland überhaupt niet eens in?
Ik hoop het een en ander te horen, thx.
Op het moment van aankoop was het echt een hok.
Dus we hebben de desbetreffende Derbi de afgelopen 2 maanden helemaal zitten opbouwen en klaar maken, het volgende is er aan gebeurd:
- Alle lampen zijn goed gemaakt en vervangen.
- Krukas en lagers vervangen.
- Zuiger vervangen en Polini 50cc cilinder erop gezet die ik nog had liggen (had nog maar 8k op het klokkie en was nog helemaal in orde dus moet kunnen).
- 17,5 carburateur erop gezet met nieuw spruitstuk en nieuw luchtfilter (rubber nog in het luchtfiltertje).
- Carburateur netjes afgesteld.
- Leovince v6 uitlaat erop en volledig zwart gespoten.
- Tecnigas demper omgelast, vond ik zelf vele malen stiller dan die v6 demper en deze lekte ook bijna niet.
- Slangetjes vervangen.
- Nieuwe benzine tank.
- Nieuwe remmen.
- Nieuwe kilometer teller.
- Nieuwe wiellagers.
- Nieuwe CDI.
- Nieuw stuur.
- Nieuwe handvaatjes.
- Nieuwe remhendel voor.
- Temperatuur meter.
- 2 spiegels.
Wel maak ik mij een heel klein beetje zorgen dat er rollerbanken zijn op de route, hier heb ik al een begrenzer manier op bedacht, maar zullen ze ons zo snel meenemen als wij met 10 man met tassen 50km/u rijden?
Wel heel veel zin in natuurlijk, wij gaan 260km rijden op één dag (15u ongeveer), van Zuid-Holland naar Limburg, en ik (en mijn mede-reizigers) staan er uiteraard niet op de wachten om met een kapotte brommer te staan.
En uiteraard zullen er nogal veel km's gemaakt gaan worden in Duitsland en het mooie Limburg.
Zoals je kan zien ben ik dus niet van plan om te bezuinigen.
Wat zijn nog wat dingen wat ik absoluut moet weten of mee moet nemen;
Ik dacht er zelf aan om achterop mijn Derbi 2 tassen te maken (fietstassen, motortassen?) hebben jullie daar nog aanraders voor?
Dan dacht ik zelf;
- Doppensetje
- Schroevendraaiersetje
- Steeksleutelsetje
- Inbussetje
- Bougiesleutel
- Kniptang
- Punttang
- Combinatietang
En moet ik nog bepaalde papieren of dingen meenemen als ik in Duitsland (of zoiezo in het buitenland) ga rijden, en wat zijn een beetje de regels daar omtrent Nederlandse brommers? Mogen die daar nog steeds maar 45 ofzo? Of mogen die heel Duitsland überhaupt niet eens in?
Ik hoop het een en ander te horen, thx.